Τα καύσιμα για αεροπλάνα κατέλαβαν το μεγαλύτερο ποσοστό στην παραγωγή των διυλιστηρίων στις ΗΠΑ το 2024, καταγράφοντας ιστορικό ρεκόρ, καθώς οι αυξημένες ανάγκες για αεροπορικές μεταφορές και οι οικονομικές συνθήκες οδήγησαν σε μεγαλύτερη ζήτηση.
Σύμφωνα με την EIA η βενζίνη, το πετρέλαιο ντίζελ και τα καύσιμα για αεροπλάνα αντιπροσωπεύουν πάνω από το 85% της παραγωγής των διυλιστηρίων των ΗΠΑ, με τη βενζίνη να καταλαμβάνει το μεγαλύτερο ποσοστό και το πετρέλαιο ντίζελ το δεύτερο μεγαλύτερο. Τα διυλιστήρια μπορούν να προσαρμόζουν την παραγωγή αυτών των τριών προϊόντων ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς, αλλά περιορίζονται από τη διαμόρφωση των διυλιστηρίων, τους τύπους πρώτων υλών και το υψηλό κόστος τροποποίησης των υποδομών των διυλιστηρίων.
Η απόδοση των διυλιστηρίων αντανακλά την αναλογία του όγκου ενός τελικού προϊόντος σε σχέση με τις καθαρές εισροές αργού πετρελαίου και ατελών πετρελαϊκών προϊόντων στα διυλιστήρια. Οι αλλαγές στις αποδόσεις των διυλιστηρίων των ΗΠΑ αντανακλούν τόσο τις αλλαγές σε επιμέρους διυλιστήρια όσο και τις μεταβολές στον στόλο των διυλιστηρίων των ΗΠΑ λόγω ανοιγμάτων και κλεισίματος διυλιστηρίων.
Οι αλλαγές στη ζήτηση αποτελούν σημαντικό παράγοντα που οδηγεί τις αλλαγές στις αποδόσεις των διυλιστηρίων. Η αυξημένη αεροπορική κίνηση, που υπολογίζεται τόσο από τον όγκο επιβατών της TSA όσο και από τις απογειώσεις των πτήσεων, έχει αυξήσει την κατανάλωση καυσίμων για αεροπλάνα στις ΗΠΑ κάθε χρόνο από τη μεγάλη πτώση του 2020.
Παρά το γεγονός ότι η κατανάλωση καυσίμων για αεροπλάνα δεν έχει ανακάμψει ακόμα στα επίπεδα του 2019 πριν την πανδημία λόγω της αύξησης της αποδοτικότητας και των αλλαγών στα πρότυπα πτήσεων, αναμένουμε ότι η κατανάλωση καυσίμων για αεροπλάνα θα φτάσει σε επίπεδο ρεκόρ το 2026, σύμφωνα με την έκθεση μας για τις βραχυπρόθεσμες ενεργειακές προβλέψεις του Μαρτίου, αναφέρει η EIA.
Καθώς ο στόλος των διυλιστηρίων των ΗΠΑ άλλαξε τη λειτουργία του προς την αυξημένη παραγωγή καυσίμων για αεροπλάνα, η απόδοση των διυλιστηρίων για βενζίνη μειώθηκε στο χαμηλότερο ποσοστό της από το 2015, η απόδοση για πετρέλαιο ντίζελ παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη και η απόδοση για υπολειμματικό πετρέλαιο αυξήθηκε ελαφρώς σε σχέση με το προηγούμενο έτος.