THEPOWERGAME
Από την έναρξη λειτουργίας του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή έχουν υποβληθεί 178 αιτήματα. Το 35,96% των αιτημάτων αφορά σε αμφισβήτηση των χρεώσεων, το 12,36% σε εσφαλμένη καταμέτρηση. Από το σύνολο των αιτημάτων 41 ήταν επιτυχείς διαμεσολαβήσεις, 30 ανεπιτυχείς, ενώ 61 απορρίφθησαν.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, με αποτελεσματικό τρόπο εξελίσσονται οι διαμεσολαβητικές υπηρεσίες που παρέχει ο Ελληνικός Ενεργειακός Διαμεσολαβητής, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ από τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) την 1η Φεβρουαρίου 2024 προκειμένου να διευκολύνει την εξωδικαστική επίλυση διαφορών μεταξύ καταναλωτών/πελατών ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου και προμηθευτών και διαχειριστών δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου.
Από την έναρξη λειτουργίας της διαδικτυακής πλατφόρμας ENOMOS (Energy Ombudsman Operating System) έως και τις 31 Ιουλίου 2024 έχουν υποβληθεί 178 αιτήματα εκ των οποίων έχουν καταγραφεί:
- 41 επιτυχείς διαμεσολαβήσεις
- 30 ανεπιτυχείς διαμεσολαβήσεις
- 46 αιτήματα υπό επεξεργασία
- 61 αιτήματα απορριφθέντα
Το 35,96% των αιτημάτων που έχουν υποβληθεί στον Ελληνικό Ενεργειακό Διαμεσολαβητή αφορά σε αμφισβήτηση των χρεώσεων, το 12,36% σε εσφαλμένη καταμέτρηση, το 12,36% στην ποιότητα εξυπηρέτησης, το 6,74% σε παραπλανητικούς όρους σύμβασης, το 5,62% σε αμφισβήτηση της τήρησης των όρων σύμβασης και το 26,97% σε άλλες κατηγορίες ήτοι καθυστέρηση κατά την έκδοση λογαριασμών, μη εφαρμογή κρατικών μέτρων, χρήση προσωπικών δεδομένων, ρευματοκλοπές, αποκατάσταση αδικίας, αποζημιώσεις, μη καταβολή έκπτωσης συνέπειας, μη τακτική καταμέτρηση, προβλήματα κατά την υπαναχώρηση/αλλαγή προμηθευτή, αποκατάσταση περιουσιακής βλάβης και αμφισβήτηση ύψους ρήτρας αποχώρησης.
Ως προς την ανταπόκριση των προμηθευτών στην πρόσκληση για διατύπωση της άποψής τους επί των αιτημάτων των καταναλωτών, παρατηρείται προθυμία και συμμόρφωση στις τεθείσες από τον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή προθεσμίες. Σε ελάχιστες περιπτώσεις παρατηρείται καθυστέρηση στην ανάθεση σε εκπρόσωπο του προμηθευτή.
Υπενθυμίζεται πως η όλη διαδικασία για την εξωδικαστική επίλυση διαφορών μεταξύ καταναλωτών/πελατών ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου και προμηθευτών και διαχειριστών δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου προσφέρεται δωρεάν για τους καταναλωτές. Η διαμεσολάβηση είναι εθελοντική και βασίζεται στην αμοιβαία επιθυμία των μερών να λύσουν την υπόθεσή τους εξωδικαστικά, η δε προτεινόμενη από τον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή λύση ενδέχεται να είναι διαφορετική από το αποτέλεσμα που θα προέκυπτε εάν τα μέρη επέλεγαν τη δικαστική επίλυση της διαφοράς.
Προϋποθέσεις για την υποβολή της αίτησης διαμεσολάβησης είναι:
- Η προηγούμενη υποβολή παραπόνου στην εφαρμογή www.myrae.gr το οποίο δεν τελεσφόρησε
- H διαφορά να εμπίπτει στις αποδεκτές κατηγορίες διαμεσολάβησης
- Η αποδοχή εξέτασης της διαφοράς από τον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή
Ως Ενεργειακός Διαμεσολαβητής έχει οριστεί ο Αναπληρωτής Καθηγητής, Κομνηνός Κόμνιος, Μέλος της Ολομέλειας της ΡΑΑΕΥ.
Διαβάστε επίσης
Φοροκίνητρα για επενδύσεις σε τουρισμό, μεταποίηση και επιχειρείν
Κομισιόν: Παραίτηση Μπρετόν με καρφιά κατά Φον ντερ Λάιεν
Στο ναδίρ η ζήτηση για LNG: Οι προοπτικές των τερματικών σταθμών στην Ευρώπη