Μετρό: Ηλεκτρική ενέργεια από το φρενάρισμα των συρμών

Πώς το φρενάρισμα των συρμών του Μετρό θα μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική. Τι αναφέρει η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ

Μετρό © Intime

Με την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ της ΣΤΑΣΥ και της αναδόχου εταιρείας «Siemens Mobility Α.Ε.» μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης ένα κατεξοχήν «πράσινο» και καινοτόμο για τα ελληνικά σιδηροδρομικά δεδομένα έργο.

Πρόκειται για την «Ανακαίνιση δύο Υποσταθμών της Γραμμής 1 του Μετρό, με ταυτόχρονη εγκατάσταση συστήματος ανάκτησης ενέργειας από την ηλεκτροπέδηση των συρμών». Τη σύμβαση υλοποίησης του έργου υπέγραψαν ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑ.ΣΥ Αθανάσιος Κοτταράς και ο Διευθύνων Σύμβουλος της «Siemens Mobility Α.Ε.» Δήμος Σαπίδης.

Με το εν λόγω έργο η ΣΤΑ.ΣΥ κάνει το επόμενο, ουσιαστικό βήμα στην ενεργειακή εξοικονόμηση και ταυτόχρονη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. Η ανακαίνιση των δύο υποσταθμών έλξης της Γραμμής 1 σε Νέο Φάληρο και Ηράκλειο, προβλέπει την προσθήκη σε αυτούς συστήματος, που στην πράξη θα επιτρέψει την εκμετάλλευση της ενέργειας που παράγεται από την επιβράδυνση των συρμών, μετατρέποντας την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική.

Το νέο αυτό σύστημα θα εγκατασταθεί για πρώτη φορά σε σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας και υπολογίζεται, πως με τον τρόπο αυτό θα ανακτάται ενέργεια 4.500 MWh τον χρόνο, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 12,5% της συνολικής ετήσιας κατανάλωσης στη Γραμμή 1 του Μετρό «Πειραιάς – Κηφισιά».

Το έργο αποτελεί μια κατεξοχήν «πράσινη» επένδυση, που μετά την αρχική του λειτουργία στη Γραμμή 1 και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων του,  θα προκριθεί και για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό. Πέρα από το φιλοπεριβαλλοντικό, ενεργειακό, αλλά και οικονομικό του αποτύπωμα, το έργο θα συμβάλλει και στη βελτίωση της αξιοπιστίας του δικτύου ηλεκτροδότησης και τη μείωση των βλαβών, που οφείλονται στον ξεπερασμένο λόγω παλαιότητας εξοπλισμό. Αντίστοιχο σύστημα ανάκτησης της ηλεκτρικής ενέργειας από την επιβράδυνση των συρμών προβλέπεται να εγκατασταθεί στους υποσταθμούς της υπό κατασκευή Γραμμής 4 του Μετρό.

Ο σχετικός διεθνής διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί στις 5 Φεβρουαρίου 2024, και διεξήχθη με ανοικτή διαδικασία, μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.Δ.Η.Σ). Το έργο, που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, κατακυρώθηκε στη  «Siemens Mobility Α.Ε.»  έναντι του ποσού των 4.136.404,21€. Ο συνολικός συμβατικός χρόνος για την πλήρη περάτωσή του ορίζεται σε 28 μήνες.

Κατά την υπογραφή της σύμβασης, ο Διευθύνων Σύμβουλός της ΣΤΑ.ΣΥ, Αθανάσιος Κοτταράς υπογράμμισε: «Στη ΣΤΑ.ΣΥ εργαζόμαστε για τη συνεχή αναβάθμιση των υποδομών μας, αξιοποιώντας την τεχνολογία και τα σύγχρονα εργαλεία. Παρότι το Μετρό και ο Τραμ είναι τα κατεξοχήν φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς, δεν επαναπαυόμαστε σε αυτό. Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε δράσεις, κάνοντας το επόμενο βήμα στην ενεργειακή εξοικονόμηση. Οι εγκαταστάσεις και τα συστήματά μας «πρασινίζουν» κι άλλο, συνεισφέροντας στη συνολική προσπάθεια προς μια βιώσιμη αστική κινητικότητα».

Διαβάστε επίσης                            

ΟΤΕ: Στα 652,7 εκατ. το προσαρμοσμένο EBITDA εξαμήνου

Πώς και πού ταξιδεύουν οι Έλληνες

Μυτιληναίος: Τι σηματοδοτεί η μετονομασία της Mytilineos

ΙΛΥΔΑ
0.58%
1.73
AKTR
-0.77%
5.13
ΔΕΗ
-1.15%
13.73
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.26%
3.88
ΕΛΠΕ
-0.26%
7.70
ΠΕΤΡΟ
0.46%
8.82
ΟΛΠ
-0.13%
39.55
TITC
-0.59%
42.10
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.31%
19.52
ΕΥΑΠΣ
0.00%
0.00
ΛΟΥΛΗ
1.22%
3.33
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
0.32%
1.27
NOVAL
0.40%
2.49
ΙΝΤΚΑ
1.30%
3.12
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΔΡΟΜΕ
0.00%
0.31
ACAG
1.34%
6.05
ΑΣΚΟ
-0.28%
3.58
ΚΥΡΙΟ
0.00%
0.90
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
0.67%
3.02
BOCHGR
0.34%
5.82
ΚΕΚΡ
0.00%
0.00
ΠΛΑΘ
-0.86%
4.02
ΡΕΒΟΙΛ
1.23%
1.65
ΕΛΛ
-0.34%
14.60
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
0.00%
0.00
ΟΠΑΠ
-1.18%
18.36
ΜΥΤΙΛ
0.10%
40.86
ΔΟΜΙΚ
2.43%
2.53
ΦΡΛΚ
0.61%
4.10
ΜΕΡΚΟ
-0.57%
35.00
ΣΑΡ
0.46%
13.02
ΟΤΟΕΛ
1.47%
12.46
ΚΡΙ
0.62%
16.30
ΙΑΤΡ
-0.27%
1.88
ΠΑΙΡ
0.00%
0.00
ΜΟΤΟ
-0.18%
2.83
ΣΠΕΙΣ
0.00%
0.00
ΚΟΡΔΕ
1.86%
0.44
ΠΡΟΦ
-0.58%
5.11
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
0.00%
0.00
OPTIMA
-1.39%
15.62
ΑΚΡΙΤ
0.00%
0.00
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
0.00%
0.00
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
0.23%
8.78
ΒΙΟΚΑ
-0.29%
1.71
ΠΑΠ
1.17%
2.60
ΙΝΤΕΤ
2.29%
1.12
ΠΕΙΡ
-1.28%
5.09
ΜΙΝ
2.58%
0.48
ΕΤΕ
-0.27%
9.48
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
ΑΛΜΥ
0.00%
0.00
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
1.12%
1.63
ΜΕΝΤΙ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
-0.90%
22.12
ΟΛΘ
0.00%
0.00
ΣΕΝΤΡ
0.00%
0.00
ΕΕΕ
1.01%
41.92
ΚΟΥΕΣ
0.49%
6.17
ΕΥΔΑΠ
0.00%
5.96
ΜΙΓ
0.00%
2.76
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
0.00%
0.00
ΔΑΙΟΣ
10.00%
4.40
ΦΑΙΣ
-0.32%
4.23
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.00
CENER
-0.54%
9.16
ΝΑΥΠ
0.25%
0.82
ΙΝΤΕΚ
0.00%
6.41
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.00
ΚΑΡΕΛ
2.60%
316.00
ΑΤΤ
-0.52%
0.77
ΑΤΤΙΚΑ
-0.43%
2.29
ΕΣΥΜΒ
0.46%
1.10
ΕΥΡΩΒ
0.80%
2.52
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΕΛΣΤΡ
-1.85%
2.12
ΑΔΜΗΕ
0.82%
3.06
DIMAND
0.71%
8.52
ΒΙΟΣΚ
1.37%
1.48
ΑΒΑΞ
-1.69%
2.03
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1.18%
1.50
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΛΑΒΙ
0.00%
0.00
EVR
0.92%
1.65
ΓΕΒΚΑ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
-1.02%
2.23
ΟΤΕ
1.18%
15.47
ΜΕΒΑ
0.98%
4.14
ΑΣΤΑΚ
0.00%
0.00
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΙΝΛΟΤ
-1.16%
1.02
CNLCAP
0.00%
0.00
ΑΤΕΚ
-1.04%
0.95
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΕΚΤΕΡ
0.52%
1.92
ΔΑΑ
0.22%
9.27
ΑΝΔΡΟ
0.90%
6.74
ΞΥΛΚ
-0.38%
0.26
ΠΡΟΝΤΕΑ
-2.54%
5.75
ΜΠΕΛΑ
-0.79%
25.20
ΚΟΥΑΛ
-0.16%
1.23
ΕΛΒΕ
0.00%
0.00
ΤΖΚΑ
0.00%
0.00
ΕΛΧΑ
0.24%
2.13
ΑΡΑΙΓ
-1.49%
11.90
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
-0.20%
4.93
ΟΛΥΜΠ
1.65%
2.46
ΑΒΕ
0.49%
0.41
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
-1.89%
5.71
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1.59%
1.24
ΕΛΤΟΝ
0.56%
1.80
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
0.45%
6.73
AEM
0.31%
4.46
ΒΙΟ
0.34%
5.90
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
0.92%
5.47
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0.13%
0.79
ΣΙΔΜΑ
0.00%
1.47
ΣΠΙ
0.00%
0.00
ΕΒΡΟΦ
1.62%
1.88
ΜΠΡΙΚ
1.57%
2.58