THEPOWERGAME
Εκτενείς αναφορές όχι μόνο στα μεγάλα έργα της Θεσσαλονίκης, όπως το μετρό, αλλά και στις άλλες επενδύσεις σε υποδομές ανά την Ελλάδα έκανε χθες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου στην ΔΕΘ.
Ο πρωθυπουργός επανέλαβε πως το μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει στα τέλη του 2023 και τόνισε πως «πήγαμε πίσω λόγω των προσφυγών» σε σχέση με τις περυσινές εξαγγελίες περί ολοκλήρωσης την Άνοιξη του 2023. «Κάποιοι επιμένουν να προσφεύγουν παρότι το ανώτατο δικαστήριο δεν τους δικαίωσε» είπε ο κ. Μητσοτάκης. «Πήραμε μια απόφαση να προχωρήσουμε με την απόσπαση και επανατοποθέτηση των ευρημάτων στο σταθμό Βενιζέλου έχοντας μιλήσει με πολλούς ειδικούς» τόνισε και πρόσθεσε πως «υπάρχει απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) που δικαιώνει την επιλογή μας».
Το ανώτατο δικαστήριο «έχει τοποθετηθεί επί της ουσίας της υπόθεσης. Αποτελεί προσωπική δέσμευση πως η επανατοποθέτηση θα γίνει με τη μέγιστη δυνατή προσοχή. Μου κάνει πολύ εντύπωση πως αυτοί που αντιδρούν σήμερα για τον σταθμό Βενιζέλου δεν αντέδρασαν όταν αποσπάστηκαν αρχαία στο σταθμό της Αγίας Σοφίας χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη σε επανατοποθέτηση». Πρόκειται για ευρήματα που ενδεχομένως είναι σημαντικότερα των αντίστοιχων στο σταθμό Βενιζέλου είπε ο πρωθυπουργός και γι’ αυτό η Αττικό Μετρό θα προχωρήσει τελικά και εκεί σε επανατοποθέτησή τους.
Οι σταθμοί παραδίδονται, έχουμε παραλάβει 15 – 18 συρμούς και το χρονοδιάγραμμα παραμένει η ολοκλήρωση του έργου μέχρι το τέλος του 2023, δήλωσε ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε πως προχωρά ο σχεδιασμός για την επέκταση προς την βορειοδυτική Θεσσαλονίκη.
Όσο για τα υπόλοιπα έργα στην Θεσσαλονίκη, αναφέρθηκε στις αναπλάσεις όπως του πάρκου «Παύλος Μελάς» και του παραλιακού μετώπου, καθώς και στο νέο αντικαρκινικό νοσοκομείο. «Θέλω μέχρι τέλος του έτους να έχει τελειώσει το Προεδρικό Διάταγμα για το γήπεδο του ΠΑΟΚ» είπε ο πρωθυπουργός. Πρόσθεσε πως προχωρά και το σχέδιο της διπλής ανάπλασης που θα συνοδεύσει το νέο γήπεδο του Άρη. Ανακοίνωσε, επίσης, πως τα 11 στρέμματα στο βορειοανατολικό τμήμα της έκτασης της ΔΕΘ που ανήκουν στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας θα αποδοθούν στην τοπική αυτοδιοίκηση για να αποτελέσουν πόλο πρασίνου.
Για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) ο κ. Μητσοτάκης υποστήριξε πως «παραλάβαμε ένα έργο που ήταν στα χαρτιά, ωριμάσαμε μελέτες ενώ προχωρήσαμε και σε έργα 30 εκατομμυρίων για να βελτιώσουμε τον υφιστάμενο δρόμο». Εξήγησε πως «προφανώς ο ΒΟΑΚ θα έχει διόδια στο ίδιο ύψος, έξι ευρωλεπτά το χιλιόμετρο, που πληρώνουν όλοι οι Έλληνες για τη χρήση των σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων σε ολόκληρη τη χώρα. Το είχα ξεκαθαρίσει όταν είχαμε κάνει συζήτηση προεκλογικά έστω και αυτό δεν ήταν ευχάριστο». Πρόσθεσε πως μιλάμε για έναν υπερσύγχρονο δρόμο 300 χιλιομέτρων από το Καστέλι μέχρι τη Σητεία.
«Η ανάθεση του μισού έργου στον αγαπημένο εργολάβο (σ.σ. την Τοξότης του κ. Χρ. Καλογρίτσα) της προηγούμενης κυβέρνησης» οδήγησε σε καθυστερήσεις τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος όπως είπε ο πρωθυπουργός. Πρόσθεσε πως απομένει η τελική έγκριση από την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Comp.) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προκειμένου το έργο να ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού.
Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στη μερική εκτροπή του Αχελώου τονίζοντας πως αναζητείται νομική διέξοδος προκειμένου να προχωρήσει καθώς θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα άρδευσης στον Θεσσαλικό κάμπο. Ειδικά για το φράγμα Μεσοχώρας, που αποτελεί τμήμα των έργων της εκτροπής, είπε πως πρέπει να λειτουργήσει καθώς έχουν δαπανηθεί 500 εκατομμύρια ευρώ. «Και τα υδροηλεκτρικά έργα είναι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας» είπε ο πρωθυπουργός.