THEPOWERGAME

Το υπουργείο πετρελαίου του Ιράκ επανέλαβε ότι είναι έτοιμο να ξεκινήσει εκ νέου τις εξαγωγές από την ημιαυτόνομη περιοχή του Κουρδιστάν μέσω ενός αγωγού προς την Τουρκία που έχει κλείσει εδώ και σχεδόν δύο χρόνια.
Το ερώτημα τώρα είναι πόσο σύντομα ακριβώς θα αρχίσει να ρέει το πετρέλαιο. Για περισσότερο από ένα χρόνο, τόσο το Ιράκ όσο και η Τουρκία έχουν δηλώσει ότι είναι έτοιμοι να αρχίσουν να ρέει και πάλι πετρέλαιο, αλλά ο αγωγός δεν έχει ακόμη ανοίξει.
Η Βαγδάτη ζήτησε από τους Κούρδους αξιωματούχους να αρχίσουν να παραδίδουν το αργό στον κρατικό έμπορο SOMO για να επαναρχίσουν οι εξαγωγές «σύμφωνα με τους μηχανισμούς που προβλέπονται στο νόμο για τον προϋπολογισμό και την τροποποίησή του και εντός του ανώτατου ορίου παραγωγής που έχει καθοριστεί για το Ιράκ στον ΟΠΕΚ», ανέφερε το ιρακινό υπουργείο πετρελαίου σε ανακοίνωσή του το Σάββατο, χωρίς να προσδιορίσει ημερομηνία για την επανεκκίνηση.
Η επανέναρξη των αποστολών μέσω του αγωγού μπορεί να θέσει ένα δίλημμα για τη Βαγδάτη, η οποία είναι υποχρεωμένη να μειώσει την παραγωγή αργού ως μέρος μιας συμφωνίας του ΟΠΕΚ+, αλλά έχει δυσκολευτεί να τηρήσει τις υποσχεθείσες περικοπές.
Η παραγωγή και οι εξαγωγές του Οργανισμού Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών βρίσκονται υπό αυξανόμενη εστίαση, αφού ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ κάλεσε τον Ιανουάριο την ομάδα «να μειώσει την τιμή του πετρελαίου».
Η ιστορία του αγωγού ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2023, αφού η Τουρκία έκλεισε τη σύνδεση μετά από εντολή διαιτητικού δικαστηρίου να καταβάλει στο Ιράκ 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια. Η Άγκυρα, η οποία ισχυρίστηκε ότι ο αγωγός έκλεισε επειδή χρειαζόταν επισκευές μετά από δύο τεράστιους σεισμούς, δήλωσε αργότερα ότι ήταν έτοιμος για λειτουργία και ότι εναπόκειται στο Ιράκ να επαναλάβει τις ροές. Αυτό δεν συνέβη ποτέ, καθώς οι συνομιλίες σκόνταψαν σε τεχνικά και οικονομικά ζητήματα.
Η δήλωση του Σαββάτου έρχεται αφού το κοινοβούλιο του Ιράκ ψήφισε αυτό το μήνα μια τροποποίηση του προϋπολογισμού για να επιτρέψει στη Βαγδάτη να καταβάλει υψηλότερη αμοιβή 16 δολαρίων το βαρέλι για την παραγωγή και τη μεταφορά πετρελαίου, ένα βήμα πιο κοντά στην επίλυση του αδιεξόδου.
Διαβάστε επίσης
Nike: Η Κιμ Καρντάσιαν μπορεί να “σχεδιάσει” την αναγέννηση
Επέστρεψαν τα Φιλαράκια: Σε ποια streaming πλατφόρμα θα τα δείτε
Στο ΥΠΕΝ οι διαγωνισμοί για τις μονάδες απορριμμάτων της Αττικής