THEPOWERGAME
Για τα project πράσινου ηλεκτρισμού που μελετάει η Helleniq Energy για τη χώρα μας, αλλά και για τον τομέα των βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) στον οποίο πρωταγωνιστεί η εταιρεία, μίλησε στο πλαίσιο του 4ου Thessaloniki Metropolitan Summit του Economist και του powergame.gr που διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη, ο Διευθυντής του βιομηχανικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης της εταιρείας, Θανάσης Πασπαλιάρης.
Συμβάλλοντας στη συζήτηση για την πράσινη μετάβαση και τη βιώσιμη ηλεκτροδότηση, ο κ. Πασπαλιάρης ανέφερε ότι «η Helleniq Energy δουλεύει στενά με την κυβέρνηση και την κοινωνία, παρέχει καύσιμα σε όλη τη διάρκεια της ζωής της. Όταν ανοίξαμε εργοστάσιο στην Κοζάνη για την παραγωγή ενέργειας 250 GW, που αντιστοιχεί περίπου σε 7.000 νοικοκυριά, ήταν το πρώτο βήμα για τη Θεσσαλονίκη και το βιομηχανικό της πάρκο.
Σχεδιάζουμε αυτή τη στιγμή να αντικαταστήσουμε τον ηλεκτρισμό που χρησιμοποιείται από το δίκτυο με πράσινο ηλεκτρισμό από φωτοβολταϊκά συν μπαταρίες, όπως είπε η υπουργός (Σδούκου) ή υδρογόνο που μπορεί να παραχθεί από πράσινο ηλεκτρισμό ή από την αμμωνία. Φυσικά όλα αυτά θα γίνονται με βιώσιμο τρόπο και αν η αγορά διαμορφωθεί έτσι, ώστε να είναι έτοιμη να υποστηρίξει τέτοιες επενδύσεις».
Αναλύοντας περαιτέρω τα πλάνα της εταιρείας, ο κ. Πασπαλιάρης πρόσθεσε, πως «θα φτάσουμε σε ένα σημείο, όπου θα παρέχουμε πράσινο ηλεκτρισμό στα εργοστάσια διύλισης που σημαίνει διπλό όφελος και εξοικονόμηση διοξειδίου του άνθρακα και παραγωγή ενέργειας φιλικής προς το περιβάλλον. Οι μελέτες βιωσιμότητας που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής με οικονομικούς όρους και δαπάνες κεφαλαίου είναι τέτοιες που αν είναι θετικές θα προχωρήσουμε.
Ένα παρόμοιο project στην Σκανδιναβία πήρε το «πράσινο φως» και σταμάτησε γιατί υπήρχε έλλειψη ενδιαφέροντος από την αγορά. Για τέτοιου είδους εγκαταστάσεις στη Θεσσαλονίκη όμως έχουμε εμπειρία να διαχειριστούμε μια σύνθετη αγορά, όλη η αγορά είναι σύνθετη γενικά. Έχουμε εμπειρία να διαχειριστούμε τέτοιου είδους projects, τεχνικά και οικονομικά, έχουμε μια διαφορετική θα έλεγα προσέγγιση. Αυτά δεν λειτουργούν μαζί, πρέπει να βρούμε λύσεις. Είμαστε σε διαδικασία να σχεδιάσουμε και να αξιολογήσουμε τις διάφορες παραμέτρους για να δούμε αν αυτά τα project είναι βιώσιμα στην Ελλάδα».
Τέλος, μιλώντας για τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα, τόνισε ότι «έχουμε διαχωρίσει τα καύσιμα βιώσιμης καινοτομίας και βρισκόμαστε στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, είχαμε εγκατασταθεί εκεί με τέτοια βιώσιμα καύσιμα τρία χρόνια πριν από την απαίτηση για αυτά και θέλουμε να επεκταθούμε όχι μόνο στη Θεσσαλονίκη αλλά και στην Αθήνα για να βοηθήσουμε όλες τις αεροπορικές και όλα τα αεροδρόμια να ανταποκριθούν στον νέο κανονισμό μέχρι το 2025».
Διαβάστε επίσης
Τζορτζ Τσούνης: Τα Δυτικά Βαλκάνια πρέπει να μπουν στην ΕΕ
Airbnb: Τι προτείνουν οι ξενοδόχοι, τι θα ανακοινώσει ο πρωθυπουργός
Πώς οι Μολάοι θέτουν στο επίκεντρο τη μεταλλευτική βιομηχανία της Ελλάδας