Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Ταχιάος: Ρεαλισμός στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης

Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα μας λόγω της κλιματικής κρίσης και τη δυσκολία στην προβλεψιμότητα των φυσικών φαινομένων, επεσήμανε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, στο 4o συνέδριο Green Deal Greece 2024.

Παράλληλα, ο κ. Ταχιάος τόνισε την ανάγκη για προσεκτικό και ρεαλιστικό σχεδιασμό των υποδομών.

«Δεν μπορούμε πλέον να προβλέψουμε τα φαινόμενα, δεν ξέρουμε τι να περιμένουμε», είπε αναφερόμενος στο ερώτημα για τον επαναπροσδιορισμό των σχεδίων αντιμετώπισης των ακραίων καιρικών φαινομένων, ιδιαίτερα σε περιοχές με ευπαθή συστήματα υποδομών.

Για τον λόγο αυτόν, ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε ότι τα έργα που προγραμματίζονται οφείλουν να εστιάζουν στη ρεαλιστική ανθεκτικότητα με συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα. Όπως διευκρίνισε, για φαινόμενα όπως οι πλημμύρες δεν μπορούμε να σχεδιάζουμε με περίοδο επαναφοράς μεγαλύτερη από 100 έτη, γιατί αλλιώς το κόστος των έργων θα ανέβαινε δραματικά. Τόνισε ακόμα ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωράει με μεγάλη δυσκολία σε έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, όπως στο ρέμα της Ραφήνας, εξαιτίας ισχυρών περιβαλλοντικών αντιδράσεων που λαμβάνουν χώρα και δεν επιτρέπουν, όπως δήλωσε, «να αναπτυχθούν τα “μέτωπα” όπως πρέπει να αναπτυχθούν και στο ρυθμό που θα έπρεπε να προχωρήσουν», παρότι είναι κρίσιμα για την προστασία των πολιτών και του περιβάλλοντος. «Οι καταστροφές οδηγούν σε πολύ μεγαλύτερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τις επιπτώσεις που προσπαθούν να αποτρέψουν τέτοιες ακτιβιστικές παρεμβάσεις», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια, αναφερόμενος στις επενδύσεις στις συγκοινωνιακές υποδομές της Αττικής, ο Υφυπουργός Υποδομών υπογράμμισε ότι οι προτεραιότητες πρέπει να είναι προσεκτικά επιλεγμένες και εστίασε στο σημαντικό έργο που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ένα έργο ύψους περί των 1,5 δισ. ευρώ, καθώς και στη δημοπράτηση του τριπλού κόμβου Σκαραμαγκά, που είναι μέσα στις πρώτες προτεραιότητες οι οποίες τρέχουν και η οποία θα χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.

Ο κ. Ταχιάος έκλεισε την τοποθέτησή του αναφερόμενος στα οικονομικά εργαλεία. Τόνισε τη σημασία των παραχωρήσεων, αλλά και τα ερωτήματα που οριοθετούν το μέτρο στο οποίο αυτές μπορεί να χρησιμοποιηθούν: «Ο χρήστης πληρώνει. Πόσο μπορούμε να δεχτούμε ότι μπορεί να πληρώσει κάποιος μία παρεχόμενη υπηρεσία στην Ελλάδα; Πόσο το αντέχει η κοινωνία και πόσο το πολιτικό σύστημα;».

Σχετικά με τα έργα ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στους περιορισμούς που επιβάλλονται λόγω του ΑΕΠ, επισημαίνοντας ότι το οικονομικό μοντέλο που υιοθετείται πρέπει να βασίζεται σε υπεύθυνη αξιολόγηση της δημοσιονομικής δυνατότητας της χώρας.

«Μπορεί μια υπεύθυνη κυβέρνηση να μεταθέσει τις ανάγκες του σήμερα σε επόμενες γενιές τόσο εύκολα, χωρίς να είναι σίγουρη ότι το ΑΕΠ το οποίο θα πρέπει να βαίνει συνέχεια αυξανόμενο, θα έχει αυτή τη ροή που χρειάζεται, πολλώ δε μάλλον, όταν έχει να εξυπηρετήσει ένα ακόμα μεγάλο δημόσιο χρέος;», πρόσθεσε, περιγράφοντας τον κανόνα που διέπει τις επιλογές της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη που εκτελεί ήδη ένα θηριώδες πρόγραμμα, αλλά διατηρεί πάντα το μέτρο που επιβάλλεται.

Διαβάστε επίσης

Vivartia: Κοντά σε συμφωνία για εξαγορά του Jackaroo

Οι πλούσιοι συλλέκτες ξοδεύουν όλο και λιγότερα στην τέχνη

Masdar: Πώς η AI μπορεί να επιταχύνει την πράσινη μετάβαση

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!