THEPOWERGAME
Ο Άγιος Ευστράτιος, νησί του βορειοανατολικού Αιγαίου, γίνεται το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο νησί στην Ελλάδα και η Αλεξάνδρα Σδούκου μίλησε στο ERTnews.
Όπως εξήγησε η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, «σήμερα σε αυτό το νησί για να έχει κανείς ηλεκτρική ενέργεια πρέπει να έρθει το πλοίο της γραμμής. Πρέπει να φέρει πετρέλαιο και το πετρέλαιο να κάψει στον σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στο νησί για να μπορεί το να έχει ενέργεια. Αντίστοιχα, για να θερμανθούν οι κάτοικοι στα σπίτια τους, πάλι θα πρέπει να έρθει το πλοίο της γραμμής να φέρει πετρέλαιο για να μπορούν να θερμανθούν. Αυτό πια αλλάζει».
Εξήγησε πως το νησί έχει αποκτήσει μία δική του μονάδα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. «Ένα μικρό φωτοβολταϊκό, μία μικρή ανεμογεννήτρια, μία μικρή μπαταρία. Ένα σύστημα υβριδικό, ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, χάρη στο οποίο πια μπορεί να παράγει για τις ανάγκες του νησιού την ενέργεια από αυτό το σύστημα. Ο κόσμος μπορεί να θερμαίνεται πια στα σπίτια από αυτό το σύστημα. Αυτό σημαίνει ότι πλέον έχει πολύ μεγάλη ενεργειακή ανεξαρτησία», είπε.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος του νησιού, Κωνσταντίνος Σινάνης, εξηγώντας πώς ακριβώς γίνεται ο Άη Στράτης ενεργειακά αυτόνομο «πράσινο» νησί, είπε «ουσιαστικά, δουλεύει η ανεμογεννήτρια. Παράγουμε ρεύμα το οποίο δίνουμε στη μέση τάση. Το περίσσευμα όμως της ενέργειας δεν μπορούμε να το δώσουμε πουθενά γιατί είμαστε ένα μη διασυνδεδεμένο νησί. Δεν έχουμε καλώδιο δηλαδή να διώξουμε την ενέργεια. Επομένως με αυτή την ενέργεια καίει ο λέβητας στον υβριδικό σταθμό και από εκεί με δίκτυο σε όλο το χωριό διοχετεύεται στον τελικό καταναλωτή. Τελικός καταναλωτής είναι ο κάτοικος και έτσι όπως είναι δομημένος ο μαθηματικός τύπος, η θερμική ενέργεια την οποία καταναλώνει ο κάτοικος είναι πάντα χαμηλότερη της τιμής του πετρελαίου».
Η κ. Σδούκου τόνισε πως αυτό είναι ένα πρωτοποριακό έργο, το οποίο κάλυψε με χρηματοδότηση η Πολιτεία, το Υπουργείο με ευρωπαϊκούς πόρους από το ΕΣΠΑ. «Και αυτό ακριβώς είναι που θέλουμε να “κοπιάρουμε” και σε όλα τα ελληνικά νησιά», είπε.
Πρόσθεσε πως, «ήδη το κάνουμε και το έχουμε κάνει και σε άλλα νησάκια, όπως είναι η Χάλκη και η Αστυπάλαια, όπου αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται ο υβριδικός σταθμός και ακολουθούν επίσης και άλλα νησιά».
Διαβάστε επίσης
Συνεχίζεται ο “πόλεμος” για τη Μαρίνα Καλαμαριάς και το Καραμπουρνάκι
Τράπεζες: Τι πραγματικά συμβαίνει με τις προμήθειες
Συστάθηκε η εταιρεία που θα τρέξει το υβριδικό στο Αμάρι