Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Εγνατία Οδός: Tην Παρασκευή η ανακήρυξη του προτιμητέου επενδυτή

Την ερχόμενη Παρασκευή αναμένεται η ανακήρυξη της ένωσης εταιρειών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects ως προτιμητέου επενδυτή για την Εγνατία Οδό. Μέχρι τότε η ένωση των δύο εταιρειών θα υποβάλει τη βελτιωμένη δεσμευτική προσφορά. Αμέσως μετά αναμένεται να συνεδριάσει το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να ανακηρύξει την εταιρεία προτιμητέο επενδυτή.

Ωστόσο, τόσο στην κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών που είναι ο ιδιοκτήτης του έργου, όσο και στο ΤΑΙΠΕΔ που πραγματοποίησε τη σχετική διαδικασία, δεν αναμένουν σημαντική μεταβολή του τιμήματος της προσφοράς. Και αυτό γιατί, όπως παρατηρούσε κορυφαίο κυβερνητικό στέλεχος, η προσφορά που ήδη έχει γίνει είναι εξαιρετικά σημαντική, που ικανοποιεί πλήρως την κυβέρνηση. Υπουργός της κυβέρνησης σημείωνε ότι η αποκρατικοποίηση της Εγνατίας Οδού θα είναι η μεγαλύτερη που έχει γίνει στην 10ετή ιστορία των αποκρατικοποιήσεων της χώρας και του ΤΑΙΠΕΔ.

Σημειώνεται ότι οι δύο μεγαλύτερες αποκρατικοποιήσεις μέχρι σήμερα ήταν εκείνη των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που ανέλαβε η Fraport, ύψους 1,234 δισ. ευρώ και η παράταση της δικαιώματος παραχώρησης της εκμετάλλευσης του αερολιμένα των Σπάτων στον ΔΑΑ που ανήλθε σε 1,11 δισ. ευρώ.

Το προσφερόμενο τίμημα

Σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, το προσφερόμενο τίμημα για την Εγνατία -και αναφερόμαστε στην εφάπαξ καταβολή τοις μετρητοίς- μπορεί και να ξεπεράσει τα συγκεκριμένα ποσά.

Κάποιοι αναφέρονται ακόμη και σε 1,5 δισ. ευρώ και το τίμημα αυτό δεν περιλαμβάνει τις ετήσιες προσόδους του ΤΑΙΠΕΔ από την παραχώρηση της εκμετάλλευσης του άξονα.  Οι ετήσιες πρόσοδοι ανέρχονται στο 7,5% επί των ακαθάριστων εσόδων που θα έχει επενδυτής από την εκμετάλλευση αυτή για όλη την 35ετή περίοδο της παραχώρησης του περιουσιακού στοιχείου.

Σημειώνεται ότι ο προτιμητέος επενδυτής θα αναπτύξει με δικά του έξοδα τους κάθετους άξονες της Εγνατίας συνολικού μήκους 225 χλμ. Πρόκειται για τους άξονες που ενώνει την Σιάτιστα με την Κρυσταλλοπηγή (Αλβανία) μήκους 69,2 χλμ., την Χαλάστρα με τους Ευζώνους (Βόρεια Μακεδονία) μήκους 60 χλμ. και τέλος τη Θεσσαλονίκη με τον Προμαχώνα (Βουλγαρία) μήκους 95,5 χλμ.

Εγνατία Οδός: Το κόστος της επένδυσης

Πρέπει ακόμη να αναφερθεί ότι η Εγνατία Οδός, και συγκεκριμένα ο οριζόντιος οδικός άξονας (Ε-90) που ολοκληρώθηκε κάποια στιγμή μέσα στο 2008, αποτέλεσε την μεγαλύτερη επένδυση του νεότερου ελληνικού κράτους σε ένα και μοναδικό οδικό άξονα. Το συνολικό κόστος ανάπτυξης ξεπέρασε τα 6 δισ. ευρώ, κυρίως εξαιτίας του μεγάλου κόστους διάσχισης της οροσειράς της Πίνδου που απαίτησε την δημιουργία μεγάλων σε αριθμό και σε μήκος κοιλαδογεφύρων και τούνελ. Αξίζει να σημειωθεί ότι όσο κόστισε η ανάπτυξης του Ε-90 κόστισε η ανάπτυξη των υπολοίπων αυτοκινητοδρόμων της χώρας (ΠΑΘΕ, Πάτρα-Γιάννενα, Κόρινθος-Καλαμάτα κ.λπ.).

Με την απόκτηση της παραχώρησης της Εγνατίας, η ΓΕΚ Τέρνα καθίσταται ο βασικός διαχειριστής αυτοκινητοδρόμων στην χώρα μας. Η εταιρεία, εφόσον ολοκληρωθεί η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, θα ελέγχει πλειοψηφικά πάνω από το 80% των παραχωρήσεων αυτοκινητοδρόμων με όρους χιλιομετρικής απόστασης. Η εταιρεία ελέγχει την Κεντρική Οδό (100%), την Νέα Οδό (100%), την Ιόνια Οδό (100%), την Εγνατία Οδό (75%) και τέλος τον άξονα Ε-65 (100%). Δεν ελέγχει τον άξονα Κόρινθος – Τρίπολη- Καλαμάτα, το Μαλιακός – Κλειδί, την Αττική Οδό και την Ολυμπία Οδό.

Στην τελευταία ωστόσο συμμετέχει μειοψηφικά με 17%.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!