Γ.Δ.
1401.18 +0,79%
ACAG
-1,26%
5.5
BOCHGR
-0,23%
4.31
CENER
+2,57%
8.77
CNLCAP
0,00%
7
DIMAND
-0,22%
9.11
NOVAL
0,00%
2.52
OPTIMA
-1,41%
12.62
TITC
+1,87%
32.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,41%
1.442
ΑΒΕ
+1,46%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+0,42%
2.375
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
+3,40%
3.195
ΑΛΦΑ
+1,54%
1.422
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,20%
10.13
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
6
ΑΤΤΔ
+28,98%
182.5
ΑΤΤΙΚΑ
+2,33%
2.2
ΒΙΟ
-1,12%
5.32
ΒΙΟΚΑ
-1,74%
1.695
ΒΙΟΣΚ
-0,33%
1.525
ΒΙΟΤ
-9,44%
0.326
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+1,89%
1.35
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.46
ΔΑΑ
+4,09%
7.842
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
+1,45%
11.91
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,72%
0.279
ΕΒΡΟΦ
+1,01%
1.505
ΕΕΕ
-1,57%
32.62
ΕΚΤΕΡ
-2,77%
1.476
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
-0,50%
2.01
ΕΛΛ
+1,14%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,59%
1.794
ΕΛΠΕ
-0,87%
6.83
ΕΛΣΤΡ
-0,49%
2.03
ΕΛΤΟΝ
-0,35%
1.722
ΕΛΧΑ
-0,45%
1.784
ΕΠΙΛΚ
+10,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
+0,43%
1.17
ΕΤΕ
+2,98%
7.264
ΕΥΑΠΣ
+1,25%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.68
ΕΥΡΩΒ
+2,55%
1.928
ΕΧΑΕ
+0,12%
4.33
ΙΑΤΡ
0,00%
1.48
ΙΚΤΙΝ
+3,30%
0.2975
ΙΛΥΔΑ
+3,63%
1.855
ΙΝΚΑΤ
+1,00%
5.07
ΙΝΛΙΦ
+2,07%
4.44
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.07
ΙΝΤΕΚ
+1,69%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,65%
2.38
ΙΝΤΕΤ
+0,91%
1.105
ΙΝΤΚΑ
+0,72%
2.795
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-4,44%
1.29
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,90%
1.545
ΚΟΡΔΕ
+1,47%
0.414
ΚΟΥΑΛ
+3,81%
1.09
ΚΟΥΕΣ
+0,18%
5.68
ΚΡΙ
+1,43%
14.15
ΚΤΗΛΑ
+1,72%
1.77
ΚΥΡΙΟ
+1,65%
0.986
ΛΑΒΙ
+1,72%
0.769
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.21
ΛΑΜΨΑ
+1,08%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.288
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.27
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.68
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,55%
3.61
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
-4,89%
42.8
ΜΙΓ
+2,36%
3.255
ΜΙΝ
-0,97%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,15%
20.18
ΜΟΝΤΑ
+0,80%
3.8
ΜΟΤΟ
+1,17%
2.6
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+1,38%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,55%
3.67
ΜΠΡΙΚ
-0,49%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,31%
32.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
+2,59%
0.87
ΞΥΛΚ
+1,89%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
+0,90%
28
ΟΛΥΜΠ
+2,09%
2.44
ΟΠΑΠ
+0,70%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,87%
0.8
ΟΤΕ
+1,15%
15.83
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.9
ΠΑΙΡ
+0,61%
0.996
ΠΑΠ
+3,65%
2.27
ΠΕΙΡ
+0,62%
3.572
ΠΕΡΦ
+0,17%
5.91
ΠΕΤΡΟ
+1,01%
8.02
ΠΛΑΘ
-0,27%
3.7
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.246
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,80%
6.5
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
+3,44%
1.655
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,51%
0.336
ΣΙΔΜΑ
+3,47%
1.64
ΣΠΕΙΣ
+0,67%
6
ΣΠΙ
-2,13%
0.552
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.66
ΤΖΚΑ
+0,73%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.75
ΦΡΙΓΟ
+0,93%
0.218
ΦΡΛΚ
+2,45%
3.765
ΧΑΙΔΕ
-1,71%
0.575

Εμφύλιος για το εμπορευματικό κέντρο στη Θεσσαλία

Η Ελλάδα, που διεκδικεί εδώ και χρόνια ρόλο ως «κόμβος» στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα, δεν διαθέτει κανένα εμπορευματικό κέντρο και ούτε και σοβαρές συνδέσεις των περισσότερων λιμανιών με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Τώρα, η κυβέρνηση και το Υπετραμείο (ΕΕΣΥΠ ΑΕ) προωθούν την κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για τις υποδομές logistics, με τη συνεργασία και του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής Αλυσίδας. Πρόεδρος του τελευταίου είναι ο κ. Θανάσης Ζηλιασκόπουλος που τοποθετήθηκε πρόσφατα και πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ.

Μέσω του ολοκληρωμένου σχεδίου για τα logistics εκτιμάται πως θα αντιμετωπιστεί και η διαμάχη που έχει ξεσπάσει στην Θεσσαλία για το που θα κατασκευαστεί το εμπορευματικό κέντρο της περιοχής, στο Συκούριο Λάρισας ή στο Βελεστίνο Μαγνησίας. Μέχρι να καταρτιστεί το σχέδιο εκτιμάται πως θα έχει κλείσει και η πολυετής πληγή με το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου. Για το τελευταίο έχει υπογραφεί σύμβαση παραχώρησης επί ΣΥΡΙΖΑ, αλλά η Ευρωπαϊκή Ένωση μπλόκαρε την επένδυση. Η σημερινή κυβέρνηση και ο ανάδοχος (η ΘΕΚ ΑΕ στην οποία συμμετέχουν η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και ο όμιλος Goldair) προχώρησαν σε αλλαγές και τώρα αναμένεται η τελική έγκριση της Κομισιόν μέχρι τα τέλη του χρόνου, αν δεν υπάρξουν νέες απαιτήσεις των Βρυξελλών.

Με το ΤΑΙΠΕΔ να ετοιμάζει διαγωνισμό για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, προ μηνών υπήρξε μια δήλωση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννη που αποτέλεσε αφορμή για να ξεκινήσει πόλεμος στην Θεσσαλία. Ο κ. Κεφαλογιάννης προανήγγειλε πως η ΓΑΙΑΟΣΕ (που ελέγχεται από το Υπερταμείο) θα προχωρήσει σε μελέτη σκοπιμότητας προκειμένου να διερευνήσει τη δημιουργία, μέσω σύμβασης παραχώρησης, ενός εμπορευματικού κέντρου στη Λάρισα. Η επένδυση σχεδιάζεται σε έκταση της ΓΑΙΑΟΣΕ η οποία γειτνιάζει με την έκταση των 400 στρεμμάτων της πρώην μονάδας της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης (ΕΒΖ) που έχει κλείσει εδώ και 15 χρόνια.

Τα επιχειρήματα όσων στηρίζουν την επιλογή της Λάρισας επικεντρώνονται στη γειτνίαση της έκτασης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, τη Βιομηχανική Περιοχή (ΒΙΠΕ) Λάρισας, την εγγύτητα με το σιδηροδρομικό δίκτυο και το γεγονός πως η έκταση είναι «καθαρή», χωρίς ιδιοκτησιακά ζητήματα.

Παράγοντες της Μαγνησίας έχουν σηκώσει τους τόνους κατά του συγκεκριμένου σχεδίου υποστηρίζοντας πως το Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού & Αειφόρου Ανάπτυξης της Περιφέρειας Θεσσαλίας (του 2003) προτείνουν ως χώρο για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου την περιοχή του Βελεστίνου. Συγκεκριμένα πρόκειται για έκταση 7.500 στρεμμάτων που ανήκει στο δήμο Ρήγα Φεραίου. Προ ημερών ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ Θαν. Ψαθάς δήλωσε πως «υπογράψαμε με τον δήμο συμφωνία για να διενεργήσουμε μια μελέτη σκοπιμότητας για την εκμετάλλευση 7.500 στρεμμάτων. Πρόκειται, επίσης, για ένα πρότζεκτ με προοπτική, αφού και οι δύο ΒΙ.ΠΕ. του γειτονικού Βόλου έχουν εξαντληθεί και υπάρχει ζήτηση».

Αλλά και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής σε πρόσφατα συνέντευξή του υποστήριξε πως ο δήμος «έχει προχωρήσει σε ενέργειες για συνεργασία με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και τη διερεύνηση, μέσω μελέτης, για το αν μπορούν να αξιοποιηθούν οι εκτάσεις, προκειμένου να γίνει Διαμετακομιστικό Κέντρο ή Βιομηχανικό Πάρκο –ή, αλλιώς, θα παραμείνουν αγροί». Ο κ. Καραμανλής πρόσθεσε πως «υπάρχει πράγματι μία συζήτηση και για Εμπορευματικό Κέντρο στην περιοχή της Μαγνησίας –και συγκεκριμένα κοντά στο Βελεστίνο. Εκεί παρουσιάζονται άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά και αν προχωρούσε αυτή η λύση θα μπορούσε να λειτουργήσει περισσότερο συνεργατικά με το λιμάνι του Βόλου».

Το υπουργείο, είπε ο Κ. Καραμανλής, «σε συνεργασία με την κυβερνητική επιτροπή για τα logistics, εκπονεί ένα συνολικό πλάνο γύρω από τα logistics, ώστε να αξιολογηθεί ολοκληρωμένα η σκοπιμότητα της κάθε επένδυσης. Πρέπει να σας πω, όμως, ότι η ενδεχόμενη λειτουργία του ενός Κέντρου δεν αποκλείει τη λειτουργία και του άλλου. Αντιθέτως, υπάρχουν πολύ ενδιαφέροντα σενάρια που θα μπορούσαν και τα δύο Κέντρα να λειτουργούν συνεργατικά».

Στο υπουργείο Υποδομών και στην ΕΡΓΟΣΕ ετοιμάζονται, πάντως, να προκηρύξουν τους διαγωνισμούς για τη σύνδεση λιμανιών με το σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού ύψους 3,3 δισ. ευρώ που θα προχωρήσουν με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!