Γ.Δ.
1399.66 +0,65%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
+0,24%
4.23
CENER
-0,68%
8.71
CNLCAP
+0,72%
6.95
DIMAND
0,00%
9.2
NOVAL
-0,80%
2.48
OPTIMA
-0,16%
12.78
TITC
+0,76%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,14%
1.408
ΑΒΕ
-0,42%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-1,27%
2.33
ΑΚΡΙΤ
+0,71%
0.71
ΑΛΜΥ
+2,77%
3.34
ΑΛΦΑ
+0,96%
1.4145
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,46%
9.8
ΑΣΚΟ
+0,38%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-1,12%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.392
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
-2,16%
6.34
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
-0,47%
2.1
ΒΙΟ
-0,19%
5.25
ΒΙΟΚΑ
+3,63%
1.715
ΒΙΟΣΚ
+0,68%
1.485
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.14
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.285
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,47%
17.14
ΔΑΑ
+0,97%
7.886
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
+0,17%
12.05
ΔΟΜΙΚ
-1,34%
2.585
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,97%
0.288
ΕΒΡΟΦ
-0,35%
1.415
ΕΕΕ
+0,06%
33.06
ΕΚΤΕΡ
+0,14%
1.456
ΕΛΒΕ
0,00%
4.86
ΕΛΙΝ
+2,02%
2.02
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,45%
1.754
ΕΛΠΕ
+0,30%
6.75
ΕΛΣΤΡ
-0,49%
2.03
ΕΛΤΟΝ
+0,80%
1.766
ΕΛΧΑ
+0,91%
1.766
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,91%
1.11
ΕΤΕ
+2,85%
7.518
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+1,55%
1.97
ΕΧΑΕ
+1,29%
4.315
ΙΑΤΡ
0,00%
1.48
ΙΚΤΙΝ
+2,30%
0.2895
ΙΛΥΔΑ
+2,34%
1.75
ΙΝΚΑΤ
-0,31%
4.83
ΙΝΛΙΦ
+0,47%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+3,89%
1.016
ΙΝΤΕΚ
-0,50%
5.95
ΙΝΤΕΡΚΟ
+5,08%
2.48
ΙΝΤΕΤ
+3,47%
1.045
ΙΝΤΚΑ
+3,15%
2.785
ΚΑΡΕΛ
+0,58%
346
ΚΕΚΡ
+3,20%
1.29
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-2,88%
1.52
ΚΟΡΔΕ
+0,24%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+2,08%
1.078
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.58
ΚΡΙ
0,00%
13.65
ΚΤΗΛΑ
-1,76%
1.67
ΚΥΡΙΟ
-2,57%
0.91
ΛΑΒΙ
+1,24%
0.735
ΛΑΜΔΑ
-1,09%
7.29
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.89
ΛΕΒΚ
-8,96%
0.244
ΛΕΒΠ
-11,76%
0.3
ΛΟΓΟΣ
-0,78%
1.28
ΛΟΥΛΗ
+0,37%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-0,92%
2.15
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,70%
3.185
ΜΙΝ
-4,76%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,31%
19.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
-0,38%
2.645
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,14%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.68
ΜΠΡΙΚ
+1,48%
2.06
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,50%
32.1
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+1,79%
0.908
ΞΥΛΚ
-0,37%
0.267
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
-0,68%
29
ΟΛΥΜΠ
+1,27%
2.39
ΟΠΑΠ
+0,20%
15.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,12%
0.802
ΟΤΕ
+1,24%
15.47
ΟΤΟΕΛ
-0,90%
10.96
ΠΑΙΡ
0,00%
1.01
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
+1,58%
3.655
ΠΕΡΦ
-0,34%
5.84
ΠΕΤΡΟ
-0,75%
7.9
ΠΛΑΘ
+0,83%
3.665
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
+4,80%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.142
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-0,92%
1.62
ΣΑΡ
-1,27%
10.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+2,41%
0.34
ΣΙΔΜΑ
+2,27%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-1,34%
5.9
ΣΠΙ
-0,71%
0.56
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.7
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.608
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-1,90%
0.206
ΦΡΛΚ
-0,40%
3.72
ΧΑΙΔΕ
+1,71%
0.595

Ταχιάος: Ρεαλισμός στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης

Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα μας λόγω της κλιματικής κρίσης και τη δυσκολία στην προβλεψιμότητα των φυσικών φαινομένων, επεσήμανε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, στο 4o συνέδριο Green Deal Greece 2024.

Παράλληλα, ο κ. Ταχιάος τόνισε την ανάγκη για προσεκτικό και ρεαλιστικό σχεδιασμό των υποδομών.

«Δεν μπορούμε πλέον να προβλέψουμε τα φαινόμενα, δεν ξέρουμε τι να περιμένουμε», είπε αναφερόμενος στο ερώτημα για τον επαναπροσδιορισμό των σχεδίων αντιμετώπισης των ακραίων καιρικών φαινομένων, ιδιαίτερα σε περιοχές με ευπαθή συστήματα υποδομών.

Για τον λόγο αυτόν, ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε ότι τα έργα που προγραμματίζονται οφείλουν να εστιάζουν στη ρεαλιστική ανθεκτικότητα με συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα. Όπως διευκρίνισε, για φαινόμενα όπως οι πλημμύρες δεν μπορούμε να σχεδιάζουμε με περίοδο επαναφοράς μεγαλύτερη από 100 έτη, γιατί αλλιώς το κόστος των έργων θα ανέβαινε δραματικά. Τόνισε ακόμα ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωράει με μεγάλη δυσκολία σε έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, όπως στο ρέμα της Ραφήνας, εξαιτίας ισχυρών περιβαλλοντικών αντιδράσεων που λαμβάνουν χώρα και δεν επιτρέπουν, όπως δήλωσε, «να αναπτυχθούν τα “μέτωπα” όπως πρέπει να αναπτυχθούν και στο ρυθμό που θα έπρεπε να προχωρήσουν», παρότι είναι κρίσιμα για την προστασία των πολιτών και του περιβάλλοντος. «Οι καταστροφές οδηγούν σε πολύ μεγαλύτερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τις επιπτώσεις που προσπαθούν να αποτρέψουν τέτοιες ακτιβιστικές παρεμβάσεις», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια, αναφερόμενος στις επενδύσεις στις συγκοινωνιακές υποδομές της Αττικής, ο Υφυπουργός Υποδομών υπογράμμισε ότι οι προτεραιότητες πρέπει να είναι προσεκτικά επιλεγμένες και εστίασε στο σημαντικό έργο που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ένα έργο ύψους περί των 1,5 δισ. ευρώ, καθώς και στη δημοπράτηση του τριπλού κόμβου Σκαραμαγκά, που είναι μέσα στις πρώτες προτεραιότητες οι οποίες τρέχουν και η οποία θα χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.

Ο κ. Ταχιάος έκλεισε την τοποθέτησή του αναφερόμενος στα οικονομικά εργαλεία. Τόνισε τη σημασία των παραχωρήσεων, αλλά και τα ερωτήματα που οριοθετούν το μέτρο στο οποίο αυτές μπορεί να χρησιμοποιηθούν: «Ο χρήστης πληρώνει. Πόσο μπορούμε να δεχτούμε ότι μπορεί να πληρώσει κάποιος μία παρεχόμενη υπηρεσία στην Ελλάδα; Πόσο το αντέχει η κοινωνία και πόσο το πολιτικό σύστημα;».

Σχετικά με τα έργα ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στους περιορισμούς που επιβάλλονται λόγω του ΑΕΠ, επισημαίνοντας ότι το οικονομικό μοντέλο που υιοθετείται πρέπει να βασίζεται σε υπεύθυνη αξιολόγηση της δημοσιονομικής δυνατότητας της χώρας.

«Μπορεί μια υπεύθυνη κυβέρνηση να μεταθέσει τις ανάγκες του σήμερα σε επόμενες γενιές τόσο εύκολα, χωρίς να είναι σίγουρη ότι το ΑΕΠ το οποίο θα πρέπει να βαίνει συνέχεια αυξανόμενο, θα έχει αυτή τη ροή που χρειάζεται, πολλώ δε μάλλον, όταν έχει να εξυπηρετήσει ένα ακόμα μεγάλο δημόσιο χρέος;», πρόσθεσε, περιγράφοντας τον κανόνα που διέπει τις επιλογές της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη που εκτελεί ήδη ένα θηριώδες πρόγραμμα, αλλά διατηρεί πάντα το μέτρο που επιβάλλεται.

Διαβάστε επίσης

Vivartia: Κοντά σε συμφωνία για εξαγορά του Jackaroo

Οι πλούσιοι συλλέκτες ξοδεύουν όλο και λιγότερα στην τέχνη

Masdar: Πώς η AI μπορεί να επιταχύνει την πράσινη μετάβαση

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!