Γ.Δ.
1366.72 0,00%
ACAG
0,00%
5.38
BOCHGR
0,00%
4.4
CENER
0,00%
8.15
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
0,00%
2.27
OPTIMA
0,00%
12.56
TITC
0,00%
34.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.34
ΑΒΕ
0,00%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.33
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.695
ΑΛΜΥ
0,00%
3.59
ΑΛΦΑ
0,00%
1.537
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.38
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.225
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
0,00%
1.065
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.04
ΒΙΟ
0,00%
4.955
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.7
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.25
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.08
ΔΑΑ
0,00%
7.726
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
0,00%
11.47
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.287
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.365
ΕΕΕ
0,00%
32.74
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.39
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.638
ΕΛΠΕ
0,00%
6.62
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.02
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.88
ΕΛΧΑ
0,00%
1.648
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.1
ΕΤΕ
0,00%
6.88
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.1
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.74
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.977
ΕΧΑΕ
0,00%
4.115
ΙΑΤΡ
0,00%
1.52
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.302
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.665
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.7
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.29
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.874
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.39
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.02
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.55
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.1
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.455
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.408
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.4
ΚΡΙ
0,00%
13.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.89
ΛΑΒΙ
0,00%
0.72
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.96
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.23
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.7
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
3.02
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.2
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.53
ΜΟΤΟ
0,00%
2.445
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
30.74
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
0,00%
0.878
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.4
ΟΛΠ
0,00%
29.7
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.31
ΟΠΑΠ
0,00%
14.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.796
ΟΤΕ
0,00%
14.6
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.02
ΠΑΙΡ
0,00%
0.9
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.535
ΠΕΡΦ
0,00%
5
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.72
ΠΛΑΘ
0,00%
3.945
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
0,00%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
4.96
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.525
ΣΑΡ
0,00%
10.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.33
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.535
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.62
ΣΠΙ
0,00%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.76
ΤΖΚΑ
0,00%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.6
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.228
ΦΡΛΚ
0,00%
3.45
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.565

Κλιματικό νόμο με ευρεία συναίνεση θέλει η κυβέρνηση: Οι άξονες του σχεδίου

Η κυβέρνηση ετοιμάζει τον πρώτο ελληνικό κλιματικό νόμο και επιδιώκει ευρεία πολιτική συναίνεση προκειμένου να επιτευχθούν οι μεσοπρόθεσμοι και μακροπρόθεσμοι στόχοι που θα θέτουν όπως υποστήριξαν την Τρίτη στην Βουλή τα κυβερνητικά στελέχη. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης υπενθύμισε, πάντως, πως το φιλόδοξο σχέδιο για ταχύτερο κλείσιμο των λιγνιτικών μονάδων, που οδηγεί σε μείωση του αποτυπώματος στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και στήριξε το πρόγραμμα μετασχηματισμού της ΔΕΗ, δεν είχε την απαραίτητη συναίνεση.

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στο σχέδιο «Ελλάδα 2.0» για την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης που περιλαμβάνει «τολμηρούς στόχους» για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και την ενεργειακή μετάβαση. Το σχέδιο, όπως είπε, έχει λάβει εξαιρετικά θετικά σχόλια από τους εταίρους μας «ακριβώς επειδή είναι συγκεκριμένο». Ο πρωθυπουργός είπε πως 12 κράτη – μέλη έχουν ήδη κλιματικό νόμο και πρόθεση της κυβέρνησης είναι να αποκτήσει και η Ελλάδα έναν αντίστοιχο νόμο μέσα από ευρύτατη διαβούλευση. Παρέπεμψε στον γερμανικό κλιματικό νόμο που ενσωματώνει πρόβλεψη για κατάθεση ετήσια έκθεσης κλιματικής προόδου που συμπίπτει με τη συζήτηση του ετήσιου κρατικού προϋπολογισμού.

Στόχος, είπε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) Κώστας Σκρέκας είναι «να δρομολογήσουμε με σταθερά βήματα την πράσινη μετάβασή μας σε μία κλιματικά ουδέτερη οικονομία και σε μία αειφόρο και κοινωνικά δίκαιη ανάπτυξη, μία πορεία που οφείλουμε να χαράξουμε για την ευημερία των συμπολιτών μας την προστασία του περιβάλλοντος». Μέσω του κλιματικού νόμου θα επιδιωχθεί η κάλυψη των φιλόδοξων στόχων της Ευρωπαϊκής Ενωσης για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά 55% μέχρι το 2030.

Ο κυβερνητικός σχεδιασμός για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής στηρίζεται σε πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, αλλά και του Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης για τη στήριξη των λιγνιτικών περιοχών και των μη διασυνδεδεμένων νησιών. Στους κύριους άξονες που παρουσίασε ο κ. Σκρέκας περιλαμβάνεται το νέο πρόγραμμα «Εξοικονομώ» για την ενεργειακή αναβάθμιση 600.000 κατοικιών μέχρι το 2030 το οποίο θα περιλαμβάνει τεχνικά, οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια. Το πρόγραμμα για την ενεργειακή αναβάθμιση ιδιωτικών και δημοσίων κτιρίων μπορεί να κινητοποιήσει συνολικά κεφάλαια πέντε δισ. ευρώ. «Το 80% του κτιριακού αποθέματος της χώρας κατασκευάστηκε πριν από το 2000» είπε ο ΥΠΕΝ.

Στην παρουσίαση του κ. Σκρέκα στην κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Παραγωγής και Εμπορίου, της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων, της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος και της Ειδικής Διαρκούς Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων αναφέρθηκαν και οι υπόλοιποι άξονες του σχεδίου.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναφέρθηκε αρχικά στην απολιγντιτοποίηση καθώς το σύνολο των λιγνιτικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ θα αποσυρθούν μέχρι το 2023, ενώ η υπό κατασκευή μονάδα Πτολεμαΐδα 5 θα μετατραπεί σε μονάδα φυσικού αερίου το 2025. Η στήριξη των περιοχών της Δυτικής Μακεδονίας, της Μεγαλόπολης και των νησιών γίνεται μέσω του Σχεδίου Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης που κινητοποιεί πόρους άνω των 5 δισ. ευρώ.

Για την αύξηση της διείσδυσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στο 61% μέχρι το 2030, ο κ. Σκρέκας επικεντρώθηκε στο νέο πλαίσιο στήριξης και αδειοδότησης, στο πλαίσιο στήριξης των μονάδων αποθήκευσης που είναι απαραίτητες καθώς και στην ολοκλήρωση του υδροηλεκτρικού της Μεσοχώρας στον Αχελώο που κατασκεύασε η ΔΕΗ χωρίς να λειτουργεί εδώ και χρόνια. Από το Ταμείο Ανάκαμψης θα διατεθούν 450 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη συστημάτων αποθήκευσης. Απαιτείται αποθηκευτική δυνατότητα 1,2 – 1,4 GW μέχρι το 2030 προκειμένου να πετύχουμε τη σταθερότητα του ηλεκτρικού μας συστήματος είπε ο ΥΠΕΝ.

Δύο ακόμα άξονες αφορούν τα «πράσινα νησιά» με την ανάπτυξη ΑΠΕ και το κλείσιμο των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής με ορυκτά καύσιμα σε όσα νησιά δεν συνδεθούν με το ηπειρωτικό σύστημα καθώς και τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις. Μετά τη διασύνδεση της Κρήτης, στο επόμενο στάδιο, για την περίοδο 2024 – 2029 θα προχωρήσει η ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων με κόστος 1,5 δισ. ευρώ και των νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου με κόστος 935 εκατ. ευρώ. Για τα νησιά που δεν θα διασυνδεθούν προωθείται σχήμα στήριξης υβριδικών συστημάτων ΑΠΕ και μονάδων αποθήκευσης που έχει κατατεθεί προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ένας ακόμα άξονας αφορά την επέκταση των δικτύων φυσικού αερίου τα οποία θα απορροφήσουν δημόσια δαπάνη κοντά στο ένα δισ. ευρώ, αλλά και την προώθηση του αγωγού EastMed για τη μεταφορά αερίου από τα κοιτάσματα της Νοτιοανατολικής Μεσογείου προς την Ευρώπη. Ο κ. Σκρέκας υποστήριξε πως ο αγωγός EastMed θα είναι σχεδιασμένος ώστε να μεταφέρει και υδρογόνο μέχρι και στο 20% της δυναμικότητάς του.

Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, με στόχο το 2030 ένα στα τρία νέα οχήματα που κυκλοφορεί στη χώρα να είναι ηλεκτρικό αποτελεί έναν ακόμα άξονα. Ο κ. Σκρέκας είπε στη Βουλή πως φέτος σχεδόν ένα στα δέκα νέα οχήματα που ταξινομούνται στη χώρα είναι είτε ηλεκτρικό, είτε υβριδικό (μπορεί δηλαδή να κινείται τόσο με βενζίνη όσο και με ηλεκτρική ενέργεια). Ο ΥΠΕΝ αναφέρθηκε και στο σχέδιο των 224 εκατ. ευρώ για αναδάσωση 165.000 στρεμμάτων που έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, όσο και στο πρόγραμμα των τοπικών χωροταξικών σχεδίων και των αστικών αναπλάσεων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!