Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Εμφύλιος για το εμπορευματικό κέντρο στη Θεσσαλία

Η Ελλάδα, που διεκδικεί εδώ και χρόνια ρόλο ως «κόμβος» στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα, δεν διαθέτει κανένα εμπορευματικό κέντρο και ούτε και σοβαρές συνδέσεις των περισσότερων λιμανιών με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Τώρα, η κυβέρνηση και το Υπετραμείο (ΕΕΣΥΠ ΑΕ) προωθούν την κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για τις υποδομές logistics, με τη συνεργασία και του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής Αλυσίδας. Πρόεδρος του τελευταίου είναι ο κ. Θανάσης Ζηλιασκόπουλος που τοποθετήθηκε πρόσφατα και πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ.

Μέσω του ολοκληρωμένου σχεδίου για τα logistics εκτιμάται πως θα αντιμετωπιστεί και η διαμάχη που έχει ξεσπάσει στην Θεσσαλία για το που θα κατασκευαστεί το εμπορευματικό κέντρο της περιοχής, στο Συκούριο Λάρισας ή στο Βελεστίνο Μαγνησίας. Μέχρι να καταρτιστεί το σχέδιο εκτιμάται πως θα έχει κλείσει και η πολυετής πληγή με το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου. Για το τελευταίο έχει υπογραφεί σύμβαση παραχώρησης επί ΣΥΡΙΖΑ, αλλά η Ευρωπαϊκή Ένωση μπλόκαρε την επένδυση. Η σημερινή κυβέρνηση και ο ανάδοχος (η ΘΕΚ ΑΕ στην οποία συμμετέχουν η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και ο όμιλος Goldair) προχώρησαν σε αλλαγές και τώρα αναμένεται η τελική έγκριση της Κομισιόν μέχρι τα τέλη του χρόνου, αν δεν υπάρξουν νέες απαιτήσεις των Βρυξελλών.

Με το ΤΑΙΠΕΔ να ετοιμάζει διαγωνισμό για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, προ μηνών υπήρξε μια δήλωση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννη που αποτέλεσε αφορμή για να ξεκινήσει πόλεμος στην Θεσσαλία. Ο κ. Κεφαλογιάννης προανήγγειλε πως η ΓΑΙΑΟΣΕ (που ελέγχεται από το Υπερταμείο) θα προχωρήσει σε μελέτη σκοπιμότητας προκειμένου να διερευνήσει τη δημιουργία, μέσω σύμβασης παραχώρησης, ενός εμπορευματικού κέντρου στη Λάρισα. Η επένδυση σχεδιάζεται σε έκταση της ΓΑΙΑΟΣΕ η οποία γειτνιάζει με την έκταση των 400 στρεμμάτων της πρώην μονάδας της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης (ΕΒΖ) που έχει κλείσει εδώ και 15 χρόνια.

Τα επιχειρήματα όσων στηρίζουν την επιλογή της Λάρισας επικεντρώνονται στη γειτνίαση της έκτασης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, τη Βιομηχανική Περιοχή (ΒΙΠΕ) Λάρισας, την εγγύτητα με το σιδηροδρομικό δίκτυο και το γεγονός πως η έκταση είναι «καθαρή», χωρίς ιδιοκτησιακά ζητήματα.

Παράγοντες της Μαγνησίας έχουν σηκώσει τους τόνους κατά του συγκεκριμένου σχεδίου υποστηρίζοντας πως το Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού & Αειφόρου Ανάπτυξης της Περιφέρειας Θεσσαλίας (του 2003) προτείνουν ως χώρο για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου την περιοχή του Βελεστίνου. Συγκεκριμένα πρόκειται για έκταση 7.500 στρεμμάτων που ανήκει στο δήμο Ρήγα Φεραίου. Προ ημερών ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ Θαν. Ψαθάς δήλωσε πως «υπογράψαμε με τον δήμο συμφωνία για να διενεργήσουμε μια μελέτη σκοπιμότητας για την εκμετάλλευση 7.500 στρεμμάτων. Πρόκειται, επίσης, για ένα πρότζεκτ με προοπτική, αφού και οι δύο ΒΙ.ΠΕ. του γειτονικού Βόλου έχουν εξαντληθεί και υπάρχει ζήτηση».

Αλλά και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής σε πρόσφατα συνέντευξή του υποστήριξε πως ο δήμος «έχει προχωρήσει σε ενέργειες για συνεργασία με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και τη διερεύνηση, μέσω μελέτης, για το αν μπορούν να αξιοποιηθούν οι εκτάσεις, προκειμένου να γίνει Διαμετακομιστικό Κέντρο ή Βιομηχανικό Πάρκο –ή, αλλιώς, θα παραμείνουν αγροί». Ο κ. Καραμανλής πρόσθεσε πως «υπάρχει πράγματι μία συζήτηση και για Εμπορευματικό Κέντρο στην περιοχή της Μαγνησίας –και συγκεκριμένα κοντά στο Βελεστίνο. Εκεί παρουσιάζονται άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά και αν προχωρούσε αυτή η λύση θα μπορούσε να λειτουργήσει περισσότερο συνεργατικά με το λιμάνι του Βόλου».

Το υπουργείο, είπε ο Κ. Καραμανλής, «σε συνεργασία με την κυβερνητική επιτροπή για τα logistics, εκπονεί ένα συνολικό πλάνο γύρω από τα logistics, ώστε να αξιολογηθεί ολοκληρωμένα η σκοπιμότητα της κάθε επένδυσης. Πρέπει να σας πω, όμως, ότι η ενδεχόμενη λειτουργία του ενός Κέντρου δεν αποκλείει τη λειτουργία και του άλλου. Αντιθέτως, υπάρχουν πολύ ενδιαφέροντα σενάρια που θα μπορούσαν και τα δύο Κέντρα να λειτουργούν συνεργατικά».

Στο υπουργείο Υποδομών και στην ΕΡΓΟΣΕ ετοιμάζονται, πάντως, να προκηρύξουν τους διαγωνισμούς για τη σύνδεση λιμανιών με το σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού ύψους 3,3 δισ. ευρώ που θα προχωρήσουν με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!