Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

ΕΕ: Νόμος για μείωση εκπομπών διοξειδίου άνθρακα από φορτηγά

Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έδωσαν τη Δευτέρα την τελική τους έγκριση σε έναν νόμο για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα φορτηγά, ο οποίος θα απαιτεί τα περισσότερα νέα βαρέα οχήματα που πωλούνται στην ΕΕ από το 2040 να μην έχουν εκπομπές ρύπων, σύμφωνα με το Reuters.

Ο νόμος θα επιβάλει τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα νέα βαρέα οχήματα κατά 90% έως το 2040. Αυτό σημαίνει ότι οι κατασκευαστές θα πρέπει να πουλήσουν ένα μεγάλο ποσοστό φορτηγών χωρίς CO2 – συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων και εκείνων που λειτουργούν με καύσιμο υδρογόνο – για να αντισταθμίσουν τις υπόλοιπες πωλήσεις νέων οχημάτων που εκπέμπουν CO2 το 2040.

Τα περισσότερα φορτηγά στους ευρωπαϊκούς δρόμους κυκλοφορούν σήμερα με ντίζελ, το οποίο παράγει εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και ατμοσφαιρικούς ρύπους που συνδέονται με καρκίνο του πνεύμονα και αναπνευστικές ασθένειες. Τα βαρέα οχήματα παράγουν το ένα τέταρτο των εκπομπών των οδικών μεταφορών στην Ευρώπη.

Οι κατασκευαστές φορτηγών θα πρέπει επίσης να μειώσουν τις εκπομπές CO2 του στόλου τους κατά 45% έως το 2030 – αντικαθιστώντας τον υφιστάμενο στόχο του 30% – και κατά 65% έως το 2035.

Από το 2030, το 90% των νέων αστικών λεωφορείων που πωλούνται στην ΕΕ θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές, οι οποίες θα αυξηθούν στο 100% το 2035.

Η ευρωπαϊκή ομάδα αυτοκινήτου ACEA χαρακτήρισε την πολιτική της ΕΕ ως την πιο φιλόδοξη στον κόσμο και δήλωσε ότι οι στόχοι θα επιτευχθούν μόνο αν οι κυβερνήσεις τους συνδυάσουν με την ταχεία ανάπτυξη 50.000 δημόσιων σημείων φόρτισης για φορτηγά μέχρι το 2030.

Η πολιτική της ΕΕ για τα φορτηγά CO2 έχει πλέον λάβει την έγκριση των χωρών της ΕΕ και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να περάσει σε νόμο.

Αυτό συμβαίνει παρά τις πρόσφατες καταγγελίες της Γερμανίας και των κεντροδεξιών βουλευτών της ΕΕ, οι οποίοι ήθελαν η πολιτική να επιτρέπει την πώληση περισσότερων φορτηγών με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το 2040, εφόσον λειτουργούν με καύσιμα ουδέτερα ως προς το CO2.

Στη ψηφοφορία της Δευτέρας, μόνο η Ιταλία, η Πολωνία και η Σλοβακία τάχθηκαν κατά της πολιτικής, ενώ η Τσεχική Δημοκρατία απείχε, δήλωσε στο Reuters αξιωματούχος της ΕΕ.

Για να κερδίσουν την υποστήριξη της Γερμανίας, οι χώρες της ΕΕ πρόσθεσαν τον περασμένο μήνα ένα προοίμιο στο νόμο, το οποίο ανέφερε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα εξετάσει το ενδεχόμενο να αναπτύξει στο μέλλον κανόνες για να προσμετρώνται στους στόχους τα φορτηγά που κινούνται με καύσιμα ουδέτερα ως προς το CO2.

Διαβάστε επίσης:

Η μανία της Gen Z να αγοράζει ρολόγια πολυτελείας

Μιχαηλίδου: Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας προωθεί τη διαφάνεια

ΡΑΑΕΥ: Σε διαβούλευση η μεθοδολογία εσόδου του Great Sea Interconnector

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!