Γ.Δ.
1423.56 +1,17%
ACAG
+1,72%
5.9
CENER
+1,02%
9.9
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
-0,02%
2.7195
OPTIMA
-0,50%
11.84
TITC
+0,87%
28.9
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+1,42%
1.426
ΑΒΕ
+2,49%
0.453
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.235
ΑΚΡΙΤ
+20,55%
0.88
ΑΛΜΥ
+0,19%
2.665
ΑΛΦΑ
+3,21%
1.61
ΑΝΔΡΟ
+0,62%
6.46
ΑΡΑΙΓ
+2,31%
11.52
ΑΣΚΟ
+1,02%
2.98
ΑΣΤΑΚ
+0,90%
6.7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
+0,45%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
+7,92%
2.59
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+3,49%
5.93
ΒΙΟΚΑ
-1,21%
2.45
ΒΙΟΣΚ
+0,39%
1.295
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-4,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,22%
16.6
ΔΑΑ
+0,57%
7.76
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+1,25%
11.32
ΔΟΜΙΚ
-1,30%
3.81
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,52%
0.323
ΕΒΡΟΦ
+1,69%
1.505
ΕΕΕ
+1,59%
32
ΕΚΤΕΡ
+0,12%
4.205
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+2,68%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,01%
2.54
ΕΛΠΕ
+0,13%
7.85
ΕΛΣΤΡ
+2,84%
2.17
ΕΛΤΟΝ
-0,59%
1.686
ΕΛΧΑ
+0,54%
1.87
ΕΝΤΕΡ
-1,26%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,79%
1.27
ΕΤΕ
+1,07%
7.78
ΕΥΑΠΣ
+0,65%
3.1
ΕΥΔΑΠ
+0,18%
5.42
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.055
ΕΧΑΕ
-1,86%
4.755
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,87%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+0,40%
5.06
ΙΝΛΙΦ
-0,42%
4.73
ΙΝΛΟΤ
+3,27%
1.2
ΙΝΤΕΚ
+0,54%
5.55
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,83%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+3,29%
1.255
ΙΝΤΚΑ
+2,94%
3.325
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-1,10%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,48%
1.57
ΚΟΡΔΕ
+0,63%
0.479
ΚΟΥΑΛ
-1,30%
1.214
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.28
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,78%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+1,79%
1.14
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.859
ΛΑΜΔΑ
+2,37%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
+2,17%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
+2,14%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-3,35%
2.6
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,11%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
+0,28%
3.63
ΜΙΝ
-7,58%
0.61
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,26%
23
ΜΟΝΤΑ
+5,16%
3.26
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.725
ΜΟΥΖΚ
-2,17%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,42%
27.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
+1,35%
1.875
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,65%
36.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,77%
0.262
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+1,95%
20.9
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
-0,81%
2.46
ΟΠΑΠ
+0,89%
14.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,89%
0.894
ΟΤΕ
+1,77%
13.8
ΟΤΟΕΛ
+0,70%
11.48
ΠΑΙΡ
+5,12%
1.13
ΠΑΠ
+1,22%
2.48
ΠΕΙΡ
+2,10%
3.592
ΠΕΤΡΟ
+2,45%
8.38
ΠΛΑΘ
+0,26%
3.825
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+1,25%
1.136
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+2,43%
4.645
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
2
ΣΑΡ
-2,68%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+0,32%
1.56
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
+3,18%
0.648
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,97%
19.7
ΤΖΚΑ
+7,19%
1.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
+5,26%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,49%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-3,36%
0.23
ΦΡΛΚ
+0,78%
3.9
ΧΑΙΔΕ
-2,27%
0.645

Αερομεταφορές: Θα πιάσουν τις επιδόσεις του 2019 έως το 2023

Η επαναφορά των πτήσεων στην Ευρώπη, στα νούμερα της προ κορονοϊού εποχής, θα μπορούσε να επιτευχθεί μέχρι το 2023, σύμφωνα με νέα πρόβλεψη που εξέδωσε η Eurocontrol.

Αυτή η πρόβλεψη περιλαμβάνει τρία σενάρια, εκ των οποίων τα δύο δείχνουν ανάκαμψη σε επίπεδα του 2019 κατά τη διάρκεια του 2023, ενώ το τρίτο και λιγότερο αισιόδοξο προβλέπει ανάκαμψη έως το 2027.

Ο Έιμον Μπρέναν, Γενικός Διευθυντής της Eurocontrol, σχολίασε: «Πέρυσι είχαμε μόνο πέντε εκατομμύρια πτήσεις, αλλά αυτό το καλοκαίρι ήταν πολύ ενθαρρυντικό, με την κίνηση να πλησιάζει το προηγούμενο “υψηλό” σενάριο και τις προσδοκίες των αεροπορικών εταιρειών. Ως αποτέλεσμα, αναμένουμε να δούμε περίπου 6,2 εκατομμύρια πτήσεις φέτος – 44% λιγότερες από ό,τι είχαμε το 2019. Είμαστε αισιόδοξοι για την ανάκαμψη της κυκλοφορίας στα επίπεδα του 2019 νωρίτερα από το αναμενόμενο, με το βασικό σενάριο να δείχνει 9,8 εκατομμύρια πτήσεις το 2022, μόλις 11% πτώση σε σχέση με το 2019. Ωστόσο, πρέπει να γνωρίζουμε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικοί κίνδυνοι ύφεσης, οι οποίοι θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ανάκαμψη».

Τα τρία πιθανά σενάρια για την ανάκαμψη

Το «υψηλό σενάριο» προβλέπει ότι η εκστρατεία εμβολιασμού θα συνεχιστεί τόσο εντός της Ευρώπης, όσο και παγκοσμίως, με αξιόπιστα εμβόλια, αποτελεσματικά ενάντια στον κορονοϊό και τις μεταλλάξεις του. Με μια συντονισμένη διαπεριφερειακή προσέγγιση, οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί χαλαρώνουν, με τις περισσότερες ροές να ξεκινούν εκ νέου από τα μέσα του 2022. Τα επαγγελματικά ταξίδια ανακάμπτουν γρήγορα σε αυτό το σενάριο.

Το «βασικό σενάριο» είναι παρόμοιο, αλλά με τις ροές εκτός Ευρώπης να ανακάμπτουν μάλλον πιο αργά (εν μέρει ως αποτέλεσμα της έλλειψης συντονισμένης διαπεριφερειακής προσέγγισης) και με τα επαγγελματικά ταξίδια να ανακάμπτουν σε προ κορονοϊού επίπεδα το 2023.

Το «χαμηλό σενάριο» εξετάζει τον αντίκτυπο διαφόρων κινδύνων, όπως τα ποσοστά αργού/ανομοιόμορφου εμβολιασμού, την ανάγκη για νέα εμβόλια ως αποτέλεσμα των μεταλλάξεων, την επαναφορά του lockdown και παρόμοιων μέτρων, τη συνέχιση ή την εκ νέου επιβολή ταξιδιωτικών περιορισμών, τους οικονομικούς κινδύνους, συμπεριλαμβανομένων των υψηλών τιμών ενέργειας και της μακροπρόθεσμης μείωσης της επιθυμίας των ανθρώπων για αεροπορικά ταξίδια.

Τα στοιχεία για την αεροπορική κίνηση αναφέρονται στον αριθμό των πτήσεων, συμπεριλαμβανομένων τόσο των επιβατών όσο και των φορτίων. Η πρόσφατη εμπειρία έχει δείξει ότι η αύξηση του αριθμού των επιβατών υστερεί σε σχέση με την αύξηση του αριθμού των πτήσεων.

Αυτή η νέα πρόβλεψη δείχνει τη συνέχιση των πρόσφατων θετικών τάσεων, ιδίως κατά την περίοδο των διακοπών τον Δεκέμβριο του 2021.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!