Γ.Δ.
1398.78 +0,08%
ACAG
-0,93%
5.32
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
+0,97%
8.32
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,10%
2.3
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
+1,08%
37.5
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
-0,15%
1.376
ΑΒΕ
+0,88%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,23%
3.615
ΑΛΦΑ
-1,57%
1.538
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+1,38%
9.575
ΑΣΚΟ
-0,79%
2.52
ΑΣΤΑΚ
+1,16%
6.98
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+4,75%
0.618
ΑΤΤΙΚΑ
+0,93%
2.16
ΒΙΟ
+0,19%
5.18
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.735
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,59%
17.86
ΔΑΑ
+0,45%
8.016
ΔΑΙΟΣ
-2,73%
3.56
ΔΕΗ
-0,26%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,03%
33.44
ΕΚΤΕΡ
+0,42%
1.43
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.96
ΕΛΛ
-0,75%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,11%
1.638
ΕΛΠΕ
-1,47%
6.7
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
+1,56%
1.828
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.12
ΕΤΕ
-2,05%
6.892
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-1,42%
2.011
ΕΧΑΕ
-0,70%
4.28
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-1,72%
1.715
ΙΝΚΑΤ
+1,07%
4.74
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
4.24
ΙΝΛΟΤ
-0,11%
0.879
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.62
ΚΑΡΕΛ
+0,60%
338
ΚΕΚΡ
+2,56%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+5,82%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,78%
1.028
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.55
ΚΡΙ
-1,74%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,95%
0.904
ΛΑΒΙ
-0,69%
0.721
ΛΑΜΔΑ
-1,79%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-3,91%
0.246
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-8,92%
0.592
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+1,49%
2.04
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-2,48%
2.95
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
+2,43%
2.525
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,91%
24.42
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-0,96%
2.07
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,13%
31.44
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,79%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-1,74%
2.26
ΟΠΑΠ
+2,22%
15.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,25%
0.793
ΟΤΕ
+1,00%
15.16
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
10.16
ΠΑΙΡ
+1,64%
0.99
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-1,85%
3.563
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-1,57%
5.02
ΡΕΒΟΙΛ
+1,27%
1.6
ΣΑΡ
-1,85%
10.62
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,81%
0.325
ΣΙΔΜΑ
-1,31%
1.51
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
+1,19%
0.51
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.78
ΤΖΚΑ
-3,55%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Σταϊκούρας: Ευρωπαϊκοί πόροι για πράσινη μετάβαση

«Απαιτούνται επαρκείς ευρωπαϊκοί πόροι για τη γρήγορη πράσινη μετάβαση αλλά και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στο 28th Annual Economist Government Roundtable. Όπως ο ίδιος τόνισε, «το πρόβλημα στις μεταφορές είναι ότι το 40% των εκπομπών αερίων θα προέρχεται από τον συγκεκριμένο κλάδο, μέχρι το 2030».

Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, προτεραιότητα για το υπουργείο αποτελούν τα μεγάλα δημόσια έργα, όπως το Άκτιο – Αμβρακία, ο Ε 65, το Πάτρα – Πύργος, το Μετρό Θεσσαλονίκης και η επέκταση προς Καλαμαριά, το Μπράλος – Άμφισσα, το αεροδρόμιο στο Καστέλι, ο ΒΟΑΚ.

Ο δεύτερος πυλώνας, αφορά εκατοντάδες μικρότερα έργα τεράστιας ανταποδοτικότητας στα πεδία της δικαιοσύνης, της εκπαίδευσης και της ασφάλειας.

Ο τρίτος πυλώνας, αφορά παρεμβάσεις στο πεδίο των εγγειοβελτιωτικών, αντιπλημμυρικών έργων και έργων ύδρευσης.

Τέταρτος πυλώνας, τα έργα για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών. Όσον αφορά την αποκατάσταση των ζημιών από τη θεομηνία Daniel, ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε ότι οι διαγωνισμοί για τις συμβάσεις των έργων θα ολοκληρωθούν εντός του καλοκαιριού, κόστους 900 εκατ. ευρώ, με παρεμβάσεις σε 1.000 σημεία, προκειμένου να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το επόμενο έτος. Περί τα 400 εκατ. ανέρχονται οι ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ ήδη εκτελούνται έργα ύψους 35 εκατ. ευρώ στα σχολεία της περιοχής.

Πέμπτος πυλώνας, είναι η αξιολόγηση της ανθεκτικότητας των υφιστάμενων υποδομών, καθώς, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, στην Ελλάδα μιλάμε για νέα έργα χωρίς να αξιολογούμε την ανθεκτικότητα των υφιστάμενων υποδομών.

Όσον αφορά τις μεταφορές, ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε ότι ενισχύουμε την ηλεκτροκίνηση, με τη σημαντική αύξηση του στόλου των ηλεκτρικών λεωφορείων, ενώ επεσήμανε ότι σήμερα επισκέφθηκε το αμαξοστάσιο της ΟΣΥ με τον πρωθυπουργό, προκειμένου να επιθεωρήσουν τον στόλο. «Δεσμευόμαστε ότι 900 νέα λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας μέχρι το τέλος του 2025, πλήρως προσβάσιμα σε ΑμεΑ». Συμπλήρωσε, επίσης, ότι στόχος είναι η περαιτέρω ενίσχυση στην ασφάλεια των μεταφορών, στον σιδηρόδρομο, στην αεροπλοΐα, και με έναν νέο ΚΟΚ που θα παρουσιαστεί στο προσεχές διάστημα.

Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στην ενίσχυση του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων, με τη δημιουργία μίας νέας γενιάς έργων, κυρίως στην Αττική, ενώ προωθούνται επιπλέον ευρωπαϊκοί πόροι, δάνεια από την ΕΤΕπ. Έκανε λόγο για τη μεταρρύθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου, με την ομογενοποίηση των φορέων, προκειμένου να υπάρξει ένας ενιαίος οργανισμός, ενώ επιδιώκεται νέα χρηματοδότηση για σιδηροδρομικές υποδομές, λαμβάνοντας υπόψη τους δύο νέους διαδρόμους, 3 Seas, και τον διάδρομο Δυτικά Βαλκάνια – Κεντρική Ευρώπη, «προκειμένου να κάνουμε επενδύσεις σε κεντρικό επίπεδο», όπως είπε. Αισιοδοξούμε ότι τις επόμενες εβδομάδες, ένα σημαντικό τμήμα των νέων χρηματοδοτήσεων θα το καλύψουμε με ευρωπαϊκούς πόρους, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στα περιφερειακά σχέδια ανάπτυξης αναφέρθηκε από την πλευρά του ο υφυπουργός στον Πρωθυπουργό Θανάσης Κοντογιώργης, που, όπως εξήγησε, εκτείνονται από τα αντιπλημμυρικά έργα μέχρι τα έργα διαχείρισης απορριμμάτων. Για πρώτη φορά, έχουμε στη χώρα μία πυκνή και λεπτομερή καταγραφή των έργων που υλοποιούνται στη χώρα, και αυτό μας δίνει τη δυνατότητα παρέμβασης, προκειμένου να προχωρήσουν πιο γρήγορα τα έργα, ανέφερε ο κ. Κοντογιώργης.  Όπως τόνισε, έχουμε μία μεγάλη ευκαιρία να κατευθύνουμε πόρους σε κρίσιμες υποδομές, και αναφέρθηκε στην εφαρμογή erga.gov.gr. Εξέφρασε την ανάγκη να έχουμε μία στενή συνεργασία για την υλοποίηση των έργων σε συνδυασμό με άλλες υποδομές, όπως οι αστικές αναπλάσεις. «Σε αυτή την κατεύθυνση προχωρούμε και για αυτό η περιφερειακή ανάπτυξη αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για την κυβέρνηση», ανέφερε χαρακτηριστικά, και συμπλήρωσε ότι το μεγάλο κόστος αφορά τα αντιπλημμυρικά έργα και τα έργα διαχείρισης υδάτων, καθώς επίσης και στην ανθεκτικότητα των υποδομών.

Τέλος, όπως ανέφερε ο Στέφανος Αγιάσογλου, διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ ΑΕ, το 2024 είναι μία χρονιά ορόσημο για την αστική συγκοινωνία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, γιατί ξεκίνησε μετά το 2009 η ανανέωση του στόλου, κάνοντας ένα μεγάλο βήμα στην τεχνολογία κινητικότητας.

Διαβάστε επίσης

Ποια τουριστικά αξιοθέατα έχουν το καλύτερο parking

Διακοπές στο εξωτερικό και στην ηπειρωτική Ελλάδα επιλέγουν οι Έλληνες

Τι κερδίζει η αγορά ενέργειας με τις διηπειρωτικές ηλεκτρικές διασυνδέσεις

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!