Γ.Δ.
1452.5 0,00%
ACAG
0,00%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
0,00%
9.11
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
7.82
NOVAL
0,00%
2.285
OPTIMA
0,00%
12.56
TITC
0,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.494
ΑΒΕ
0,00%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.27
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.865
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.6
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.755
ΕΕΕ
0,00%
32.18
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
0,00%
7.3
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.08
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.856
ΕΛΧΑ
0,00%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
0,00%
7.84
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.25
ΕΧΑΕ
0,00%
4.47
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.334
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.975
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.83
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.998
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.18
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.86
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
0,00%
20.56
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.56
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
0,00%
30.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
0,00%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
0,00%
14.85
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.891
ΠΕΡΦ
0,00%
5.39
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.55
ΠΡΟΦ
0,00%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
0,00%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.575
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
0,00%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
3.7
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Σταϊκούρας: Ευρωπαϊκοί πόροι για πράσινη μετάβαση

«Απαιτούνται επαρκείς ευρωπαϊκοί πόροι για τη γρήγορη πράσινη μετάβαση αλλά και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στο 28th Annual Economist Government Roundtable. Όπως ο ίδιος τόνισε, «το πρόβλημα στις μεταφορές είναι ότι το 40% των εκπομπών αερίων θα προέρχεται από τον συγκεκριμένο κλάδο, μέχρι το 2030».

Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, προτεραιότητα για το υπουργείο αποτελούν τα μεγάλα δημόσια έργα, όπως το Άκτιο – Αμβρακία, ο Ε 65, το Πάτρα – Πύργος, το Μετρό Θεσσαλονίκης και η επέκταση προς Καλαμαριά, το Μπράλος – Άμφισσα, το αεροδρόμιο στο Καστέλι, ο ΒΟΑΚ.

Ο δεύτερος πυλώνας, αφορά εκατοντάδες μικρότερα έργα τεράστιας ανταποδοτικότητας στα πεδία της δικαιοσύνης, της εκπαίδευσης και της ασφάλειας.

Ο τρίτος πυλώνας, αφορά παρεμβάσεις στο πεδίο των εγγειοβελτιωτικών, αντιπλημμυρικών έργων και έργων ύδρευσης.

Τέταρτος πυλώνας, τα έργα για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών. Όσον αφορά την αποκατάσταση των ζημιών από τη θεομηνία Daniel, ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε ότι οι διαγωνισμοί για τις συμβάσεις των έργων θα ολοκληρωθούν εντός του καλοκαιριού, κόστους 900 εκατ. ευρώ, με παρεμβάσεις σε 1.000 σημεία, προκειμένου να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το επόμενο έτος. Περί τα 400 εκατ. ανέρχονται οι ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ ήδη εκτελούνται έργα ύψους 35 εκατ. ευρώ στα σχολεία της περιοχής.

Πέμπτος πυλώνας, είναι η αξιολόγηση της ανθεκτικότητας των υφιστάμενων υποδομών, καθώς, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, στην Ελλάδα μιλάμε για νέα έργα χωρίς να αξιολογούμε την ανθεκτικότητα των υφιστάμενων υποδομών.

Όσον αφορά τις μεταφορές, ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε ότι ενισχύουμε την ηλεκτροκίνηση, με τη σημαντική αύξηση του στόλου των ηλεκτρικών λεωφορείων, ενώ επεσήμανε ότι σήμερα επισκέφθηκε το αμαξοστάσιο της ΟΣΥ με τον πρωθυπουργό, προκειμένου να επιθεωρήσουν τον στόλο. «Δεσμευόμαστε ότι 900 νέα λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας μέχρι το τέλος του 2025, πλήρως προσβάσιμα σε ΑμεΑ». Συμπλήρωσε, επίσης, ότι στόχος είναι η περαιτέρω ενίσχυση στην ασφάλεια των μεταφορών, στον σιδηρόδρομο, στην αεροπλοΐα, και με έναν νέο ΚΟΚ που θα παρουσιαστεί στο προσεχές διάστημα.

Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στην ενίσχυση του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων, με τη δημιουργία μίας νέας γενιάς έργων, κυρίως στην Αττική, ενώ προωθούνται επιπλέον ευρωπαϊκοί πόροι, δάνεια από την ΕΤΕπ. Έκανε λόγο για τη μεταρρύθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου, με την ομογενοποίηση των φορέων, προκειμένου να υπάρξει ένας ενιαίος οργανισμός, ενώ επιδιώκεται νέα χρηματοδότηση για σιδηροδρομικές υποδομές, λαμβάνοντας υπόψη τους δύο νέους διαδρόμους, 3 Seas, και τον διάδρομο Δυτικά Βαλκάνια – Κεντρική Ευρώπη, «προκειμένου να κάνουμε επενδύσεις σε κεντρικό επίπεδο», όπως είπε. Αισιοδοξούμε ότι τις επόμενες εβδομάδες, ένα σημαντικό τμήμα των νέων χρηματοδοτήσεων θα το καλύψουμε με ευρωπαϊκούς πόρους, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στα περιφερειακά σχέδια ανάπτυξης αναφέρθηκε από την πλευρά του ο υφυπουργός στον Πρωθυπουργό Θανάσης Κοντογιώργης, που, όπως εξήγησε, εκτείνονται από τα αντιπλημμυρικά έργα μέχρι τα έργα διαχείρισης απορριμμάτων. Για πρώτη φορά, έχουμε στη χώρα μία πυκνή και λεπτομερή καταγραφή των έργων που υλοποιούνται στη χώρα, και αυτό μας δίνει τη δυνατότητα παρέμβασης, προκειμένου να προχωρήσουν πιο γρήγορα τα έργα, ανέφερε ο κ. Κοντογιώργης.  Όπως τόνισε, έχουμε μία μεγάλη ευκαιρία να κατευθύνουμε πόρους σε κρίσιμες υποδομές, και αναφέρθηκε στην εφαρμογή erga.gov.gr. Εξέφρασε την ανάγκη να έχουμε μία στενή συνεργασία για την υλοποίηση των έργων σε συνδυασμό με άλλες υποδομές, όπως οι αστικές αναπλάσεις. «Σε αυτή την κατεύθυνση προχωρούμε και για αυτό η περιφερειακή ανάπτυξη αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για την κυβέρνηση», ανέφερε χαρακτηριστικά, και συμπλήρωσε ότι το μεγάλο κόστος αφορά τα αντιπλημμυρικά έργα και τα έργα διαχείρισης υδάτων, καθώς επίσης και στην ανθεκτικότητα των υποδομών.

Τέλος, όπως ανέφερε ο Στέφανος Αγιάσογλου, διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ ΑΕ, το 2024 είναι μία χρονιά ορόσημο για την αστική συγκοινωνία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, γιατί ξεκίνησε μετά το 2009 η ανανέωση του στόλου, κάνοντας ένα μεγάλο βήμα στην τεχνολογία κινητικότητας.

Διαβάστε επίσης

Ποια τουριστικά αξιοθέατα έχουν το καλύτερο parking

Διακοπές στο εξωτερικό και στην ηπειρωτική Ελλάδα επιλέγουν οι Έλληνες

Τι κερδίζει η αγορά ενέργειας με τις διηπειρωτικές ηλεκτρικές διασυνδέσεις

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!