Εγνατία Οδός: Μέχρι το τέλος του μήνα η επιλογή ΤΕΡΝΑ – Egis Projects

Τα βήματα μέχρι την έγκριση της σύμβασης με την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Egis Projects και την κύρωση από τη Βουλή. Εντός του 2022 η έναρξη της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού

Εγνατία Οδός © Eurokinissi

Μέχρι το τέλος Αυγούστου, πιθανώς στις 27 του μήνα, αναμένεται να συνεδριάσει το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) προκειμένου να αναδείξει ως προσωρινό ανάδοχο για την 35ετή σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Egis Projects.

Μετά την απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ για την επιλογή της κοινοπραξίας ως προσωρινού αναδόχου θα απαιτηθούν, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών του ταμείου που παρακολουθούν τη διαδικασία, περίπου τρεις μήνες ώστε να οριστικοποιηθεί η σύμβαση παραχώρησης. Υπολογίζεται πως μέχρι τα τέλη του έτους ή τις αρχές του 2022 η κοινοπραξία θα έχει επιλεγεί ως οριστικός ανάδοχος. Στη συνέχεια η σύμβαση παραχώρησης πρέπει να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και να κυρωθεί από την Βουλή. Η επίσημη έναρξη της παραχώρησης αναμένεται κάποια στιγμή μέσα στον επόμενο χρόνο λένε τα ίδια στελέχη.

Η κοινοπραξία, στην οποία η ΤΕΡΝΑ συμμετέχει με 75% αλλά θα εκτελέσει το σύνολο των κατασκευαστικών εργασιών, κατέθεσε υψηλό τίμημα, που κατά πληροφορίες αγγίζει το 1,5 δισ. ευρώ για την παραχώρηση και τα έργα αναβάθμισης και βαριάς συντήρησης της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων. Στην κυβέρνηση επικράτησε, μάλιστα, πανηγυρικό κλίμα αφού μέσω του συγκεκριμένου διαγωνισμού το ΤΑΙΠΕΔ θα συγκεντρώσει τα μεγαλύτερα έσοδα από ιδρύσεώς του. Για την ιστορία, τα έσοδα του ταμείου από την παραχώρηση των 14 μεγαλύτερων περιφερειακών αεροδρομίων στην Fraport Greece ήταν 1,23 δισ. ευρώ.

Οι σύμβουλοι του Ταμείου είχαν αποτιμήσει την αξία της σύμβασης παραχώρησης (και των έργων αναβάθμισης που περιλαμβάνονται σ’ αυτήν) στα 1,2 δισ. ευρώ, χωρίς το ετήσιο εγγυημένο μίσθωμα που θα καταβάλλει ο παραχωρησιούχος στο δημόσιο και φτάνει το 7,5% των συνολικών (ακαθάριστων) εσόδων.

Σημειώνεται πως μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει στην Εγνατία Οδό έργα βαριάς συντήρησης με αποτέλεσμα να υπάρχει ανάγκη για σειρά εργασίες σε σήραγγες, γέφυρες και άλλα σημεία του οδικού άξονα. Υπολογίζεται πως μόνο για τα έργα αναβάθμισης των κάθετων αξόνων και τη βαριά συντήρηση θα απαιτηθούν περισσότερα από 500 εκατ. ευρώ. Στο τεύχος δημοπράτησης προβλέπεται πως ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει την αναβάθμιση σε επίπεδο αυτοκινητοδρόμου των τμημάτων Χαλάστρα – Πολύκαστρο του κάθετου άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι και Χριστός – Κ. Αμπέλα του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας, συνολικού μήκους 54 χιλιομέτρων.

Εκτός από την είσπραξή των διοδίων ο ανάδοχος θα έχει έσοδα από την εκμετάλλευση Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) «των παρόδιων αυτού εκτάσεων από κοινού με όλα τα περιουσιακά δικαιώματα, υλικά και άυλα, που σχετίζονται με τον οδικό άξονα». Σήμερα λειτουργούν στην Εγνατία Οδό 58 σταθμοί διοδίων (18 μετωπικοί και 40 πλευρικοί) με το κόστος που πληρώνουν οι οδηγοί να ανέρχεται σε 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Προβλέπεται πως η χρέωση θα αυξηθεί στα 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο με την ενεργοποίηση της σύμβασης παραχώρησης.

ΙΛΥΔΑ
0.00%
1.81
AKTR
0.10%
4.98
ΔΕΗ
0.15%
13.00
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.87
ΕΛΠΕ
-1.32%
7.46
ΠΕΤΡΟ
0.00%
8.48
ΟΛΠ
-1.75%
39.20
TITC
-0.61%
40.55
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0.48%
18.50
ΕΥΑΠΣ
0.30%
3.29
ΛΟΥΛΗ
-1.63%
3.02
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
-3.26%
1.19
NOVAL
0.00%
2.38
ΙΝΤΚΑ
-1.84%
2.93
ΧΑΙΔΕ
2.04%
0.75
ΔΡΟΜΕ
0.00%
0.30
ACAG
-1.88%
5.73
ΑΣΚΟ
0.29%
3.45
ΚΥΡΙΟ
-3.19%
0.79
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
0.00%
0.00
BOCHGR
-1.82%
5.40
ΚΕΚΡ
-1.75%
1.12
ΠΛΑΘ
-2.05%
3.82
ΡΕΒΟΙΛ
-1.56%
1.58
ΕΛΛ
-0.69%
14.30
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
2.27%
0.34
ΟΠΑΠ
-1.16%
18.71
ΜΥΤΙΛ
-0.82%
41.30
ΔΟΜΙΚ
0.88%
2.29
ΦΡΛΚ
-1.39%
3.91
ΜΕΡΚΟ
2.94%
35.00
ΣΑΡ
-1.09%
12.70
ΟΤΟΕΛ
1.27%
11.14
ΚΡΙ
0.83%
14.66
ΙΑΤΡ
0.56%
1.79
ΠΑΙΡ
3.69%
0.79
ΜΟΤΟ
1.16%
2.62
ΣΠΕΙΣ
0.35%
5.74
ΚΟΡΔΕ
1.23%
0.41
ΠΡΟΦ
0.39%
5.21
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
2.94%
2.10
OPTIMA
-2.10%
14.00
ΑΚΡΙΤ
3.41%
0.85
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
-4.44%
1.72
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
0.00%
0.23
ΑΑΑΚ
-10.00%
4.50
ΑΤΡΑΣΤ
0.46%
8.76
ΒΙΟΚΑ
-0.96%
1.55
ΠΑΠ
-0.40%
2.51
ΙΝΤΕΤ
2.64%
1.17
ΠΕΙΡ
-2.45%
4.70
ΜΙΝ
0.42%
0.48
ΕΤΕ
-0.79%
9.10
ΒΙΟΤ
-5.00%
0.19
ΑΛΜΥ
0.00%
5.00
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0.63%
1.57
ΜΕΝΤΙ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
-1.57%
20.08
ΟΛΘ
1.33%
30.50
ΣΕΝΤΡ
-0.30%
0.33
ΕΕΕ
0.69%
43.74
ΚΟΥΕΣ
-2.07%
6.16
ΕΥΔΑΠ
0.00%
5.79
ΜΙΓ
1.73%
2.35
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
-3.85%
0.25
ΔΑΙΟΣ
-8.50%
3.66
ΦΑΙΣ
-0.27%
3.73
ΛΑΝΑΚ
4.12%
0.89
CENER
-3.10%
8.43
ΝΑΥΠ
4.00%
0.73
ΙΝΤΕΚ
0.32%
6.21
ΜΑΘΙΟ
-6.29%
0.67
ΚΑΡΕΛ
0.00%
0.00
ΑΤΤ
-0.68%
0.73
ΑΤΤΙΚΑ
-0.94%
2.11
ΕΣΥΜΒ
-0.95%
1.04
ΕΥΡΩΒ
-3.11%
2.31
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΕΛΣΤΡ
-3.23%
2.10
ΑΔΜΗΕ
-2.53%
2.70
DIMAND
0.72%
8.42
ΒΙΟΣΚ
-0.35%
1.43
ΑΒΑΞ
-1.93%
1.93
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0.14%
1.39
ΠΛΑΚΡ
2.84%
14.50
ΛΑΒΙ
-1.82%
0.76
EVR
4.63%
1.70
ΓΕΒΚΑ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
-2.13%
2.07
ΟΤΕ
-0.89%
15.68
ΜΕΒΑ
0.00%
0.00
ΑΣΤΑΚ
0.00%
6.60
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΙΝΛΟΤ
0.19%
1.07
CNLCAP
-0.74%
6.70
ΑΤΕΚ
-7.56%
1.10
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΕΚΤΕΡ
-0.65%
1.85
ΔΑΑ
1.28%
9.46
ΑΝΔΡΟ
0.91%
6.64
ΞΥΛΚ
-1.20%
0.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
0.00
ΜΠΕΛΑ
2.11%
26.10
ΚΟΥΑΛ
-0.36%
1.10
ΕΛΒΕ
-1.78%
4.96
ΤΖΚΑ
-3.85%
1.25
ΕΛΧΑ
-1.04%
1.91
ΑΡΑΙΓ
0.00%
11.52
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.76%
3.98
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
0.00%
4.68
ΟΛΥΜΠ
0.00%
2.24
ΑΒΕ
1.64%
0.43
ΛΟΓΟΣ
0.00%
1.59
ΠΕΡΦ
-0.36%
5.47
ΤΡΑΣΤΟΡ
1.68%
1.21
ΕΛΤΟΝ
0.30%
1.65
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
-1.08%
6.41
AEM
-1.19%
4.15
ΒΙΟ
-1.30%
5.30
ΜΠΤΚ
-9.57%
0.52
ΕΧΑΕ
0.77%
5.23
ΟΡΙΛΙΝΑ
2.87%
0.79
ΣΙΔΜΑ
0.00%
1.32
ΣΠΙ
-0.75%
0.53
ΕΒΡΟΦ
-0.27%
1.86
ΜΠΡΙΚ
1.54%
2.64