THEPOWERGAME
Σε συζητήσεις με ιδιώτες αλλά και δήμους που θέλουν να δημιουργήσουν πάρκα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων βρίσκεται η Ρ3 Hellas AE, η οποία παράλληλα αναλαμβάνει σημαντικά ψηφιακά projects ιδιωτών για το cloud.
Όπως δήλωσε στο powergame.gr ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής θυγατρικής, Χάρης Καστανάς, η Ρ3 Hellas, ως μέλος κοινοπραξίας, βρίσκεται πολύ κοντά στην επίτευξη συμφωνίας με συστημική τράπεζα, που αφορά την ψηφιακή τραπεζική στο cloud, ενώ δημιουργεί για τον πελάτη ένα καινούργιο ψηφιακό πορτοφόλι, αξιοποιώντας την τεχνολογική εξειδίκευση που έχει στο cloud migration.
«Θέλουμε να τρέξουμε την ηλεκτροκίνηση. Είμαστε σε επαφές με ιδιώτες, με μεγάλα πρατήρια καυσίμων, που θέλουν να επενδύσουν σε πάρκα φόρτισης, όπως επίσης με μεγάλα εργοστάσια, που θέλουν ο στόλος των αυτοκινήτων τους να γίνει ηλεκτρικός, οπότε επιπρόσθετα χρειάζονται και λύσεις fleet management. Βρισκόμαστε σε επαφή με εταιρεία που έχει εργοστάσια βιομάζας στην Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα, ενώ έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από δήμους της Βόρειας Ελλάδας, της Θεσσαλίας, μα και από νησιωτικούς για την ολοκληρωμένη λύση της Ρ3 για τη δημιουργία και λειτουργία πάρκων ΣΦΗΟ», πρόσθεσε ο κ. Καστανάς.
Η Ρ3 ήρθε στην Ελλάδα πριν από τρία χρόνια, τον Σεπτέμβριο του 2021. Η εταιρεία έστησε τη βάση της στη Μεταμόρφωση Αττικής, απ’ όπου αναπτύσσει λύσεις και παρέχει υπηρεσίες για σημαντικούς πελάτες του ομίλου στην Ευρώπη.
«Δουλεύουμε σαν ολιστικό hub για τον όμιλο και στην ομάδα των developers απασχολούνται 30 άτομα. Η Ρ3 Ηellas κάνει έργα ψηφιακού μετασχηματισμού, ενώ και το μεγαλύτερο μέρος της πλατφόρμας ηλεκτροκίνησης της Ρ3 δομείται στην Ελλάδα, είναι german software made in Greece, όπως λέμε».
Οι πυλώνες ανάπτυξης του Ομίλου Ρ3
Ο όμιλος Ρ3, με έδρα στη Στουτγκάρδη, από το 1996 δραστηριοποιείται σε πολλές καθετοποιημένες αγορές, έχει 30 γραφεία σε όλο τον κόσμο και περίπου 2.500 υπαλλήλους. Ο κύριος όγκος των δραστηριοτήτων του Ρ3 Group είναι στους τομείς της αυτοκίνησης, της ηλεκτροκίνησης και των ψηφιακών υπηρεσιών.
Στο ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων του Ομίλου εντάσσεται και η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε μεγάλες εταιρείες, σε Κορέα και Ιαπωνία, που κατασκευάζουν μπαταρίες λιθίου, ενώ και στην Ευρώπη συνεργάζεται με εργοστάσια που παράγουν μπαταρίες αποθήκευσης ενέργειας.
Το λογισμικό της Ρ3 και οι υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης καλύπτουν πάνω από 500.000 φορτιστές σε όλη την Ευρώπη, μέσω μεγάλων, πανευρωπαϊκών δικτύων.
Η περίπτωση της ελληνικής θυγατρικής
Η P3 ήρθε στην Ελλάδα μεταφέροντας και εδώ την κυρίαρχη επιχειρηματική της φιλοσοφία, το «business as unusual». Έτσι, η Ρ3 Hellas λειτουργεί ως ολιστικό hub, που παρέχει ψηφιακές υπηρεσίες και λύσεις, ενώ ταυτόχρονα προωθεί όλο το portfolio υπηρεσιών του ομίλου στην Ελλάδα, με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και στο «έξυπνο» εργοστάσιο.
«Πραγματοποιήσαμε μία έρευνα, τον Ιούλιο, για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα. Προέκυψε ότι στη χώρα μας απαιτείται πάρα πολλή δουλειά για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης».
Η Ελλάδα χρειάζεται πενταπλάσιους ΣΦΗΟ
«Συγκεκριμένα, είναι πολύ λίγοι οι φορτιστές που υπάρχουν εγκατεστημένοι σε σχέση με τις ανάγκες της αγοράς. Ο κόσμος αγοράζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα γιατί βλέπει τη μείωση στο κόστος μετακίνησης, αλλά το μεγάλο αγκάθι είναι οι φορτιστές. Το κόστος φόρτισης δεν είναι απαγορευτικά μεγάλο, είναι κοντά στο μέσο κόστος της Ευρώπης και θα μειωθεί, αλλά το πρόβλημα έγκειται στο ότι δεν υπάρχουν φορτιστές. Οι εγκατεστημένοι ΣΦΗΟ είναι κοντά στους 3.300, όταν θα έπρεπε να υπάρχουν τουλάχιστον 15.000 ταχυφορτιστές», δήλωσε ο κ. Καστανάς.
«Βέβαια, βγαίνουν ευρωπαϊκά προγράμματα που υποστηρίζουν χρηματοδοτικά την ηλεκτροκίνηση, αλλά η εγκατάσταση μεγάλου αριθμού σταθμών είναι δύσκολη, γιατί δεν είναι προετοιμασμένο το ηλεκτρικό δίκτυο της χώρας. Οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν δεν είναι εύκολο να υλοποιηθούν από τους υπάρχοντες παίκτες. Δυστυχώς οι διαγωνισμοί που προκηρύσσονται, με τα χρονικά πλαίσια που δίνονται, ουσιαστικά αποκλείουν τις εταιρείες που έχουν τεχνογνωσία. Είναι δυνατόν να δίνεται περιθώριο κατάθεσης φακέλου μόνο 15 ημερών;».
Διαγωνισμοί με φωτογραφικούς όρους
«Έχουμε ομάδα που παρακολουθεί όλους τους δημόσιους διαγωνισμούς και πολλοί από αυτούς είναι, με μία κουβέντα, φωτογραφικοί. Το λέμε και το υποστηρίζουμε», υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος της Ρ3 Hellas.
Πάρκα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων
Ο κ. Καστανάς επισήμανε ότι υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας πάρκων φόρτισης περιμετρικά των αστικών κέντρων. Στη Θεσσαλονίκη, για παράδειγμα, υπάρχουν σημεία που μπορούν να γίνουν τέτοια πάρκα, με 30-40 φορτιστές το καθένα, στα οποία θα πηγαίνει για 13’-15’ λεπτά το όχημά του ο οδηγός, θα το φορτίζει και θα φεύγει Αυτά τα πάρκα μπορούν να είναι και κέντρα για τις αστικές μετακινήσεις, να έχουν πάρκινγκ στάθμευσης για ηλεκτρικά και συμβατικά αυτοκίνητα, να συνδέονται με τις λεωφορειακές γραμμές που θα λειτουργούν με ηλεκτρικά οχήματα. Σε αυτά τα πάρκα φόρτισης μπορούν να υπάρχουν και χώροι (καφετέριες, παιδικές χαρές) για την άνετη αναμονή από πλευράς οδηγών.
Στο κυνήγι της ηλεκτροκίνησης
«Εμείς κυνηγάμε την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα. Πρέπει όλοι να καταλάβουν ότι τα πάρκα φόρτισης και τα εξελιγμένα δίκτυα ηλεκτροκίνησης είναι απαραίτητα για τη χώρα. Πέραν αυτού, πιστεύουμε ότι πρέπει να υπάρχει συμπερίληψη στους τομείς αστικής μεταφοράς και μετακίνησης.
« Η Ρ3 δουλεύει με τη Renault, με τη MAN και ξέρουμε ότι αύριο τα ηλεκτρικά φορτηγά θα αρχίσουν να έρχονται και στην Ελλάδα και οι αυτοκινητιστές θα περιμένουν να βρούνε χώρους για να φορτίζουν τα οχήματά τους».
Καταλήγοντας, ο κ. Καστανάς σημείωσε ότι η Ρ3 Hellas δουλεύει και σε συστήματα home energy management, σε συστήματα για έξυπνα ενεργειακά σπίτια. Μάλιστα, δημιουργεί μία πλατφόρμα για έναν τεράστιο global πελάτη, έναν από τους τρεις μεγαλύτερους στον τομέα αυτό διεθνώς. Με την πλατφόρμα αυτήν θα μπορεί ο πελάτης, κάνοντας χρήση τεχνολογίας ΑΙ, να διαχειρίζεται σε ένα σπίτι καταναλωτές και παρόχους-παραγωγούς ενέργειας.
Η Ρ3 Hellas δουλεύει για τον ευρωπαϊκό όμιλο, επιδιώκοντας όμως ταυτόχρονα να προωθήσει τον ψηφιακό μετασχηματισμό, την ηλεκτροκίνηση και την έξυπνη ενεργειακή διαχείριση στην Ελλάδα.
Διαβάστε επίσης
Λαγκάρντ: Νέοι δημοσιονομικοί κανόνες για να βγει η Ευρώπη από το τέλμα
Κλαφουτί: H κερασένια εκδοχή και η παραλλαγή του γαλλικού dessert
Σκέψεις για ανακυκλωμένο νερό στο διυλιστήριο της Helleniq Energy