Γ.Δ.
1397.63 +0,94%
ACAG
-1,47%
5.37
BOCHGR
-1,13%
4.38
CENER
-2,14%
8.24
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,72%
8.3
NOVAL
-0,44%
2.275
OPTIMA
+1,27%
12.76
TITC
+4,36%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,58%
1.378
ΑΒΕ
-1,09%
0.454
ΑΔΜΗΕ
+0,43%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,95%
3.66
ΑΛΦΑ
+0,48%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
-3,09%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-20,91%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
+3,88%
2.14
ΒΙΟ
+3,40%
5.17
ΒΙΟΚΑ
+1,16%
1.74
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,45%
17.58
ΔΑΑ
+2,33%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+1,64%
11.75
ΔΟΜΙΚ
-0,72%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,47%
1.38
ΕΕΕ
+0,30%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+2,30%
1.424
ΕΛΒΕ
-0,85%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.97
ΕΛΛ
+1,52%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,46%
1.62
ΕΛΠΕ
+2,26%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-1,76%
1.788
ΕΛΧΑ
+9,36%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,44%
1.13
ΕΤΕ
+0,29%
7.036
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.13
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+2,20%
2.04
ΕΧΑΕ
+3,36%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
-0,81%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.745
ΙΝΚΑΤ
-1,68%
4.69
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
+0,69%
0.88
ΙΝΤΕΚ
+3,49%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,65%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+4,64%
1.015
ΙΝΤΚΑ
+3,35%
2.62
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+3,08%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+3,86%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-3,42%
0.395
ΚΟΥΑΛ
-3,26%
1.01
ΚΟΥΕΣ
-0,71%
5.56
ΚΡΙ
+3,99%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+4,77%
0.922
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.726
ΛΑΜΔΑ
+2,82%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
+1,63%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,86%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-1,47%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+2,54%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,36%
19.32
ΜΟΝΤΑ
+7,65%
3.8
ΜΟΤΟ
+0,61%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,97%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
-4,58%
2.92
ΝΑΥΠ
-3,49%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,39%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
+1,80%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,41%
0.791
ΟΤΕ
+0,60%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
-0,20%
0.974
ΠΑΠ
-1,69%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
+4,14%
5.28
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.78
ΠΛΑΘ
-0,88%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-1,18%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+2,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
+2,27%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.331
ΣΙΔΜΑ
-1,29%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,71%
5.6
ΣΠΙ
-1,95%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
19.81
ΤΖΚΑ
-1,74%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,14%
3.57
ΧΑΙΔΕ
+7,96%
0.61

Αγκυροβολούμε υπεύθυνα και προστατεύουμε τους πνεύμονες οξυγόνου της Μεσογείου

Η ιστιοπλοΐα δεν είναι μόνο μια παράδοση γεμάτη ελευθερία και περιπέτεια, αλλά και μια έκφραση σεβασμού προς τη φύση. Από το 1933, ο Ναυτικός Όμιλος Ελλάδας μας καθοδηγεί σε αυτό το συναρπαστικό ταξίδι, και σήμερα, με την υποστήριξη της Vodafone, πρωτοστατεί στην προώθηση της υπεύθυνης ναυσιπλοΐας, εξασφαλίζοντας ότι οι πνεύμονες της Μεσογείου, τα πολύτιμα λιβάδια της Ποσειδωνίας, θα παραμείνουν ανέγγιχτα για τις επόμενες γενιές.

Vodafone Posidonia © Vodafone
Vodafone Posidonia © Vodafone

Το Open Πανελλήνιο Κύπελλο ORCi 2024 επέστρεψε στις ρίζες της Ελληνικής ιστιοπλοΐας, στον Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος. Ο σημαντικότερος αγώνας της χρονιάς για την ιστιοπλοΐα ανοιχτής θάλασσας διεξήχθη για 4 αγωνιστικές ημέρες (4-8 Σεπτεμβρίου) στον παλαιότερο και ιστορικότερο όμιλο Ναυτικό Όμιλο της χώρας, συγκεντρώνοντας την αφρόκρεμα των Ελλήνων Ιστιοπλόων. Είκοσι σκάφη από όλη την επικράτεια αγωνίστηκαν για τον τίτλο του πρωταθλητή στα νερά του Σαρωνικού.

Vodafone Posidonia © Vodafone
Vodafone Posidonia © Vodafone

Τα συμμετέχοντα σκάφη χωρίστηκαν σε δύο κατηγορίες, με τον ανταγωνισμό να είναι πολύ υψηλός. Η απονομή  των βραβείων στους νικητές πραγματοποιήθηκε στο Κεντρικό Κτήριο του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος, όπου Κυβερνήτες και πληρώματα παρέλαβαν τα τρόπαια τους  και ανανέωσαν το ραντεβού τους για την επόμενη χρονιά.

Vodafone Posidonia © Vodafone
Vodafone Posidonia © Vodafone

Η φετινή διοργάνωση όμως ήταν σημαντική και για έναν ακόμη λόγο, αφού εκτός από το αγωνιστικό κομμάτι, ο Ναυτικός Όμιλος Ελλάδος – Σχολή Ανοιχτής Θαλάσσης έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην εφαρμογή πρακτικών κατά την διάρκεια των αγώνων ιστιοπλοΐας που προωθούν την βιωσιμότητα και την προστασία του πλανήτη.  Με την υποστήριξη της Vodafone στο πλαίσιο του Προγράμματος Vodafone Posidonia του Ιδρύματος Vodafone, ο Ναυτικός Όμιλος Ελλάδος ξεκίνησε μια νέα δράση με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού για την υπεύθυνη αγκυροβολία, αλλά και την ανάδειξη της αξίας της, για την προστασία των λιβαδιών Ποσειδωνίας.

Ένας πράσινος πνεύμονας μέσα στο απέραντο μπλε

Τα λιβάδια της Ποσειδωνίας είναι τα φυτά αυτά που σχηματίζουν πυκνές πράσινες συστάδες σε αμμώδεις βυθούς και είναι δείκτες καθαρότητας των νερών. Μια εξαιρετικά χρήσιμη χλωρίδα, ένας πνεύμονας της Μεσογείου ο οποίος παράγει μεγάλες ποσότητες πολύτιμου οξυγόνου.

Vodafone Posidonia © Vodafone
Vodafone Posidonia © Vodafone

Με το Πρόγραμμα Vodafone Posidonia του Ιδρύματος Vodafone, σε συνεργασία με το Oceanus Lab του Πανεπιστημίου Πατρών, σε  πρώτη φάση χαρτογραφούνται τα λιβάδια της Ποσειδωνίας στις ελληνικές θάλασσες, ώστε να γίνει δυνατή η προστασία τους. Από την έναρξη του προγράμματος τον περασμένο Σεπτέμβριο, οι επιστήμονες του Oceanus Lab υπό την καθοδήγηση του Καθηγητή Περιβαλλοντικής και Γεωλογικής Ωκεανογραφίας και Διευθυντή του Oceanus Lab, Γιώργου Παπαθεοδώρου, έχουν χαρτογραφήσει με μεγάλη λεπτομέρεια 325 χιλιάδες στρέμματα πυθμένα όπου και βρέθηκαν 97 χιλιάδες στρέμματα λιβαδιών Ποσειδωνίας με αφετηρία τον κυκλαδικό θαλάσσιο χώρο και συγκεκριμένα τις περιοχές 6 νησιών (Σύρος, Πάρος, Αντίπαρος, Μύκονος, Δήλος και Ρήνεια).

Τα λιβάδια της Ποσειδωνίας χρειάζονται 100 χρόνια για να μεγαλώσουν οριζόντια από 1- 10 πόντους και είναι ευάλωτα στις ανθρώπινες δραστηριότητες. Μια από αυτές είναι η αγκυροβόληση, αφού οι άγκυρες που σύρονται στο βυθό τα τραυματίζουν και τα ξεριζώνουν. Με το Πρόγραμμα Vodafone Posidonia είναι η πρώτη φορά που τίθεται στην Ελλάδα το θέμα της υπεύθυνης αγκυροβόλησης.

Vodafone Posidonia © Vodafone
Vodafone Posidonia © Vodafone

Παρόλο που δεν έχουμε όλοι σκάφος και πιθανόν να μην έχουμε την εμπειρία του yachting και της ιστιοπλοίας, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τι συμβαίνει με την αγκυροβόληση ώστε σύντομα να μπορέσουν να εφαρμοστούν ευρέως οι σωστοί κανόνες της στις τουριστικές επιχειρήσεις, τους ιστιοπλοϊκούς ομίλους κλπ.

Οδηγίες από τον Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος

Μάθε πώς μπορείς να συμβάλλεις στην προστασία των λιβαδιών της Ποσειδωνίας αγκυροβολώντας υπεύθυνα

Πρώτα από όλα φροντίζουμε να είμαστε καλά προετοιμασμένοι. Αυτό σημαίνει ότι επιλέγουμε εξοπλισμό από υλικά υψηλής ποιότητας, ενημερωνόμαστε για την περιοχή, ελέγχουμε τον βυθό, φροντίζουμε ώστε η άγκυρα που θα χρησιμοποιήσουμε να είναι η κατάλληλη για τον βυθό αγκυροβόλησης και έχουμε πάντα μαζί μας βοηθητική άγκυρα. Συγκεκριμένα:

  1. Επιλέγουμε την σωστή άγκυρα και τον κατάλληλο εξοπλισμό αγκυροβολίας: άγκυρα κατάλληλη σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή, βοηθητικές άγκυρες, στριφτάρι με ‘’μάτι’’ κλειδί για εύκολη περιστροφή της άγκυρας στον βυθό και κλειδί καδένας που επιτρέπει στο σκάφος να αλλάζει θέση χωρίς να μετακινείται η άγκυρα.
  2. Πριν αγκυροβολήσουμε, βεβαιωνόμαστε ότι η περιοχή δεν έχει ήδη καταγεγραμμένα λιβάδια Ποσειδωνίας και ελέγχουμε οπτικά τον πυθμένα για την απουσία τους αν πρόκειται για ρηχά νερά. Αν υπάρχουν λιβάδια Ποσειδωνίας,  φροντίζουμε να τα αποφύγουμε. Ρίχνουμε άγκυρα όταν το σκάφος είναι σταματημένο σε αμμώδες σημείο ή σε άργιλο.
  3. Κατεβάζουμε την καδένα της άγκυρας με ελεγχόμενο τρόπο και απελευθερώνουμε επαρκές έκταμα ώστε να διεισδύσει η άγκυρα στον βυθό και να αποτρέψουμε το επιβλαβές σύρσιμό της.
  4. Φροντίζουμε η καδένα της άγκυρας να είναι άκαμπτη και η πλώρη να ευθυγραμμίζεται προς την κατεύθυνση της άγκυρας.
  5. Φεύγοντας, πρώτα μετακινούμε το σκάφος πάνω από την άγκυρα και μετά την τραβάμε κάθετα προς τα πάνω.
Vodafone Posidonia © Vodafone
Vodafone Posidonia © Vodafone

Ακόμη όμως και με την καλύτερη προετοιμασία και απρόσκοπτους ελιγμούς αγκυροβόλησης, μπορεί η άγκυρά μας να απελευθερωθεί από άλλες. Κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί εάν τα γειτονικά αγκυροβολημένα σκάφη μετακινηθούν ή απελευθερώσουν τη δική μας στην διαδικασία ανέλκυσης της άγκυράς τους. Αυτό δεν μπορεί να αποφευχθεί εντελώς, αλλά βάζοντας μια σημαδούρα αγκυροβόλησης η οποία δείχνει τη θέση της άγκυράς μας , βοηθάει τα άλλα πληρώματα να τηρήσουν μια επαρκή απόσταση.

Στην κατεύθυνση της υπεύθυνης αγκυροβόλησης, ο Ναυτικός Όμιλος πρωτοπορώντας στον χώρο της ιστιοπλοΐας, χρησιμοποίησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα ρομποτικές σημαδούρες. Οι ρομποτικές σημαδούρες συμβάλλουν αισθητά στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, καθώς δεν χρειάζονται φουσκωτά σκάφη και αγκυροβόλια για την τοποθέτησή τους. Με αυτόν το τρόπο προστατεύεται η θαλάσσια πανίδα και χλωρίδα και παράλληλα βελτιώνεται η αγωνιστική εμπειρία των συμμετεχόντων, μειώνοντας την αναμονή ανάμεσα στους αγώνες.

Χαιρόμαστε τις θάλασσές μας και ρίχνουμε άγκυρα φροντίζοντας το περιβάλλον.

Vodafone Posidonia © Vodafone
Vodafone Posidonia © Vodafone

-Τo Πρόγραμμα Vodafone Posidonia τελεί υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

-Το Open Πανελλήνιο Κύπελλο ORCi 2024 διοργανώνεται από τον Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος με την συνδρομή της Επιτροπής Ανοικτής Θάλασσας της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας και τελεί υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.

Διαβάστε επίσης

ΕΚΤ: Νέα μείωση στα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσης

Κλαφουτί: H κερασένια εκδοχή και η παραλλαγή του γαλλικού dessert

Σκέψεις για ανακυκλωμένο νερό στο διυλιστήριο της Helleniq Energy

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!