Γ.Δ.
1440.52 +0,33%
ACAG
-0,17%
5.86
CENER
+1,12%
9.96
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
-0,12%
8.58
NOVAL
-0,92%
2.691
OPTIMA
-0,51%
11.78
TITC
-0,35%
28.85
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
-0,56%
1.43
ΑΒΕ
0,00%
0.447
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-2,06%
0.95
ΑΛΜΥ
+1,69%
2.705
ΑΛΦΑ
+0,55%
1.633
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,43%
11.73
ΑΣΚΟ
+2,69%
3.05
ΑΣΤΑΚ
+2,37%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
-0,89%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,92%
2.55
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,48%
6.2
ΒΙΟΚΑ
+0,40%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-0,39%
1.285
ΒΙΟΤ
0,00%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.51
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.68
ΔΑΑ
-0,15%
7.788
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-1,14%
11.27
ΔΟΜΙΚ
+1,04%
3.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,62%
0.326
ΕΒΡΟΦ
+0,33%
1.505
ΕΕΕ
+0,06%
32.1
ΕΚΤΕΡ
-1,17%
4.24
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+3,40%
2.43
ΕΛΛ
+0,37%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,77%
2.58
ΕΛΠΕ
+1,95%
8.085
ΕΛΣΤΡ
-1,31%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+0,94%
1.72
ΕΛΧΑ
-0,95%
1.882
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.94
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-2,28%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+1,54%
1.32
ΕΤΕ
+1,46%
8.064
ΕΥΑΠΣ
+1,61%
3.15
ΕΥΔΑΠ
+1,81%
5.64
ΕΥΡΩΒ
+0,66%
2.132
ΕΧΑΕ
-0,74%
4.715
ΙΑΤΡ
-0,65%
1.52
ΙΚΤΙΝ
-1,53%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,59%
5.02
ΙΝΛΙΦ
+1,08%
4.7
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.23
ΙΝΤΕΚ
+2,47%
5.81
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,46%
2.5
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-1,16%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+1,08%
1.405
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,22%
1.545
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.48
ΚΟΥΑΛ
-1,01%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,31%
11.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-3,45%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,11%
0.875
ΛΑΜΔΑ
-1,27%
7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
+3,19%
0.97
ΛΕΒΚ
+2,76%
0.298
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,17%
1.41
ΛΟΥΛΗ
+0,38%
2.67
ΜΑΘΙΟ
+6,58%
0.81
ΜΕΒΑ
-0,75%
3.97
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,69%
3.62
ΜΙΝ
+21,30%
0.655
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,17%
23.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.4
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.72
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,95%
27
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,29%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+1,08%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,42%
37.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.7
ΝΑΥΠ
+1,23%
0.986
ΞΥΛΚ
-2,58%
0.264
ΞΥΛΠ
-7,02%
0.45
ΟΛΘ
+0,49%
20.7
ΟΛΠ
+0,78%
25.95
ΟΛΥΜΠ
+1,19%
2.55
ΟΠΑΠ
+0,60%
15.04
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.892
ΟΤΕ
+0,59%
13.56
ΟΤΟΕΛ
+1,03%
11.8
ΠΑΙΡ
+0,87%
1.16
ΠΑΠ
+0,41%
2.46
ΠΕΙΡ
+0,33%
3.66
ΠΕΤΡΟ
+0,92%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,79%
3.83
ΠΛΑΚΡ
+0,67%
15
ΠΡΔ
-7,69%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+1,54%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
+1,54%
4.94
ΡΕΒΟΙΛ
-5,26%
1.98
ΣΑΡ
+5,45%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,43%
0.344
ΣΙΔΜΑ
+1,54%
1.65
ΣΠΕΙΣ
-0,30%
6.58
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.6
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
+0,38%
4.01
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Σδούκου: Θέλουμε να γίνουν πιο ενεργειακά αποδοτικά τα λιμάνια με ΑΠΕ

Στην ανάγκη του ενεργειακού μετασχηματισμού των ελληνικών λιμανιών αναφέρθηκε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, συμμετέχοντας σε συνάντηση εργασίας, με θέμα «Ενεργειακή αναβάθμιση λιμένων μέσω εξηλεκτρισμού», που διοργανώθηκε από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) με τη συμμετοχή του ΔΕΔΔΗΕ, της ΡΑΕ και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

«Η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και η ανάγκη βελτίωσης της ποιότητας του αέρα στα λιμάνια και ειδικά στα λιμάνια της χώρας μας, πολλά εκ των οποίων βρίσκονται σε μικρή απόσταση από μεγάλες πόλεις, όπως ο Πειραιάς, κάνει επιτακτική την ανάγκη του ενεργειακού μετασχηματισμού τους. Τα λιμάνια πρέπει να γίνουν ενεργειακοί κόμβοι, όπου θα συνυπάρχουν η παραγωγή, η αποθήκευση και η διανομή ηλεκτρικής ενέργειας» είπε η Γενική Γραμματέας.

Σημείωσε μάλιστα ως χαρακτηριστικό στοιχείο της στροφής που γίνεται σε όλη την Ευρώπη προς πιο «πράσινα» λιμάνια, το γεγονός ότι, μέσα σε λίγα μόλις χρόνια, η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής ανέβηκε στη δεύτερη θέση των προτεραιοτήτων από τις τελευταίες όπου βρισκόταν, όπως αυτές αποτυπώνονται στην ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Λιμένων.

Όπως ανέφερε η κυρία Σδούκου, η Ε.Ε. έχει δεσμευτεί για μείωση των ρύπων στις μεταφορές κατά 90% ως το 2050, με τη ναυτιλία να ευθύνεται για το 13% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου του τομέα των μεταφορών στην Ευρώπη. Συγχρόνως, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2014/94, οι ευρωπαϊκοί λιμένες απαιτείται να έχουν έως το τέλος του 2025 εγκαταστάσεις ηλεκτροδότησης πλοίων από την ξηρά, όσο είναι ελλιμενισμένα.

«Η χώρα μας με κατεξοχήν ναυτική παράδοση και ένα μεγάλο πλήθος λιμανιών πρέπει να δράσει συντονισμένα, ώστε να μειωθεί το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, λαμβάνοντας υπόψη ότι ως τουριστικός προορισμός η χώρα μας δέχεται διαφορετικούς τύπους πλοίων, μεταξύ των οποίων και κρουαζιερόπλοια με πολύ μεγάλες ενεργειακές ανάγκες, της τάξεως των 15 MW» επισήμανε.

Προς αυτή την κατεύθυνση, όπως είπε η κυρία Σδούκου, «ο μηδενισμός των ρύπων των πλοίων, όταν αυτά δένουν στα λιμάνια, με την ηλεκτροδότηση τους από την ξηρά, ώστε να μην χρησιμοποιούν τις μηχανές τους που καίνε πετρέλαιο είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα».

Επιπλέον, βασική προτεραιότητα του ΥΠΕΝ αποτελεί η προώθηση της χρήσης ΑΠΕ με δράσεις βελτίωσης της ενεργειακής αποδοτικότητας στα λιμάνια της χώρας. «Οι ΑΠΕ και ειδικά τα φωτοβολταϊκά, το κόστος ηλεκτροπαραγωγής των οποίων έχει γίνει ιδιαίτερα ανταγωνιστικό τα τελευταία χρόνια, είναι απαραίτητο να ενταχθούν στα λιμάνια, τόσο για κάλυψη των καταναλώσεων στα κτίρια με τη μορφή αυτοπαραγωγής, όσο και στον εξηλεκτρισμό κάποιων βασικών καταναλώσεων, όπως η ηλεκτροκίνηση εσωτερικών λεωφορείων και μηχανημάτων και η ηλεκτροδότηση πλοίων» είπε η κυρία Σδούκου.

Η Γενική Γραμματέας τόνισε ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στηρίζει την προσπάθεια να εξελιχθούν τα λιμάνια μας σε ενεργειακούς κόμβους και είναι έτοιμο να δώσει λύσεις, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Σημαντικές προϋποθέσεις, όπως σημείωσε, για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω αποτελούν η σωστή μέτρηση των ενεργειακών καταναλώσεων για τα πλοία και τα κρουαζιερόπλοια, καθώς και η καταγραφή των υποδομών του δικτύου, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει από το ΕΜΠ, σε συνεργασία με τον ΔΕΔΔΗΕ και τη ΡΑΕ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!