THEPOWERGAME
Οι εξαγωγές της Κίνας σε ναυτιλιακό πετρέλαιο μειώθηκαν κατά 32% τον Μάρτιο σε σχέση με πέρυσι, σε 1,32 εκατ. μετρικούς τόνους, όπως έδειξαν τα σημερινά στοιχεία της Γενικής Διοίκησης Τελωνείων. Οι εξαγωγές μετρώνται κυρίως από τις πωλήσεις από την αποθήκευση υπό τελωνειακή αποθήκη για πλοία που εκτελούν διεθνείς διαδρομές.
Ο όγκος του Μαρτίου ήταν 12% υψηλότερος από τους 1,17 εκατομμύρια τόνους που είχαν διατεθεί τον Φεβρουάριο. Οι ισχυρότεροι όγκοι προέκυψαν, καθώς οι τιμές των καυσίμων σε βασικά κινεζικά λιμάνια όπως το Zhoushan και η Σαγκάη ήταν χαμηλότερες από τις τιμές στο περιφερειακό κόμβο της Σιγκαπούρης τον Μάρτιο, γεγονός που προσέλκυσε κάποια ζήτηση, ανέφεραν πηγές του κλάδου στο Reuters.
Ο όγκος των εξαγωγών για δεξαμενισμό κατά το πρώτο τρίμηνο ανήλθε σε 4,16 εκατ. τόνους, 11,9% χαμηλότερα από την ίδια περίοδο του 2023. Οι όγκοι εισαγωγών για τον Μάρτιο ανήλθαν σε 1,98 εκατ. τόνους, μειωμένοι κατά 19% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Οι όγκοι εισαγωγών περιλάμβαναν αγορές στο πλαίσιο του τακτικού εμπορίου, οι οποίες υπόκεινται σε εισαγωγικό δασμό και φόρο κατανάλωσης, καθώς και εισαγωγές σε τελωνειακή αποθήκη. Οι εισαγωγές ναυτιλιακού καυσίμου του πρώτου τριμήνου ανήλθαν σε 5,57 εκατομμύρια τόνους, σημειώνοντας άνοδο 3,3% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Η τριμηνιαία αύξηση σε ετήσια βάση ήρθε παρά την υποχώρηση της ζήτησης για πρώτη ύλη διύλισης εν μέσω των καταπιεσμένων περιθωρίων διύλισης. Στους παρακάτω πίνακες παρουσιάζονται οι εξαγωγές και οι εισαγωγές μαζούτ της Κίνας σε μετρικούς τόνους. Το τμήμα των εξαγωγών αποτυπώνει σε μεγάλο βαθμό τις πωλήσεις πετρελαίου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο της Κίνας για δεξαμενισμό κατά μήκος των ακτών της.