Η Shell ανακοίνωσε ότι το 2024 παραδόθηκαν ρεκόρ όγκων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) για καύσιμο σε πλοία, ενισχύοντας τη χρήση ενός καυσίμου που έχει καταστεί κρίσιμο για τη μετάβαση στην καθαρότερη ενέργεια.
Σύμφωνα με την εταιρεία, οι παραδόσεις της ανήλθαν σε 1,1 εκατομμύρια τόνους, κάνοντάς την έναν από τους μεγαλύτερους φορείς μεταφοράς LNG.
Η βιομηχανία ναυτιλίας εκπέμπει εκατοντάδες εκατομμύρια τόνους αερίων του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα κάθε χρόνο και δέχεται ολοένα και μεγαλύτερη πίεση για απανθρακοποίηση. Το LNG, το οποίο εκπέμπει λιγότερο άνθρακα από τα πετρελαιοειδή καύσιμα πλοίων, έχει παρουσιαστεί ως βασικό καύσιμο-γέφυρα κατά τη μετάβαση σε καθαρότερη ενέργεια. Παρόλα αυτά, εξακολουθεί να απελευθερώνει ρύπους, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων ποσοτήτων μεθανίου.
Η Shell αναθεώρησε προς τα πάνω τις προβλέψεις για τη ζήτηση LNG
Η εταιρεία, τον περασμένο μήνα, αναθεώρησε τις μακροπρόθεσμες προβλέψεις της για τη ζήτηση παγκοσμίως του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), δηλώνοντας ότι η κατανάλωση θα αυξηθεί περίπου 60% μέχρι το 2040. Προβλέπει επίσης ότι ο αριθμός των πλοίων που χρησιμοποιούν LNG ως καύσιμο θα διπλασιαστεί σχεδόν τα επόμενα πέντε χρόνια.
Παρά την εφαρμογή κανόνων από την Ευρωπαϊκή Ένωση που στοχεύουν στις εκπομπές των πλοίων, η παγκόσμια αγορά ναυτιλιακών καυσίμων εξακολουθεί να κυριαρχείται από το πετρέλαιο. Το LNG αντιστοιχούσε σε περίπου 6% της κατανάλωσης το 2023, σύμφωνα με την Διεθνή Ναυτιλιακή Οργάνωση (IMO), τον ρυθμιστή της βιομηχανίας.
Η ποσότητα του μεθανίου που διαφεύγει από τα πλοία που καίνε LNG είναι υψηλότερη από αυτή που είχε εκτιμηθεί από την IMO, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε πέρυσι από περιβαλλοντικούς ερευνητές. Ένας από τους επικριτές της χρήσης LNG για τη ναυτιλία, ο δισεκατομμυριούχος πρόεδρος της Fortescue Ltd., Andrew Forrest, σχεδιάζει να στραφεί στη χρήση πράσινου αμμωνίου αντί του LNG.
Το μεθάνιο είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παράγοντας της παγκόσμιας θέρμανσης, μετά το διοξείδιο του άνθρακα. Η Shell στοχεύει να διατηρήσει την ένταση μεθανίου για στα περιουσιακά της στοιχεία κάτω από το 0,2% φέτος και να επιτύχει σχεδόν μηδενικές εκπομπές μεθανίου μέχρι το τέλος της δεκαετίας.