THEPOWERGAME
Οι μαθητές των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού και των πρώτων τάξεων του Γυμνασίου έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά των έξυπνων και βιώσιμων πόλεων, που αποτελούν πρότυπο ανάπτυξης και στόχο σε διεθνές, ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο, μέσα από την πρωτοβουλία της LAMDA Development σε συνεργασία με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό SciCo.
Η πρωτοβουλία περιλαμβάνει σχολικό, εκπαιδευτικό πρόγραμμα για 1.500 μαθητές και μαθήτριες των σχολείων που βρίσκονται στους όμορους με το έργο του Ελληνικού δήμους (Ελληνικό-Αργυρούπολη, Άλιμος, Γλυφάδα), καθώς και πρωτότυπες ομαδικές δράσεις στο The Ellinikon Experience Park. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποσκοπεί, μεταξύ άλλων, στην εξοικείωση των μαθητών και μαθητριών με τις βασικές λειτουργίες μιας «έξυπνης» πόλης σε περιβαλλοντικό και τεχνολογικό επίπεδο, καθώς και στην ευαισθητοποίησή τους σχετικά με τη σημασία της εξοικονόμησης πόρων. Η εκπαιδευτική προσέγγιση του προγράμματος βασίζεται στη μάθηση βάσει έργου, τη μάθηση βάσει παιχνιδιού και την ανακαλυπτική μάθηση μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων.
Ταυτόχρονα, για τρία σαββατοκύριακα τον Οκτώβριο, η εξειδικευμένη ομάδα της SciCo θα προσκαλέσει τους “μικρούς επιστήμονες” στο The Ellinikon Experience Park, για να ανακαλύψουν τη σημασία της “έξυπνης” πόλης. Μέσα από καινοτόμες ομαδικές δραστηριότητες και βιοκλιματικές πρακτικές, θα οραματιστούν τη νέα πόλη που ήδη αναπτύσσεται στο The Ellinikon. Οι δραστηριότητες θα πραγματοποιηθούν στην Πλατεία Β του The Ellinikon Experience Park και απευθύνονται σε παιδιά 8 έως 12 ετών. Η συμμετοχή είναι δωρεάν και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Ήδη από το πρώτο Σαββατοκύριακο οι μαθητές έδειξαν εξαιρετικό ενδιαφέρον στις να ανακαλύψουν τις λειτουργίες μιας «έξυπνης πόλης», τόσο σε ζητήματα που συνδέονται με περιβαλλοντικές προκλήσεις όσο και σε ζητήματα σχετικά με την υιοθέτηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και κυκλικών πρακτικών.
Το ενδιαφέρον των μαθητών από τις παρουσιάσεις της εξειδικευμένης ομάδας της SciCo κέντρισαν επίσης οι εξελίξεις στην τεχνολογία με την εξοικείωση τους με αυτοματισμούς και αισθητήρες MicroBit (microbit είναι ένας προγραμματιζόμενος υπολογιστής που χρησιμοποιείται ευρέως στην εκπαίδευση για να διδάξει βασικές αρχές του προγραμματισμού και της ηλεκτρονικής).
Ειδικότερα οι αισθητήρες περιβάλλοντος Microbit μπορούν να μετρήσουν και να απεικονίσουν τις πληροφορίες του περιβάλλοντος (ήχο, θερμοκρασία, φως, νερό κλπ) μελετώντας τις αλλαγές των μετρήσεων και την κατανομή τους στο χώρο.