Γ.Δ.
1407.03 0,00%
ACAG
0,00%
5.8
CENER
0,00%
9.8
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
0,00%
2.72
OPTIMA
0,00%
11.9
TITC
0,00%
28.65
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
0,00%
1.406
ΑΒΕ
0,00%
0.442
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.235
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.73
ΑΛΜΥ
0,00%
2.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.56
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.26
ΑΣΚΟ
0,00%
2.95
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.48
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.73
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.48
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.29
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.4
ΔΑΑ
0,00%
7.716
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
0,00%
11.18
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.328
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.48
ΕΕΕ
0,00%
31.5
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.2
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.24
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.49
ΕΛΠΕ
0,00%
7.84
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.11
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.696
ΕΛΧΑ
0,00%
1.86
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.95
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.26
ΕΤΕ
0,00%
7.698
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.08
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.41
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.07
ΕΧΑΕ
0,00%
4.845
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.04
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.162
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.52
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.215
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.365
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
0,00%
1.61
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.476
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.23
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
0,00%
0.862
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.74
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
0,00%
3.92
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
0,00%
3.62
ΜΙΝ
0,00%
0.66
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
0,00%
2.705
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.85
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
35.46
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
0,00%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
0,00%
20.5
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.48
ΟΠΑΠ
0,00%
14.67
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.902
ΟΤΕ
0,00%
13.56
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.4
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
0,00%
2.45
ΠΕΙΡ
0,00%
3.518
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.18
ΠΛΑΘ
0,00%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.122
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
0,00%
4.535
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
2
ΣΑΡ
0,00%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.555
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
0,00%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.51
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
0,00%
3.87
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.66

Αλεξοπούλου: Μείωση περιβαλλοντικού αποτυπώματος μεταφορών

Η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, μίλησε σε πάνελ με θέμα τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μεταφορών, στο πλαίσιο του Attica Green Expo που πραγματοποιείται στο γήπεδο Τae Kwon Do, στο Παλαιό Φάληρο.

Η Χριστίνα Αλεξοπούλου, τόνισε ότι «στις μεταφορές οφείλεται το 30% των παγκόσμιων εκπομπών ρύπων. Ίδιο περίπου ποσοστό καταγράφεται τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και στη χώρα μας. Σήμερα, στην Ελλάδα, ένα στα δέκα οχήματα που ταξινομούνται είναι επαναφορτιζόμενο, ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι δυο στα δέκα. Ένα εξηλεκτρισμένο όχημα μπορεί να είναι ως και τρεις φορές πιο αποδοτικό από ένα αντίστοιχο θερμικού κινητήρα, ρυπαίνει δε, από ελάχιστα ως καθόλου αν η ενέργεια του, προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Ένας τρόπος να μειωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μεταφορών στη χώρα μας είναι η προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Σήμερα η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση με πρωτοβουλία της Κυβέρνησης χρηματοδοτείται μέσω 4 κρατικών προγραμμάτων:

  • Το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» θα μπει στην 3η του φάση. Επίκεινται οι σχετικές ανακοινώσεις. Αφορά στην επιδότηση αγοράς νέου ηλεκτρικού οχήματος από φυσικά ή νομικά πρόσωπα. Επιδοτείται η αγορά αυτοκινήτου, σκούτερ ή ποδηλάτου.
  • Το πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί» δίνει τη δυνατότητα σε επαγγελματίες οδηγούς να αποκτήσουν ηλεκτρικό ταξί με ποσό επιδότησης που φτάνει τα 22.500 ευρώ. Πρόκειται για μια γενναία επιδότηση. Καλώ τους επαγγελματίες οδηγούς να αξιολογήσουν προσεκτικά αυτή τη δυνατότητα. Μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας διατίθενται 40 εκατ. ευρώ για την αγορά νέων ηλεκτρικών ταξί.
  • Το πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού» αφορά στην επιδότηση εγκατάστασης δημόσια προσβάσιμων φορτιστών. Σήμερα στη χώρα μας κυκλοφορούν 14.000 ηλεκτρικά οχήματα και υπάρχουν 5.741 δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης. Μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας διατίθενται 80 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση νέων φορτιστών.
  • Το πρόγραμμα e-Astypalea δίνει τη δυνατότητα στους κατοίκους του νησιού να επιδοτηθούν για την αγορά νέου ηλεκτρικού οχήματος, με ποσά που φτάνουν μέχρι και τις 12.000 ευρώ.

Εκτός από τον εξηλεκτρισμό του στόλου των ιδιωτικών οχημάτων, ως Κυβέρνηση, επενδύουμε και στον εξηλεκτρισμό των λεωφορείων. Με την παραλαβή 250 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων ολοκληρώσαμε το πρώτο στάδιο αντικατάστασης παλαιών οχημάτων με σύγχρονα, πλήρως προσβάσιμα και αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Η στρατηγική μας για τις «πράσινες» μεταφορές, ως το 2030, εισάγει μια νέα κουλτούρα και στις συγκοινωνίες, με την οποία δίνουμε κίνητρα στους πολίτες να επιλέγουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για τις μετακινήσεις τους».

Η Υφυπουργός, επεσήμανε τη συμβολή του Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας  στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, υπογραμμίζοντας ότι «ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που θα τεθεί σύντομα σε δημόσια διαβούλευση, προκρίνει τη μείωση των ορίων ταχύτητας εντός του αστικού ιστού. Ως Κυβέρνηση επενδύουμε στη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα, η οποία προϋποθέτει την μείωση κατανάλωσης ενέργειας, που είναι άμεσα συνυφασμένη με τη μείωση της ταχύτητας. Τα οφέλη πολλά: Λιγότερη κατανάλωση, λιγότεροι ρύποι, λιγότερος θόρυβος, λιγότερα ατυχήματα. Δράττομαι της ευκαιρίας να τονίσω πως η σύννομη οδήγηση είναι και περιβαλλοντικά φιλική με χαμηλότερο αποτύπωμα. Η μείωση των ορίων ταχύτητας εντός πόλης θα προάγει επίσης την συνύπαρξη με την μικροκινητικότητα το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της οποίας, είναι ασύγκριτα μικρότερο».

Όσον αφορά στην ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος ενός κλειστού συστήματος, όπως είναι ένα νησί, η κυρία Αλεξοπούλου ανέδειξε ότι «είναι εξαιρετικά σημαντική η προέλευση της ενέργειας και ζητούμενο να προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές. Αν συμβαίνει αυτό, τότε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των ηλεκτρικών οχημάτων ελαχιστοποιείται.

Ας κάνουμε ένα διαχωρισμό: Νησί διασυνδεδεμένο ή μη.

Σε κάθε περίπτωση, το νησί, δεν έχει αυτονομία ενέργειας ή επάρκεια αγαθών. Αντίστοιχες πρέπει να είναι οι απαιτήσεις και οι προσδοκίες μας. Είναι καλό και για την υγεία μας να επιλέγουμε το περπάτημα ή το ποδήλατο, ηλεκτρικό ή μη για τις εντός αστικού ιστού, μικρές καθημερινές μετακινήσεις.

Ως Κυβέρνηση δίνουμε κίνητρα, ώστε να εξηλεκτριστούν όσα περισσότερα οχήματα βρίσκονται πάνω στο νησί. Μέσω του κρατικού προγράμματος επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ», που θα παρουσιαστεί τις επόμενες μέρες, λαμβάνεται ειδική μέριμνα στην επιδότηση απόσυρσης παλιών οχημάτων τετράτροχων αλλά και δίκυκλων, για εταιρείες με νησιωτική έδρα. Έτσι ενθαρρύνουμε τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Σε επόμενο στάδιο οι συσσωρευτές των ηλεκτρικών οχημάτων θα χρησιμοποιούνται για αποθήκευση ενέργειας, αυξάνοντας την αποδοτικότητα των Ανανεώσιμων Πηγών και μειώνοντας την απαιτούμενη παραγωγής ενέργειας καθώς θα λειτουργούν ως μαξιλαράκι ασφαλείας στις στιγμές υψηλής ζήτησης.  Ένα άλλο κρίσιμο στοιχείο είναι η διαχείριση των απορριμμάτων. Ελαχιστοποιώντας τα, μειώνουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα μεταφοράς τους.

Τέλος, η επιλογή ανοιχτών χρωμάτων – λευκό, ασημί – στα οχήματα που κυκλοφορούν στο νησί βοηθά τόσο στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, όσο και στη μείωση της κατανάλωσης νερού. Αμφότερα συμβάλλουν στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος».

Διαβάστε επίσης:

Κάννες: Τα ρολόγια που εντυπωσίασαν στο “κόκκινο χαλί”

Πώς να κάνετε τις διακοπές σας αξέχαστες

BloombergNEF: Σχεδόν 215 τρισ. θα κοστίσει στον πλανήτη το καθαρό μηδέν μέχρι το 2050

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!