Γ.Δ.
1493.11 +0,19%
ACAG
+1,52%
6.03
BOCHGR
+0,42%
4.78
CENER
-1,01%
9.81
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
-0,61%
8.15
EVR
0,00%
1.475
NOVAL
+0,21%
2.345
OPTIMA
+1,57%
12.9
TITC
+3,49%
41.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+6,89%
1.8
ΑΒΕ
+1,53%
0.466
ΑΔΜΗΕ
+1,28%
2.76
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.8
ΑΛΜΥ
+0,35%
4.285
ΑΛΦΑ
+0,09%
1.7005
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10.23
ΑΣΚΟ
-0,63%
3.18
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
+9,26%
0.59
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.78
ΑΤΤ
+2,60%
0.79
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.22
ΒΙΟ
+0,35%
5.71
ΒΙΟΚΑ
-1,52%
1.945
ΒΙΟΣΚ
-1,27%
1.56
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-1,79%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+1,74%
1.465
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,33%
18.4
ΔΑΑ
-0,74%
8.1
ΔΑΙΟΣ
+0,58%
3.44
ΔΕΗ
+0,24%
12.29
ΔΟΜΙΚ
+1,18%
2.995
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,42%
0.322
ΕΒΡΟΦ
-2,01%
1.95
ΕΕΕ
-0,86%
32.22
ΕΚΤΕΡ
-1,43%
1.796
ΕΛΒΕ
0,00%
4.96
ΕΛΙΝ
+0,89%
2.27
ΕΛΛ
+0,34%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,68%
2.2
ΕΛΠΕ
-0,26%
7.68
ΕΛΣΤΡ
-0,95%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-0,63%
1.88
ΕΛΧΑ
-0,70%
2.135
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-2,42%
1.21
ΕΤΕ
0,00%
8.02
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.94
ΕΥΡΩΒ
+2,06%
2.333
ΕΧΑΕ
+0,43%
4.72
ΙΑΤΡ
+0,63%
1.605
ΙΚΤΙΝ
+1,54%
0.3635
ΙΛΥΔΑ
-1,63%
1.815
ΙΝΚΑΤ
-0,11%
4.695
ΙΝΚΑΤΔ
+3,47%
0.0209
ΙΝΛΙΦ
-0,87%
4.56
ΙΝΛΟΤ
+0,74%
1.086
ΙΝΤΕΚ
+0,67%
6.05
ΙΝΤΕΤ
-1,63%
1.21
ΙΝΤΚΑ
+1,13%
3.13
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
+1,12%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
+0,65%
0.466
ΚΟΥΑΛ
+0,14%
1.42
ΚΟΥΕΣ
-0,82%
6.05
ΚΡΙ
-0,63%
15.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,13%
0.78
ΛΑΜΔΑ
-1,93%
7.1
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+2,80%
1.1
ΛΕΒΚ
-0,72%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
+0,63%
1.6
ΛΟΥΛΗ
+3,16%
2.94
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.89
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.35
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+0,68%
2.95
ΜΙΝ
-4,67%
0.51
ΜΟΗ
-0,38%
21
ΜΟΝΤΑ
+4,13%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,89%
2.795
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,24%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+2,34%
2.19
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,97%
32.82
ΝΑΚΑΣ
+2,68%
3.06
ΝΑΥΠ
-0,50%
0.8
ΞΥΛΚ
-0,67%
0.296
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+1,11%
27.3
ΟΛΠ
-1,84%
29.35
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.54
ΟΠΑΠ
+2,18%
15.94
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.799
ΟΤΕ
-1,15%
14.58
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,92%
1.1
ΠΑΠ
-0,78%
2.53
ΠΕΙΡ
-0,27%
4.11
ΠΕΡΦ
-1,74%
5.64
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.22
ΠΛΑΘ
+1,22%
4.165
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.1
ΠΡΔ
-3,70%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
-0,65%
1.22
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-0,56%
5.29
ΡΕΒΟΙΛ
-0,88%
1.685
ΣΑΡ
+0,93%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,56%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+0,32%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-1,67%
5.9
ΣΠΙ
+1,61%
0.632
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+1,91%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,82%
1.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,10%
1.656
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+3,96%
0.21
ΦΡΛΚ
-1,00%
3.96
ΧΑΙΔΕ
+6,19%
0.6

ACEA: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι δημοφιλή μόνο στις πλούσιες χώρες

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φαίνεται ότι σταδιακά αρχίζουν να επικρατούν στην παγκόσμια αγορά και να αποτελούν μία από τις βασικές επιλογές των καταναλωτών, ωστόσο φαίνεται ότι πουλάνε σε χώρες της ΕΕ μόνο με υψηλό ΑΕΠ.

Σύμφωνα με νέα έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), οι πωλήσεις ωστόσο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ περνούν από  ισχυρές εθνικές διακυμάνσεις, καθώς συσχετίζονται σαφώς με το βιοτικό επίπεδο μιας χώρας.

Τα αμιγώς ηλεκτρικά μπαταρία και τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αποτελούν το 10,5% όλων των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ πέρυσι. Ωστόσο, 10 κράτη μέλη είχαν ακόμη μερίδιο αγοράς χαμηλότερο από 3%. Η ανάλυση δείχνει ότι η κατανάλωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τους καταναλωτές συνδέεται άμεσα με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ μιας χώρας, γεγονός που δείχνει ότι η προσιτή τιμή παραμένει μείζον ζήτημα.

«Όπως συμβαίνει με τη διανομή της υποδομής φόρτισης, υπάρχει σαφής διαχωρισμός στην προσιτή τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ της Κεντρικής-Ανατολικής Ευρώπης και της Δυτικής Ευρώπης, καθώς και ένα έντονο χάσμα Βορρά-Νότου», δήλωσε ο Eric-Mark Huitema, ACEA γενικός διευθυντής. Οι χώρες με συνολικό μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάτω του 3% έχουν μέσο ΑΕΠ κάτω των 17.000 ευρώ. Αυτό ισχύει για παράδειγμα σε χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης καθώς και στην Ελλάδα. Επιπλέον, οι πέντε χώρες με τη χαμηλότερη κατανάλωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά έχουν επίσης πολύ λίγα σημεία φόρτισης – κάτω από το 1% του συνόλου της ΕΕ.

Από την άλλη πλευρά, μερίδιο αγοράς άνω του 15% για ηλεκτρικά αυτοκίνητα εντοπίζεται μόνο σε πλουσιότερες χώρες της Βόρειας Ευρώπης με μέσο ΑΕΠ άνω των 46.000 ευρώ.

Σχεδόν τα τρία τέταρτα όλων των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ συγκεντρώνονται σε τέσσερις χώρες της Δυτικής Ευρώπης με μερικά από τα υψηλότερα ΑΕγχΠ (Σουηδία, Κάτω Χώρες, Φινλανδία και Δανία). Το υπόλοιπο τρίμηνο των πωλήσεων κατανέμεται σε 23 κράτη μέλη.

Όπως δείχνουν πρόσφατα στοιχεία από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος, οι μεγάλες επενδύσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας σε οχήματα χαμηλών εκπομπών αποδίδουν. Με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων να τριπλασιάζονται μεταξύ 2019 και 2020, οι μέσες εκπομπές CO2 μειώθηκαν κατά 12% πέρυσι.

«Για να συνεχιστεί αυτή η πρόοδος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει τώρα να διασφαλίσει επειγόντως ότι υπάρχουν όλες οι σωστές συνθήκες – και ότι καμία χώρα ή πολίτης δεν μένει πίσω. Τα οχήματα με μηδενικές εκπομπές πρέπει να είναι προσιτά και βολικά για όλους», δήλωσε ο Eric-Mark Huitema, ACEA Γενικός Διευθυντής.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της Ευρώπης ζητούν, συνεπώς, κατάλληλα κίνητρα για την τόνωση των πωλήσεων αυτών των οχημάτων μακροπρόθεσμα, και δεσμευτικούς στόχους υποδομής για κάθε κράτος μέλος της ΕΕ.

Η ACEA δημοσιεύει αυτά τα δεδομένα ενόψει των προτάσεων της επόμενης εβδομάδας για νέους στόχους CO2 για αυτοκίνητα σε ολόκληρη την ΕΕ και επανεξέταση της οδηγίας για την εναλλακτική υποδομή καυσίμων – και οι δύο θα αποτελέσουν μέρος της δέσμης μέτρων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Fit for 55».

Πέντε χώρες με το χαμηλότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μοιράζονται + το ΑΕγχΠ τους (2020): Κύπρος: 0,5% – 23,580 ευρώ. Λιθουανία: 1,1% – 17,460 ευρώ. Εσθονία: 1,8% – 20,440 ευρώ. Κροατία: 1,9% – 12,130 ευρώ. Πολωνία: 1,9% – 13,600 ευρώ.

Πέντε χώρες με το υψηλότερο μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων + το ΑΕγχΠ τους (2020): Σουηδία: 32,2% – 45,610 ευρώ. Ολλανδία: 25,0% – 45,790 ευρώ. Φινλανδία: 18,1% – 42,940 ευρώ. Δανία: 16,4% – 53,470 ευρώ. Γερμανία: 13,5% – 40,070 ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!