THEPOWERGAME
Παράλληλα με την ταχεία προώθηση των διαγωνισμών επέκτασης των δικτύων φυσικού αερίου σε ολόκληρη την Ελλάδα η διοίκηση της ΔΕΔΑ (Δημόσια Επιχείρηση Δικτύων Διανομής Αερίου) υπό τον κ. Μάριο Τσάκα, προχωρά και στο κλείσιμο του χρηματοδοτικού πακέτου για τις επενδύσεις που αγγίζουν τα 350 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με τις τράπεζες για δάνειο 130 εκατ. ευρώ το οποίο θα συμπληρώσει το δάνειο των 50 εκατ. ευρώ που έχει ήδη συμφωνήσει με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Σε αυτά τα κεφάλαια προστίθενται άλλα 110 εκατ. ευρώ από το υφιστάμενο ΕΣΠΑ, ενώ άλλα 50 εκατ. ευρώ θα εισφερθούν από τη μητρική ΔΕΠΑ Υποδομών μέσω αύξησης κεφαλαίου.
Τις τελευταίες εβδομάδες υπογράφηκαν οι συμβάσεις για τα δίκτυα διανομής φυσικού αερίου σε Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Ξάνθη και Δράμα ενώ ανακοινώθηκε και επένδυση 15 εκατ. ευρώ για την επέκταση των δικτύων σε ολόκληρη την πόλη των Σερρών. Σε τελικό στάδιο είναι, μεταξύ άλλων, ο διαγωνισμός για τα δίκτυα φυσικού αερίου στην Καβάλα. Στους μελλοντικούς διαγωνισμούς περιλαμβάνεται η κατασκευή υποδομών διανομής φυσικού αερίου στην Καστοριά, τους Μανιάκους, το Άργος Ορεστικό και τα Γρεβενά, καθώς και στην Φλώρινα και οικισμούς του ίδιου δήμου.
Το Πρόγραμμα Ανάπτυξης της ΔΕΔΑ
Το εγκεκριμένο από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) Πρόγραμμα Ανάπτυξης της ΔΕΔΑ για την περίοδο 2021-2025 το οποίο προβλέπει την κατασκευή 1.860 χιλιομέτρων δικτύου διανομής φυσικού αερίου και περισσότερες από 68.000 συνδέσεις καταναλωτών όλων των κατηγοριών σε 34 πόλεις της χώρας. Στο αισιόδοξο σενάριο, που στηρίζεται και στο ενδιαφέρον που δείχνουν νοικοκυριά και επιχειρήσεις των πόλεων όπου ήδη προχωρά η επέκταση των δικτύων, οι συνδέσεις μπορούν να κινηθούν μεταξύ 80.000 – 100.000 με απώτερο στόχο να φτάσουν τις 170.000 μέχρι το 2036.
Ένα από τα σημαντικότερα έργα που θα προχωρήσει, επίσης φέτος, η ΔΕΔΑ αφορά τα δίκτυα φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα και συγκεκριμένα σε Πάτρα, Αγρίνιο και Πύργο, συνολικού ύψους 40 εκατ. ευρώ. Τα έργα στις τρεις πόλεις θα προχωρήσει αρχικά με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) το οποίο θα μεταφέρεται από τον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας (προωθείται το έργο που επιτρέπει τη φόρτωση ειδικών βυτίων μεταφοράς LNG) σε δεξαμενές. Στην περίπτωση της Πάτρας, όπου υπήρχαν αντιδράσεις από τη δημοτική αρχή, συμφωνήθηκε πως θα εγκατασταθούν τρεις δεξαμενές LNG στη βιομηχανική περιοχή και στη συνέχεια το LNG θα αεριοποιείται και θα μεταφέρεται στους τελικούς καταναλωτές μέσω των δικτύων. Σημειώνεται πως σε δεύτερο στάδιο η Πάτρα θα συνδεθεί με τη Μεγαλόπολη μέσω αγωγού φυσικού αερίου που προγραμματίζει ο ΔΕΣΦΑ.
Με LNG προγραμματίζεται να προχωρήσει, επίσης σε πρώτη φάση, η είσοδος του φυσικού αερίου στην Ηπειρο και συγκεκριμένα σε Ιωάννινα, Αρτα και Πρέβεζα. Η λύση του συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) προωθείται για κάποιες άλλες πόλεις όπως το Καρπενήσι και η Άμφισσα, αλλά και η Βέροια και τα Γιαννιτσά.