Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Αλεξοπούλου: Μείωση περιβαλλοντικού αποτυπώματος μεταφορών

Η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, μίλησε σε πάνελ με θέμα τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μεταφορών, στο πλαίσιο του Attica Green Expo που πραγματοποιείται στο γήπεδο Τae Kwon Do, στο Παλαιό Φάληρο.

Η Χριστίνα Αλεξοπούλου, τόνισε ότι «στις μεταφορές οφείλεται το 30% των παγκόσμιων εκπομπών ρύπων. Ίδιο περίπου ποσοστό καταγράφεται τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και στη χώρα μας. Σήμερα, στην Ελλάδα, ένα στα δέκα οχήματα που ταξινομούνται είναι επαναφορτιζόμενο, ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι δυο στα δέκα. Ένα εξηλεκτρισμένο όχημα μπορεί να είναι ως και τρεις φορές πιο αποδοτικό από ένα αντίστοιχο θερμικού κινητήρα, ρυπαίνει δε, από ελάχιστα ως καθόλου αν η ενέργεια του, προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Ένας τρόπος να μειωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μεταφορών στη χώρα μας είναι η προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Σήμερα η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση με πρωτοβουλία της Κυβέρνησης χρηματοδοτείται μέσω 4 κρατικών προγραμμάτων:

  • Το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» θα μπει στην 3η του φάση. Επίκεινται οι σχετικές ανακοινώσεις. Αφορά στην επιδότηση αγοράς νέου ηλεκτρικού οχήματος από φυσικά ή νομικά πρόσωπα. Επιδοτείται η αγορά αυτοκινήτου, σκούτερ ή ποδηλάτου.
  • Το πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί» δίνει τη δυνατότητα σε επαγγελματίες οδηγούς να αποκτήσουν ηλεκτρικό ταξί με ποσό επιδότησης που φτάνει τα 22.500 ευρώ. Πρόκειται για μια γενναία επιδότηση. Καλώ τους επαγγελματίες οδηγούς να αξιολογήσουν προσεκτικά αυτή τη δυνατότητα. Μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας διατίθενται 40 εκατ. ευρώ για την αγορά νέων ηλεκτρικών ταξί.
  • Το πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού» αφορά στην επιδότηση εγκατάστασης δημόσια προσβάσιμων φορτιστών. Σήμερα στη χώρα μας κυκλοφορούν 14.000 ηλεκτρικά οχήματα και υπάρχουν 5.741 δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης. Μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας διατίθενται 80 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση νέων φορτιστών.
  • Το πρόγραμμα e-Astypalea δίνει τη δυνατότητα στους κατοίκους του νησιού να επιδοτηθούν για την αγορά νέου ηλεκτρικού οχήματος, με ποσά που φτάνουν μέχρι και τις 12.000 ευρώ.

Εκτός από τον εξηλεκτρισμό του στόλου των ιδιωτικών οχημάτων, ως Κυβέρνηση, επενδύουμε και στον εξηλεκτρισμό των λεωφορείων. Με την παραλαβή 250 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων ολοκληρώσαμε το πρώτο στάδιο αντικατάστασης παλαιών οχημάτων με σύγχρονα, πλήρως προσβάσιμα και αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Η στρατηγική μας για τις «πράσινες» μεταφορές, ως το 2030, εισάγει μια νέα κουλτούρα και στις συγκοινωνίες, με την οποία δίνουμε κίνητρα στους πολίτες να επιλέγουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για τις μετακινήσεις τους».

Η Υφυπουργός, επεσήμανε τη συμβολή του Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας  στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, υπογραμμίζοντας ότι «ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που θα τεθεί σύντομα σε δημόσια διαβούλευση, προκρίνει τη μείωση των ορίων ταχύτητας εντός του αστικού ιστού. Ως Κυβέρνηση επενδύουμε στη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα, η οποία προϋποθέτει την μείωση κατανάλωσης ενέργειας, που είναι άμεσα συνυφασμένη με τη μείωση της ταχύτητας. Τα οφέλη πολλά: Λιγότερη κατανάλωση, λιγότεροι ρύποι, λιγότερος θόρυβος, λιγότερα ατυχήματα. Δράττομαι της ευκαιρίας να τονίσω πως η σύννομη οδήγηση είναι και περιβαλλοντικά φιλική με χαμηλότερο αποτύπωμα. Η μείωση των ορίων ταχύτητας εντός πόλης θα προάγει επίσης την συνύπαρξη με την μικροκινητικότητα το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της οποίας, είναι ασύγκριτα μικρότερο».

Όσον αφορά στην ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος ενός κλειστού συστήματος, όπως είναι ένα νησί, η κυρία Αλεξοπούλου ανέδειξε ότι «είναι εξαιρετικά σημαντική η προέλευση της ενέργειας και ζητούμενο να προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές. Αν συμβαίνει αυτό, τότε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των ηλεκτρικών οχημάτων ελαχιστοποιείται.

Ας κάνουμε ένα διαχωρισμό: Νησί διασυνδεδεμένο ή μη.

Σε κάθε περίπτωση, το νησί, δεν έχει αυτονομία ενέργειας ή επάρκεια αγαθών. Αντίστοιχες πρέπει να είναι οι απαιτήσεις και οι προσδοκίες μας. Είναι καλό και για την υγεία μας να επιλέγουμε το περπάτημα ή το ποδήλατο, ηλεκτρικό ή μη για τις εντός αστικού ιστού, μικρές καθημερινές μετακινήσεις.

Ως Κυβέρνηση δίνουμε κίνητρα, ώστε να εξηλεκτριστούν όσα περισσότερα οχήματα βρίσκονται πάνω στο νησί. Μέσω του κρατικού προγράμματος επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ», που θα παρουσιαστεί τις επόμενες μέρες, λαμβάνεται ειδική μέριμνα στην επιδότηση απόσυρσης παλιών οχημάτων τετράτροχων αλλά και δίκυκλων, για εταιρείες με νησιωτική έδρα. Έτσι ενθαρρύνουμε τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Σε επόμενο στάδιο οι συσσωρευτές των ηλεκτρικών οχημάτων θα χρησιμοποιούνται για αποθήκευση ενέργειας, αυξάνοντας την αποδοτικότητα των Ανανεώσιμων Πηγών και μειώνοντας την απαιτούμενη παραγωγής ενέργειας καθώς θα λειτουργούν ως μαξιλαράκι ασφαλείας στις στιγμές υψηλής ζήτησης.  Ένα άλλο κρίσιμο στοιχείο είναι η διαχείριση των απορριμμάτων. Ελαχιστοποιώντας τα, μειώνουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα μεταφοράς τους.

Τέλος, η επιλογή ανοιχτών χρωμάτων – λευκό, ασημί – στα οχήματα που κυκλοφορούν στο νησί βοηθά τόσο στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, όσο και στη μείωση της κατανάλωσης νερού. Αμφότερα συμβάλλουν στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος».

Διαβάστε επίσης:

Κάννες: Τα ρολόγια που εντυπωσίασαν στο “κόκκινο χαλί”

Πώς να κάνετε τις διακοπές σας αξέχαστες

BloombergNEF: Σχεδόν 215 τρισ. θα κοστίσει στον πλανήτη το καθαρό μηδέν μέχρι το 2050

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!