THEPOWERGAME

Την ευέλικτη και οικονομικότερη λύση, στη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δίνει με τον «Thomas», το ρομπότ- φορτιστή, το ευρωπαϊκό έργο EVOSS που χρηματοδοτείται από το EIT Urban Mobility, έναν φορέα του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας και Τεχνολογίας (EIT).
Το έργο πιλοτικά δοκιμάζεται στη Θεσσαλονίκη και, για τη δοκιμή του, συνεργάζονται το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.) του ΕΚΕΤΑ, η Αναπτυξιακή Μείζονος Αστικής Θεσσαλονίκης (ΜΑΘ ΑΕ ΑΟΤΑ) και η ΟΤΟ ΠΑΡΚΙΝΓΚ Α.Ε., ενώ στο εταιρικό σχήμα του έργου συμμετέχουν το CARNET – UPC Technology Center (Βαρκελώνη, Ισπανία), το Cityzone (Τελ Αβίβ, Ισραήλ) και η εταιρεία Batteri (Τελ Αβίβ, Ισραήλ) που ανέπτυξε το «Thomas».
Η Θεσσαλονίκη αποτελεί μία από τις δύο πιλοτικές πόλεις του έργου (μαζί με το Τελ Αβίβ), όπου ο «Thomas» δοκιμάζεται σε πραγματικές συνθήκες χρήσης κατά τη διάρκεια του τρέχοντος μήνα.
Κατά την παρουσίαση του «Thomas», στο πάρκινγκ του δημαρχείου Θεσσαλονίκης, οι συντελεστές του έργου έδειξαν πως λειτουργεί το ρομπότ, μία μετακινούμενη power bank, που πάει τη φόρτιση στο όχημα, αντί για να πηγαίνει το αυτοκίνητο στη σταθερή θέση φόρτισης.

«Με τον “Thomas”, προσφέρεται λύση στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε οι επιχειρήσεις σταθμών αυτοκινήτων. Υπάρχει ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ζήτηση για θέσεις στάθμευσης με ηλεκτρική φόρτιση. Ωστόσο, οι θέσεις με φορτιστές είναι πολύ λίγες. Αφ’ ενός ο ΔΕΔΔΗΕ δεν διαθέτει την υποδομή για να ανταποκριθεί στη ζήτηση και’ αφ’ ετέρου, η δημιουργία θέσεων στάθμευσης με φορτιστές, είναι ακριβή υπόθεση που απαιτεί και αρκετές διαδικασίες», όπως είπε ο δ/νων σύμβουλος της «ΟΤΟ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΑΕ», Απόστολος Συμεωνίδης.
Να σημειωθεί ότι η «ΟΤΟ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΑΕ», διαχειρίζεται 12 σταθμούς αυτοκινήτων , με 3.000 θέσεις στάθμευσης. Σε αυτούς περιλαμβάνεται και το μεγάλο πάρκινγκ στo δημαρχείο Θεσσαλονίκης, 850 θέσεων στάθμευσης.
Για τη δημιουργία θέσης στάθμευσης με σταθερό φορτιστή, απαιτείται μεγαλύτερος χώρος απ’ ότι για μία συμβατική θέση. Επίσης, απαιτείται η αλλαγή της αδείας του πάρκινγκ, εγκατάσταση ακριβών καλωδιώσεων και, η εξασφάλιση πρόσθετης ηλεκτρικής ισχύος από το ΔΕΔΔΗΕ. Σε ένα μεγάλο πάρκινγκ, ο ΔΕΔΔΗΕ, δίνει δύο, το πολύ τρεις θέσεις για φόρτιση οχημάτων (σ.σ. με απλή φόρτιση / AC chargers συνήθως). Πέραν αυτού, το ηλεκτρικό όχημα που παρκάρεται σε θέση φόρτισης, δεσμεύει συνήθως το φορτιστή για πολλές ώρες, όταν αντίθετα, το ρομπότ «Thomas», ολοκληρώνει με ταχυφόρτιση, το recharge ενός οχήματος και μετά μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε άλλο.
Ο «Τhomas» έχει κατασκευαστεί από την Ισραηλινή «Batteri», η οποία έχει αρχίσει την εμπορική διάθεση της υπηρεσίας φόρτισης, στο Ισραήλ και, τώρα επιχειρεί να μπει στην αγορά της Ελλάδας. Το business plan της εταιρείας προβλέπει την ενοικίαση του ρομπότ- φορτιστή, κάτι πολύ πιο συμφέρον για τις εταιρείες πάρκινγκ ή τις εταιρείες ενοικίασης οχημάτων, όπως είπε ο CEO της «Batteri», Τοmer Shahaf.
Ο «Thomas» δίνει περί τα 50 kw/ώρα, με DC charger, που σημαίνει ότι ένα αυτοκίνητο φορτίζεται πλήρως σε περίπου μιάμιση ώρα. Η επαναφόρτιση του «Thomas» διαρκεί περίπου 60’ λεπτά.
Παίρνοντας το λόγο ο Pavel Vrba, Innovation Lifecycle Officer για την ΕΙΤ Urban Mobility, επισήμανε ότι στόχος είναι η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής στα αστικά κέντρα. Ωστόσο, ο εξηλεκτρισμός των αυτοκινήτων καθυστερεί γιατί δεν έχει αναπτυχθεί, με τους αναμενόμενους ρυθμούς, η δημιουργία σταθμών φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων. Έτσι, η ΕΙΤ εξετάζει κάθε καινοτόμο λύση, που μπορεί να βοηθήσει στο στόχο αυτό.
Διαβάστε επίσης
Πώς η Ινδία μετατρέπεται σε ένα απροσδόκητο πρότυπο για την Ευρώπη
Το “χρυσό” μηνιαίο κόστος ζωής σε 12 μητροπόλεις του κόσμου
Εξοικονομώ για την Αποχέτευση: Επιδοτήσεις έως 1.100 ευρώ για σύνδεση στο δίκτυο