Γ.Δ.
1448.86 -0,25%
ACAG
-2,05%
5.72
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+2,09%
9.3
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+1,75%
12.78
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,74%
1.52
ΑΒΕ
-2,45%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,38%
2.59
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.08
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
+1,83%
2.23
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,33%
7.974
ΔΑΙΟΣ
-1,68%
3.52
ΔΕΗ
+2,33%
11.87
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+4,00%
1.82
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,29%
2.23
ΕΛΛ
+2,07%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,65%
1.97
ΕΛΠΕ
-1,58%
7.185
ΕΛΣΤΡ
-2,88%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.195
ΕΤΕ
-3,16%
7.592
ΕΥΑΠΣ
+2,18%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+1,03%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+0,25%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+1,24%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,20%
1.02
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
2.84
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,11%
2.04
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-0,70%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.84
ΚΡΙ
-2,61%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.994
ΛΑΒΙ
+3,12%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,53%
2.84
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,66%
33.18
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,70%
0.808
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+1,00%
30.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-1,21%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,97%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.854
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+2,34%
1.75
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,08%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.99
ΤΖΚΑ
+1,69%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-1,74%
0.226
ΦΡΛΚ
+0,95%
3.735
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

ΔΕΣΦΑ: Μειώσεις 17% με 24% στα τέλη χρήσης για το 2022

Μειώσεις στα ρυθμιζόμενα τέλη χρήσης μεταξύ 17% και 24% θα δουν οι πελάτες του ΔΕΣΦΑ το 2022 εξαιτίας της αύξησης της ζήτησης για φυσικό αέριο, η οποία μάλιστα θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια. Η λειτουργία των νέων μονάδων ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο, αλλά και η ενίσχυση των εξαγωγών (αφού και οι γειτονικές βαλκανικές χώρες καλούνται να κλείσουν λιγνιτικές μονάδες) θα οδηγήσει σε κορύφωση της ζήτησης το 2025 όταν και ενδέχεται να φτάσει τ 7 δισ. κυβικά μέτρα (bcm) από 5,6 bcm το 2020 όπως είπε η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας Μαρία Ρίτα Γκάλι (Maria Rita Galli).

Στο πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς καταγράφεται αύξηση κατά 14,11% στην κατανάλωση φυσικού αερίου στην Ελλάδα σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, με την ηλεκτροπαραγωγή να καλύπτει πλέον το 60% της εγχώριας κατανάλωσης. Αύξησης της ζήτησης παρουσιάζεται και από τις βιομηχανίες, αλλά και από τα δίκτυα διανομής.

Σε χθεσινή εκδήλωση η κα Γκάλι και η διοικητική ομάδα του ΔΕΣΦΑ παρουσίασαν το επενδυτικό σχέδιο, ύψους 540 εκατ. ευρώ για την επόμενη δεκαετία το οποίο, όπως είπε η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, θα υλοποιηθεί μέσα στα επόμενα δύο – τρία χρόνια. Η ίδια εμφανίστηκε αισιόδοξη πως θα αποδώσουν οι πιέσεις των κρατών – μελών του ευρωπαϊκού Νότου και θα δοθεί παράταση μέχρι το 2030 στη χρηματοδότηση έργων φυσικού αερίου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους χρηματοδοτικούς μηχανισμούς της Ε.Ε. (όπως η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων – ΕΤΕπ).

Στις συζητήσεις με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς για τη χρηματοδότηση βρίσκεται και η υπόθεση του αγωγού σύνδεσης με τη Βόρεια Μακεδονία με την κα Γκάλι να δηλώνει χθες πως υπάρχει πολιτική στήριξη για το έργο από πολλές πλευρές και πως μέσα στο καλοκαίρι αναμένονται εξελίξεις. (UPDATE) Το απόγευμα της Πέμπτης έγινε γνωστό πως η συμφωνία για την κατασκευή του αγωγού υπογράφεται αύριο Παρασκευή.

Η επικεφαλής του ΔΕΣΦΑ αναφέρθηκε και στις μη ρυθμιζόμενες δραστηριότητες της εταιρείας, όπως η σύμβαση για την εκμετάλλευση του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ αλλά και το μεγάλο συμβόλαιο που υπέγραψε προ μηνών για τη συντήρηση και λειτουργία σταθμού LNG στο Κουβέιτ, ενός από τους μεγαλύτερους στον κόσμο (οκτώ δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 1.784.000 κυβικών μέτρων).

Το στοίχημα της διοίκησης είναι, όπως είπε η κα Γκάλι, η συνέχιση της σημερινής δραστηριότητας με παράλληλη αντιμετώπιση των προκλήσεων που δημιουργεί η ενεργειακή μετάβαση μέσω των φιλόδοξων στόχων της Ε.Ε. μέχρι το 2050. Έτσι αυτή την περίοδο συμμετέχει σε έργα υδρογόνου, όπως το White Dragon, μια ελληνική πρωτοβουλία που διεκδικεί θέση στα έργα κοινού ενδιαφέροντος (IPCEI) της Ε.Ε. ενώ συζητά με εταιρείες όπως η ΕΥΔΑΠ πιλοτικά έργα στον τομέα του βιομεθανίου και των βιοαερίων.

Σε ερώτηση για τον τερματικό σταθμό της Αλεξανδρούπολης που προωθεί η Gastrade, η κα Γκάλι είπε πως μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να εγκριθεί από την Κομισιόν η συμμετοχή του ΔΕΣΦΑ με 20%.

Οι τέσσερις βραχίονες του επενδυτικού προγράμματος των 540 εκατ.

Σε τέσσερις άξονες κινείται το επενδυτικό πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ, όπως είπε ο διευθυντής Ανάπτυξης Υποδομών Γ. Χωματάς. Στον πρώτο άξονα ανήκουν τα έργα των διασυνδέσεων, στον δεύτερο η επέκταση σε νέες περιοχές με πρώτες της Δυτική Μακεδονία και την Δυτική Ελλάδα (με αρχή από την Πάτρα), στον τρίτο η αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου και στον τέταρτο τα έργα στον τομέα του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Στις διασυνδέσεις, εκτός από το αγωγό με την Βόρεια Μακεδονία, είναι υπό κατασκευή ο διασυνδετήριος αγωγός με την Βουλγαρία (IGB) που ολοκληρώνεται τέλος του χρόνου, ενώ αναμένονται οι διασυνδέσεις με τους τερματικούς σταθμούς (FSRU) σε Αλεξανδρούπολη (Gastrade) και Κορίνθου (όμιλος Motor Oil).

Για τις νέες περιοχές μέχρι τέλος του χρόνου αναμένεται να ληφθεί η τελική επενδυτική απόφαση για τον αγωγό των 155 χιλιομέτρων με τον οποίο το φυσικό αέριο θα φτάσει στη Δυτική Μακεδονία (Νάουσα, Βέροια, Φλώρινα, Πτολεμαϊδα, Κοζάνη), ενώ σύντομα θα παραδοθεί η μελέτη βιωσιμότητας για τον αγωγό των 130 χιλιομέτρων που θα συνδέει τη Μεγαλόπολη με την Πάτρα, με δυνατότητες επέκτασης προς Ηλεία και Αιτωλοακαρνανία. Εντός του έτους αναμένονται οι μελέτες βασικής χάραξης και οι μελέτες για περιβαλλοντική αδειοδότηση με στόχο υλοποίησης εντός πενταετίας. Σε εξέλιξη είναι και οι μελέτες για την επέκταση προς Ήπειρο.

Στα έργα που προωθούνται στις υφιστάμενες υποδομές του ΔΕΣΦΑ περιλαμβάνονται σταθμοί συμπίεσης (η αναβάθμιση του σταθμού στη Νέα Μεσημβρία είναι υπό κατασκευή ενώ είναι σε διαγωνιστική διαδικασία ο αντίστοιχος σταθμός στην Αμπελιά). Στη Ρεβυθούσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022 θα λειτουργήσει ο σταθμός φόρτωσης βυτιοφόρων υγροποιημένου φυσικού αερίου ενώ στο πρώτο τρίμηνο του 2023 η λιμενική υποδομή για φόρτωση μικρών πλοίων.

Στις πρωτοβουλίες του ΔΕΣΦΑ στο πλαίσιο της ενεργειακής μετάβασης, στον τομέα του υδρογόνου, των βιοαερίων και γενικά των ανανεώσιμων αερίων αναφέρθηκε ο διευθυντής στρατηγικής & ανάπτυξης Μιχ. Θωμαδάκης με επίκεντρο το White Dragon, ύψους 8 δισ. ευρώ για την περίοδο 2022 – 2029. Για τις δραστηριότητες στον τομέα της εμπορίας μίλησε ο διευθυντής Εμπορικών Υπηρεσιών Σωτ. Μπράβος ενώ ο κ. Σερ. Ιωαννίδης, επικεφαλής Ασφάλειας και Ποιότητας, επικεντρώθηκε στις πρωτοβουλίες της εταιρείας στον τομέα της ασφάλειας, κ.α.

Το 66% του ΔΕΣΦΑ ελέγχεται από την κοινοπραξία Senflouga στην οποία συμμετέχουν οι Snam, Enagas, Fluxys και η Damco του ομίλου Κοπελούζου. Χθες παρουσιάστηκε και το νέο λογότυπο της εταιρείας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!