Γ.Δ.
1486.83 +0,40%
ACAG
+0,34%
5.9
BOCHGR
-0,22%
4.58
CENER
+1,06%
9.55
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+1,19%
8.5
EVR
-1,00%
1.49
NOVAL
+1,08%
2.35
OPTIMA
+0,47%
12.8
TITC
-1,13%
39.35
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+2,42%
1.694
ΑΒΕ
+1,54%
0.463
ΑΔΜΗΕ
+0,37%
2.68
ΑΚΡΙΤ
+2,13%
0.72
ΑΛΜΥ
-1,43%
4.49
ΑΛΦΑ
+2,04%
1.65
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.44
ΑΡΑΙΓ
+1,77%
10.37
ΑΣΚΟ
+4,08%
3.06
ΑΣΤΑΚ
-4,88%
7.02
ΑΤΕΚ
0,00%
0.462
ΑΤΡΑΣΤ
+0,93%
8.72
ΑΤΤ
+8,06%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+3,56%
2.33
ΒΙΟ
+1,73%
5.87
ΒΙΟΚΑ
+5,40%
2.05
ΒΙΟΣΚ
+0,62%
1.625
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.24
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.405
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.5
ΔΑΑ
0,00%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-2,84%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.49
ΔΟΜΙΚ
+4,72%
2.995
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+6,84%
0.328
ΕΒΡΟΦ
-1,06%
1.86
ΕΕΕ
+0,30%
33.3
ΕΚΤΕΡ
+5,12%
1.89
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-3,29%
2.35
ΕΛΛ
+1,02%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,28%
2.31
ΕΛΠΕ
-0,52%
7.63
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.886
ΕΛΧΑ
+1,96%
2.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+2,92%
1.235
ΕΤΕ
+1,46%
7.76
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.96
ΕΥΡΩΒ
+1,20%
2.284
ΕΧΑΕ
+2,37%
4.75
ΙΑΤΡ
+4,61%
1.59
ΙΚΤΙΝ
-1,80%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
+6,83%
2.19
ΙΝΚΑΤ
+0,31%
4.85
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.69
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.046
ΙΝΤΕΚ
+1,49%
6.13
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
+2,20%
1.16
ΙΝΤΚΑ
+0,49%
3.1
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,58%
1.285
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.73
ΚΟΡΔΕ
+1,60%
0.445
ΚΟΥΑΛ
-0,92%
1.29
ΚΟΥΕΣ
-1,67%
5.89
ΚΡΙ
+0,97%
15.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
-2,16%
0.998
ΛΑΒΙ
-0,25%
0.814
ΛΑΜΔΑ
+3,19%
7.45
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+8,33%
1.04
ΛΕΒΚ
0,00%
0.25
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-1,24%
1.59
ΛΟΥΛΗ
-2,78%
2.8
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.94
ΜΕΝΤΙ
+3,77%
2.2
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+1,02%
2.975
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
-0,19%
21.16
ΜΟΝΤΑ
-1,54%
3.84
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.765
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-1,37%
25.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,53%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,47%
2.13
ΜΠΤΚ
-2,48%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,17%
34.54
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
-4,83%
0.828
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+0,92%
22
ΟΛΠ
-0,49%
30.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.43
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.74
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,24%
0.819
ΟΤΕ
-0,27%
14.68
ΟΤΟΕΛ
+3,09%
10.68
ΠΑΙΡ
-1,45%
0.952
ΠΑΠ
+0,83%
2.44
ΠΕΙΡ
+2,03%
4.02
ΠΕΡΦ
+4,21%
5.94
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
+1,40%
3.995
ΠΛΑΚΡ
+1,39%
14.6
ΠΡΔ
0,00%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
+1,42%
1.282
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-0,57%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
-0,29%
1.725
ΣΑΡ
-0,18%
10.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,31%
1.59
ΣΠΕΙΣ
+0,68%
5.96
ΣΠΙ
+14,70%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
20.04
ΤΖΚΑ
+2,33%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
+9,82%
1.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.218
ΦΡΛΚ
+0,52%
3.85
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Νορβηγία: Ηλεκτρικά 9 στα 10 αυτοκίνητα που πουλήθηκαν το 2024

Θραύση κάνουν τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Νορβηγία. Εννέα στα δέκα νέα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στη Νορβηγία την περασμένη χρονιά λειτουργούσαν μόνο με μπαταρία, σύμφωνα με στοιχεία ταξινόμησης που ανακοινώθηκαν, γεγονός που θέτει τη χώρα κοντά στον στόχο της να προσθέτει μόνο ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους έως το 2025.

Τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα αντιστοιχούσαν στο 88,9% των νέων οχημάτων που πουλήθηκαν το 2024, συγκριτικά με το 82,4% το 2023, σύμφωνα με στοιχεία της Νορβηγικής Ομοσπονδίας για την Οδική Κίνηση (OFV).

«Η Νορβηγία θα είναι η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει σχεδόν τα οχήματα με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ από την αγορά νέων αυτοκινήτων», δήλωσε η Κριστίνα Μπου, επικεφαλής της νορβηγικής ένωσης ηλεκτρικών οχημάτων.

Με ταχείς ρυθμούς διεθνώς συνεχίζει να προχωρά η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, με το 2024 να χαρακτηρίζεται «δημιουργικό έτος» στον τομέα των πωλήσεων καθώς φέτος κυκλοφόρησαν περίπου 17 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ηλεκτροκίνηση: Τι βλέπει η βιομηχανία για το μέλλον

Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες προσαρμόζουν τα σχέδιά τους για το μέλλον. Για παράδειγμα, η Volvo αναθεώρησε πρόσφατα τον στόχο της ότι το 2030 θα βγάζει στην κυκλοφορία μόνο ηλεκτροκίνητα μοντέλα, ενώ τώρα δηλώνει ότι το 10% των μοντέλων της θα είναι υβριδικά. Σύμφωνα με πρόσφατες αναφορές, και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες -όπως η Toyota, η Mercedes και η Stellantis– ενδέχεται να επανεξετάσουν τις βραχυπρόθεσμες προβλέψεις για τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να αντιπροσωπεύουν περίπου το 45% των πωλήσεων αυτοκινήτων το 2030 και το 55% το 2035. Ωστόσο, ένας κρίσιμος παράγοντας στον ρυθμό ανάπτυξης στις αγορές είναι να γίνουν πιο προσιτά οικονομικά. Αν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σήμερα έχουν συχνά χαμηλότερο κόστος συντήρησης και μετακίνησης, ακόμη θεωρούνται αρκετά ακριβά, ειδικά όταν δεν υπάρχουν επιδοτήσεις.

Ωστόσο το 2023, περίπου το 60% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφόρησαν στην Κίνα είχαν ήδη τιμές χαμηλότερες από αυτές των αντίστοιχων κινητήρων εσωτερικής καύσης, ενώ το 95% των μικρών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη χώρα το πρώτο εξάμηνο του 2024 ήταν ηλεκτρικά μοντέλα.

Αντίθετα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη είναι μεγαλύτερα premium μοντέλα που παραμένουν ακριβότερα από τα αντίστοιχα συμβατικά. Το 2022 και το 2023 τα ηλεκτρικά οχήματα που πωλήθηκαν κόστιζαν περίπου 40% περισσότερο από τα συμβατικά αυτοκίνητα, παρά τις μειώσεις στις μέσες τιμές των μπαταριών. Έρευνα του 2023 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπίστωσε ότι η τιμή αγοράς παραμένει το κύριο εμπόδιο που εμποδίζει τους ευρωπαίους καταναλωτές να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η μέση τιμή που ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν οι καταναλωτές ήταν 20.000 ευρώ.

Διαβάστε επίσης

Turo: Πώς συνδέεται με τα οχήματα των δραστών σε Λας Βέγκας & Νέα Ορλεάνη

Rolex: ”Ποδαρικό” με αύξηση τιμών 8%, πόσο κοστίζουν

Μετά τους “έξυπνους” μετρητές ρεύματος, έρχονται τα “έξυπνα” υδρόμετρα

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!