THEPOWERGAME
Η κινεζική κρατική Sinopec και η γαλλική πετρελαϊκή TotalEnergies υπέγραψαν συμφωνία για την παραγωγή βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου (SAF). Οι εταιρείες θα κατασκευάσουν και θα λειτουργήσουν από κοινού μια μονάδα SAF σε ένα από τα διυλιστήρια της Sinopec στην Κίνα, με ετήσια παραγωγική ικανότητα 230.000 μετρικών τόνων ετησίως, ανέφερε η ανακοίνωση της Sinopec.
Η καύση του μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 80% σε σχέση με το παραδοσιακό καύσιμο αεριωθούμενων αεροσκαφών, σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται η Airbus. Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρόκειται να εισαγάγει εντολή ανάμειξης που θα απαιτεί από τα αεροδρόμια να παρέχουν καύσιμα αεριωθουμένων με 2% μείγματα SAF από το 2025. Στις ΗΠΑ, η κυβέρνηση Μπάιντεν εισήγαγε φορολογικές πιστώσεις για την παραγωγή του καυσίμου στο πλαίσιο του νόμου IRA.
Η Total ανακοίνωσε στόχο ετήσιας παραγωγής 1,5 εκατ. τόνων SAF έως το 2030. Η εγκατάσταση SAF θα λειτουργεί με χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι (UCO) ως πρώτη ύλη. Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός UCO στον κόσμο, παράγοντας περίπου 11,4 δισ. λίτρα ετησίως, σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ.
Η Sinopec έχει σήμερα υπό λειτουργία ένα διυλιστήριο SAF 100.000 τόνων ετησίως στο Zhenhai, στην ανατολική επαρχία Zhejiang. Ωστόσο, το Πεκίνο δεν έχει αναπτύξει πολιτικές -όπως επιδοτήσεις ή εντολές ανάμειξης- για να στηρίξει την κατανάλωση του καυσίμου στην εγχώρια αγορά αερομεταφορών και έτσι, τα περισσότερα προϊόντα πρώτης ύλης και βιοκαυσίμων εξάγονται.