Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Αερομεταφορές: Θα πιάσουν τις επιδόσεις του 2019 έως το 2023

Η επαναφορά των πτήσεων στην Ευρώπη, στα νούμερα της προ κορονοϊού εποχής, θα μπορούσε να επιτευχθεί μέχρι το 2023, σύμφωνα με νέα πρόβλεψη που εξέδωσε η Eurocontrol.

Αυτή η πρόβλεψη περιλαμβάνει τρία σενάρια, εκ των οποίων τα δύο δείχνουν ανάκαμψη σε επίπεδα του 2019 κατά τη διάρκεια του 2023, ενώ το τρίτο και λιγότερο αισιόδοξο προβλέπει ανάκαμψη έως το 2027.

Ο Έιμον Μπρέναν, Γενικός Διευθυντής της Eurocontrol, σχολίασε: «Πέρυσι είχαμε μόνο πέντε εκατομμύρια πτήσεις, αλλά αυτό το καλοκαίρι ήταν πολύ ενθαρρυντικό, με την κίνηση να πλησιάζει το προηγούμενο “υψηλό” σενάριο και τις προσδοκίες των αεροπορικών εταιρειών. Ως αποτέλεσμα, αναμένουμε να δούμε περίπου 6,2 εκατομμύρια πτήσεις φέτος – 44% λιγότερες από ό,τι είχαμε το 2019. Είμαστε αισιόδοξοι για την ανάκαμψη της κυκλοφορίας στα επίπεδα του 2019 νωρίτερα από το αναμενόμενο, με το βασικό σενάριο να δείχνει 9,8 εκατομμύρια πτήσεις το 2022, μόλις 11% πτώση σε σχέση με το 2019. Ωστόσο, πρέπει να γνωρίζουμε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικοί κίνδυνοι ύφεσης, οι οποίοι θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ανάκαμψη».

Τα τρία πιθανά σενάρια για την ανάκαμψη

Το «υψηλό σενάριο» προβλέπει ότι η εκστρατεία εμβολιασμού θα συνεχιστεί τόσο εντός της Ευρώπης, όσο και παγκοσμίως, με αξιόπιστα εμβόλια, αποτελεσματικά ενάντια στον κορονοϊό και τις μεταλλάξεις του. Με μια συντονισμένη διαπεριφερειακή προσέγγιση, οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί χαλαρώνουν, με τις περισσότερες ροές να ξεκινούν εκ νέου από τα μέσα του 2022. Τα επαγγελματικά ταξίδια ανακάμπτουν γρήγορα σε αυτό το σενάριο.

Το «βασικό σενάριο» είναι παρόμοιο, αλλά με τις ροές εκτός Ευρώπης να ανακάμπτουν μάλλον πιο αργά (εν μέρει ως αποτέλεσμα της έλλειψης συντονισμένης διαπεριφερειακής προσέγγισης) και με τα επαγγελματικά ταξίδια να ανακάμπτουν σε προ κορονοϊού επίπεδα το 2023.

Το «χαμηλό σενάριο» εξετάζει τον αντίκτυπο διαφόρων κινδύνων, όπως τα ποσοστά αργού/ανομοιόμορφου εμβολιασμού, την ανάγκη για νέα εμβόλια ως αποτέλεσμα των μεταλλάξεων, την επαναφορά του lockdown και παρόμοιων μέτρων, τη συνέχιση ή την εκ νέου επιβολή ταξιδιωτικών περιορισμών, τους οικονομικούς κινδύνους, συμπεριλαμβανομένων των υψηλών τιμών ενέργειας και της μακροπρόθεσμης μείωσης της επιθυμίας των ανθρώπων για αεροπορικά ταξίδια.

Τα στοιχεία για την αεροπορική κίνηση αναφέρονται στον αριθμό των πτήσεων, συμπεριλαμβανομένων τόσο των επιβατών όσο και των φορτίων. Η πρόσφατη εμπειρία έχει δείξει ότι η αύξηση του αριθμού των επιβατών υστερεί σε σχέση με την αύξηση του αριθμού των πτήσεων.

Αυτή η νέα πρόβλεψη δείχνει τη συνέχιση των πρόσφατων θετικών τάσεων, ιδίως κατά την περίοδο των διακοπών τον Δεκέμβριο του 2021.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!