Γ.Δ.
1507.5 -2,70%
ACAG
-2,20%
5.78
AEM
-2,93%
4.489
BOCHGR
-3,35%
4.91
CENER
-3,68%
9.16
CNLCAP
+0,70%
7.2
DIMAND
-2,07%
8.03
EVR
-1,32%
1.5
NOVAL
-2,25%
2.39
OPTIMA
-1,49%
13.2
TITC
-5,91%
43
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-5,18%
1.83
ΑΒΕ
-3,04%
0.446
ΑΔΜΗΕ
-2,43%
2.615
ΑΚΡΙΤ
-0,66%
0.755
ΑΛΜΥ
-6,14%
4.05
ΑΛΦΑ
-5,10%
1.693
ΑΝΔΡΟ
-1,23%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-4,69%
10.36
ΑΣΚΟ
-5,20%
3.1
ΑΣΤΑΚ
-1,37%
7.2
ΑΤΕΚ
+9,68%
1.36
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-7,86%
0.68
ΑΤΤΙΚΑ
-5,00%
2.28
ΒΙΟ
-6,82%
5.6
ΒΙΟΚΑ
-2,19%
1.79
ΒΙΟΣΚ
-4,59%
1.455
ΒΙΟΤ
+9,52%
0.276
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-4,20%
2.28
ΓΕΒΚΑ
-5,48%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,57%
18.2
ΔΑΑ
-2,66%
8.342
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.4
ΔΕΗ
-2,50%
12.86
ΔΟΜΙΚ
-4,97%
2.58
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,37%
0.329
ΕΒΡΟΦ
-6,23%
1.805
ΕΕΕ
+1,80%
34
ΕΚΤΕΡ
-7,66%
1.64
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-1,85%
2.12
ΕΛΛ
-0,35%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,13%
2.17
ΕΛΠΕ
-1,20%
7.4
ΕΛΣΤΡ
-2,22%
2.2
ΕΛΤΟΝ
-2,33%
1.758
ΕΛΧΑ
-5,68%
1.976
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-3,83%
1.13
ΕΤΕ
-2,77%
8.148
ΕΥΑΠΣ
-1,48%
3.33
ΕΥΔΑΠ
-2,62%
5.94
ΕΥΡΩΒ
-4,29%
2.319
ΕΧΑΕ
-4,83%
4.725
ΙΑΤΡ
-4,17%
1.84
ΙΚΤΙΝ
-6,53%
0.329
ΙΛΥΔΑ
-5,35%
1.68
ΙΝΚΑΤ
-2,33%
5.03
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-2,16%
4.54
ΙΝΛΟΤ
-4,89%
1.012
ΙΝΤΕΚ
-3,16%
5.82
ΙΝΤΕΤ
-3,91%
1.105
ΙΝΤΚΑ
-6,11%
2.92
ΚΑΡΕΛ
0,00%
328
ΚΕΚΡ
-8,49%
1.24
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-3,50%
0.441
ΚΟΥΑΛ
-5,07%
1.31
ΚΟΥΕΣ
-4,59%
6.03
ΚΡΙ
+1,25%
16.25
ΚΤΗΛΑ
-2,86%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1
ΛΑΒΙ
-6,36%
0.81
ΛΑΜΔΑ
-3,74%
6.7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-5,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.258
ΛΟΓΟΣ
+2,86%
1.8
ΛΟΥΛΗ
-2,79%
3.14
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.666
ΜΕΒΑ
0,00%
3.85
ΜΕΝΤΙ
-3,85%
2.25
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39.4
ΜΙΓ
-2,76%
2.815
ΜΙΝ
-2,75%
0.496
ΜΟΗ
-3,84%
20.54
ΜΟΝΤΑ
-1,62%
3.64
ΜΟΤΟ
-6,14%
2.675
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-2,52%
25.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,26%
3.78
ΜΠΡΙΚ
-2,98%
2.28
ΜΠΤΚ
-9,09%
0.7
ΜΥΤΙΛ
-3,91%
33.4
ΝΑΚΑΣ
-0,61%
3.24
ΝΑΥΠ
-4,33%
0.752
ΞΥΛΚ
-8,04%
0.263
ΞΥΛΠ
+3,80%
0.328
ΟΛΘ
+1,10%
27.6
ΟΛΠ
-1,34%
29.5
ΟΛΥΜΠ
-2,33%
2.51
ΟΠΑΠ
-1,09%
16.38
ΟΡΙΛΙΝΑ
+2,04%
0.799
ΟΤΕ
-0,41%
14.54
ΟΤΟΕΛ
-3,11%
10.6
ΠΑΙΡ
-0,47%
1.05
ΠΑΠ
-1,95%
2.52
ΠΕΙΡ
-5,16%
4.155
ΠΕΡΦ
-4,18%
5.27
ΠΕΤΡΟ
-3,18%
7.92
ΠΛΑΘ
-4,79%
3.875
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
-5,32%
0.356
ΠΡΕΜΙΑ
-2,20%
1.244
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-1,89%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-2,96%
1.64
ΣΑΡ
-0,18%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-3,89%
0.346
ΣΙΔΜΑ
-0,64%
1.545
ΣΠΕΙΣ
-2,74%
5.68
ΣΠΙ
-3,29%
0.588
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
-4,67%
1.43
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1,54%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-2,35%
1.66
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-1,30%
7.6
ΦΡΙΓΟ
-4,76%
0.2
ΦΡΛΚ
-2,19%
4.015
ΧΑΙΔΕ
-8,82%
0.62

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πώς θα μειώσουν οι εταιρείες το κόστος των μπαταριών

Σπάνιες και ακριβές πρώτες ύλες όπως το λίθιο, το κοβάλτιο και το νικέλιο χρησιμοποιούνται στην παραγωγή των μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Κατά συνέπεια, υπολογίζεται πως η μπαταρία αντιπροσωπεύει το 30 με 50% της τιμής του. Ως εκ τούτου, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν τρόπους για να μειώσουν το κόστος των μπαταριών.

Η εξαγωγή και η επεξεργασία αυτών των υλών είναι αρκετά δαπανηρή και περίπλοκη, ενώ οι μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται πιο συχνά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαιτούν προηγμένη τεχνολογία κατασκευής.

Η κλίμακα παραγωγής είναι επίσης ένα ζήτημα. Αν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεχίζουν να αυξάνονται σε αριθμό, οι μπαταρίες δεν παράγονται ακόμη σε ποσότητες που θα επέτρεπαν σημαντικές μειώσεις κόστους. Απαιτούνται μεγάλες επενδύσεις σε εργαστήρια και εκπαίδευση προσωπικού, προκειμένου να πέσει το κόστος της μπαταρίας. Μάλιστα, οι μπαταρίες αυτοκινήτων εξακολουθούν να απαιτούν συνεχείς επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη για τη βελτίωση της απόδοσης, της ασφάλειας και της αντοχής.

Διάφορες μέθοδοι βελτιστοποίησης κόστους χρησιμοποιούνται στις διαδικασίες παραγωγής μπαταριών. Η αυτοματοποίηση των γραμμών παραγωγής και η χρήση τεχνητής νοημοσύνης βοηθούν ώστε να εκτελούνται οι εργασίες ταχύτερα και με μεγαλύτερη ακρίβεια, μειώνοντας το λειτουργικό κόστος. Επιπλέον, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης πρώτων υλών και ενέργειας. Τα εργοστάσια που χρησιμοποιούν υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να προσαρμοστούν πιο γρήγορα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς και στις ανάγκες των πελατών, να διαχειρίζονται δυναμικά τους πόρους και να προσαρμόζουν τα χρονοδιαγράμματα παραγωγής. Η παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο των διαδικασιών παραγωγής μεταφράζεται σε εξάλειψη ελαττωμάτων σε αρχικό στάδιο. Όμως, όσο αυτές οι τεχνολογίες είναι δαπανηρές στην εφαρμογή τους, μόνο οι μεγαλύτερες εταιρείες μπορούν να ανταποκριθούν στο οικονομικό βάρος.

Μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Υπάρχουν εναλλακτικές ύλες;

Εναλλακτικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν άλλες πρώτες ύλες. Για παράδειγμα, το κοβάλτιο είναι ένα από τα πιο ακριβά στοιχεία που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Μπορεί να αντικατασταθεί με φθηνότερα μέταλλα, όπως ο σίδηρος που χρησιμοποιείται σε μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού. Η έρευνα για τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης είναι ένα κομμάτι της εξέλιξης που χρίζει προσοχής. Προσφέρουν υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μπαταρίες ιόντων λιθίου. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να αποθηκεύσουν περισσότερη ενέργεια σε λιγότερο όγκο, κάτι που μεταφράζεται σε αυξημένη αυτονομία για τα ηλεκτρικά οχήματα. Επιπλέον, έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και καλύτερη σταθερότητα των κύκλων φόρτισης. Η πιλοτική παραγωγή αυτού του τύπου μπαταριών έχει ήδη ξεκινήσει από την Toyota και τη Nissan. Αν και είναι δαπανηρή η παραγωγή τους, το κόστος αυτό θα μειωθεί έως και 30% τα επόμενα πέντε χρόνια.

Μια σημαντική πρόκληση δεν είναι μόνο η μείωση του κόστους παραγωγής μιας μπαταρίας για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά και η μέγιστη χρήση της διαθέσιμης ενέργειας της μπαταρίας. Η απόδοση λειτουργίας της μπαταρίας ενισχύεται από συστήματα διαχείρισης που παρακολουθούν την κατάστασή της σε πραγματικό χρόνο και βελτιστοποιούν τις διαδικασίες φόρτισης και εκφόρτισης. Αυτό το σύστημα παρακολουθεί μεταξύ άλλων την τάση, το ρεύμα, τη θερμοκρασία και την κατάσταση φόρτισης κάθε στοιχείου μπαταρίας. Για παράδειγμα, το σύστημα μπορεί να ρυθμίσει το ρεύμα φόρτισης για να αποτρέψει την υπερθέρμανση της μπαταρίας και να παρατείνει τη διάρκεια ζωής της. Ελέγχει επίσης τα συστήματα ψύξης και θέρμανσης της μπαταρίας και συνεργάζεται με το σύστημα ισχύος ή τα συστήματα ασφαλείας για τη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης ενέργειας σε όλο το όχημα.

Η κατασκευή γιγα-εργοστασίων θα μπορούσε να έχει καθοριστικό αντίκτυπο στη μείωση του κόστους κατασκευής των μπαταριών. Αυτά τα εργοστάσια έχουν την ευκαιρία να διαπραγματευτούν καλύτερους όρους για την αγορά πρώτων υλών χάρη σε μεγαλύτερες παραγγελίες, άρα καλύτερες τιμές. Παράλληλα οι μεγάλες εγκαταστάσεις παραγωγής μπορούν να επενδύσουν περισσότερο στην έρευνα και την ανάπτυξη, οδηγώντας σε τεχνολογική καινοτομία.

Τέλος, μια άλλη αξιόλογη στρατηγική για τη μείωση του κόστους παραγωγής μιας μπαταρίας για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι να τοποθετηθούν οι εγκαταστάσεις παραγωγής πιο κοντά σε προμηθευτές πρώτων υλών και κατασκευαστές αυτοκινήτων . Η μείωση των αποστάσεων μεταφοράς μειώνει το κόστος που σχετίζεται με τη μεταφορά υλικών και τελικών προϊόντων. Οι παραδόσεις γίνονται σε συντομότερο χρονικό πλαίσιο, το οποίο αυξάνει την αποτελεσματικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας και επιτρέπει την καλύτερη διαχείριση των αποθεμάτων.

Διαβάστε επίσης

Data centers: Πού μπήκαν θεμέλια και πού μπουλντόζες, οι περιοχές κλειδιά

Σέινμπαουμ: Αναστολή ενός μήνα στους δασμούς του Τραμπ στο Μεξικό

Πυρά στο success story των διασυνδέσεων: Ποιος θα πληρώσει το κόστος της ενιαίας αγοράς

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!