Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Σταϊκούρας: Επιπλέον 300 νέα λεωφορεία στην Αθήνα μέχρι το 2025

Η ανανέωση στα λεωφορεία τόσο στην Αθήνα όσο και τη Θεσσαλονίκη θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια, δήλωσε μεταξύ άλλων ο Χρήστος Σταϊκούρας. «Με μεθοδικότητα και συνέπεια υλοποιούμε, εντός χρονοδιαγραμμάτων, κάθε στόχο που έχουμε θέσει για την πραγματική αναγκαιότητα ανανέωσης του στόλου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη» ανέφερε ο υπουργός στην εκδήλωση για την παρουσίαση των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων της Ο.ΣΥ. Α.Ε..

Η εκδήλωση έγινε παρουσία της υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιας για τις Μεταφορές, Χριστίνας Αλεξοπούλου και του γενικού γραμματέα Μεταφορών, Γιάννη Ξιφαρά. Όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας, «είμαστε λοιπόν στην ευχάριστη θέση να υποστηρίξουμε ότι τα λεωφορεία βρίσκονται στην Ελλάδα. Όπως και οι φορτιστές βρίσκονται στην Ελλάδα και εκτιμούμε ότι θα είμαστε συνεπείς στα χρονοδιαγράμματα».

Ολόκληρη η τοποθέτηση του Χρήστου Σταϊκούρα

«Η αλήθεια είναι ότι υπήρχε και υπάρχει ανάγκη σημαντικής ανανέωσης του στόλου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Αυτή η ανάγκη είναι μια πραγματικότητα και προέκυψε μέσα από τη μακρά περίοδο της χρηματοοικονομικής κρίσης που πέρασε η χώρα μας. Αυτή η ανάγκη εδράζεται σε δύο πυλώνες:

  • Στον γερασμένο στόλο που έχουμε στην Ελλάδα και ο οποίος, ουσιαστικά, συνοδεύεται από τις συχνές βλάβες, άρα την ανάγκη επισκευής αυτών. Υπενθυμίζω ότι ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων στην Ελλάδα είναι τα 19 έτη, όταν ο μέσος όρος ηλικίας στην Ευρώπη είναι τα 13 έτη, αλλά και
  • από μία οδυνηρή πραγματικότητα που απαντά στον προβληματισμό ότι το 39% του στόλου των λεωφορείων στην Αθήνα δεν είναι προσβάσιμο για τα ΑΜΕΑ.

»Αυτή είναι μια πραγματικότητα, η οποία έπρεπε και πρέπει να αλλάξει. Πιάνοντας λοιπόν, το νήμα από εκεί που το άφησε η προηγούμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, δουλέψαμε συλλογικά και συνεκτικά ως πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με την ΟΣΥ, ώστε να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα.

»Και παρά το γεγονός ότι κατά καιρούς έχουμε διαβάσει και έχουμε ακούσει αρκετά, θα είμαστε συνεπείς απέναντι σε αυτό που δεσμευτήκαμε στην ελληνική κοινωνία την 1η Σεπτεμβρίου του 2023, όταν μαζί με την κα. Αλεξοπούλου παρουσιάσαμε τον σχεδιασμό της ανανέωσης του στόλου των λεωφορείων στο Υπουργικό Συμβούλιο. Όπως είχαμε πει και τότε, τέλος Απριλίου του 2024 εκτιμούμε ότι τα λεωφορεία θα είναι στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Εκεί θα αξιολογηθούμε.

»Είμαστε λοιπόν στην ευχάριστη θέση να υποστηρίξουμε ότι τα λεωφορεία βρίσκονται στην Ελλάδα. Όπως και οι φορτιστές βρίσκονται στην Ελλάδα και εκτιμούμε ότι θα είμαστε συνεπείς στα χρονοδιαγράμματα που ανέδειξα.

»Ταυτόχρονα, όμως, η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με 250 ηλεκτρικά οχήματα δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα. Χρειάζονται πολλές, περισσότερες, πρόσθετες πρωτοβουλίες. Γι’ αυτό και το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουμε υπογράψει, και εκτιμούμε ότι τις επόμενες ημέρες θα υπογράψουμε ακόμη μία σύμβαση με δύο εταιρείες, έτσι ώστε να προσθέσουμε στην Αθήνα 300 λεωφορεία, 18 και 12 μέτρων φυσικού αερίου τα οποία αναμένεται να έχουν έρθει μέχρι το τέλος του 2025. Άρα θα έχουμε μία σημαντική ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με 550 νέα λεωφορεία στην Αθήνα, πρωτίστως, αλλά και στη Θεσσαλονίκη το επόμενο χρονικό διάστημα.

»Συμπληρωματικά και συνδυαστικά, όμως, εκτός αυτών των 550 λεωφορείων, σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ και με τον ΟΣΕΘ “έτρεξαν” και “τρέχουν” διαγωνισμοί, ώστε να υπάρξει συμπληρωματικό έργο με καλύτερο, νεότερο στόλο, στην Αθήνα ήδη και στη Θεσσαλονίκη το επόμενο χρονικό διάστημα. Συμπληρωματικό στόλο σε αυτό που κάνει σήμερα και παράγει η ΟΣΥ, αλλά και ο ΟΑΣΘ.

»Εκτός αυτού, το επόμενο χρονικό διάστημα, θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για έναν πρόσθετο διαγωνισμό νέων 750 λεωφορείων αντιρρυπαντικής προστασίας, ώστε να πετύχουμε τον μεγάλο στόχο που είχαμε θέσει από την αρχή της θητείας μας, την ανανέωση ή τη δρομολόγηση ανανέωσης 1.300 νέων λεωφορείων μέχρι το τέλος του 2027.

»Άρα νομίζω, ότι με μεθοδικότητα και συνέπεια, υλοποιούμε, εντός χρονοδιαγραμμάτων, κάθε στόχο που έχουμε θέσει για την πραγματική αναγκαιότητα ανανέωσης του στόλου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

»Θα ήθελα δημόσια για ακόμη μία φορά, πέρα από θριαμβολογίες, αλλά και κινδυνολογίες, να ευχαριστήσω όλους και όλες που συνέβαλαν για την επίτευξη αυτών των στόχων. Και προφανώς να κλείσω την τοποθέτησή μου με ένα σχόλιο: Αρκετές φορές, αντικείμενο προβληματισμού είναι το που κατευθύνονται οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Το γεγονός ότι οι πολίτες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα κινούνται με νέα λεωφορεία, με καινούριο στόλο, δείχνει πού πηγαίνουν τα χρήματα των Ευρωπαίων, αλλά και των Ελλήνων πολιτών. Το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας χρηματοδότησε αυτήν την ανανέωση στόλου, που τελικά είναι για τους πολλούς, είναι για αυτούς που έχουν περισσότερη ανάγκη. Και αυτό είναι το πρόταγμα της σημερινής κυβέρνησης».

Χρήστος Σταϊκούρας, Χριστίνα Αλεξοπούλου και Γιάννης Ξιφάρας μεταξύ άλλων στην παρουσίαση για τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία © Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών/ΔΤ
Χρήστος Σταϊκούρας, Χριστίνα Αλεξοπούλου και Γιάννης Ξιφάρας μεταξύ άλλων στην παρουσίαση για τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία © Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών/ΔΤ

Αλεξοπούλου: Σύντομα στους δρόμους Αθήνας και Θεσσαλονίκης τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία

«Με τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία στην Αθήνα και τα 110 στη Θεσσαλονίκη κάνουμε πράξη μία ακόμη δέσμευση της κυβέρνησής μας καθώς η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το μέλλον της αυτοκίνησης. Ταυτόχρονα όμως εκσυγχρονίζοντας τον στόλο των αστικών λεωφορείων βελτιώνουμε την καθημερινότητα των πολιτών» ανέφερε η Χριστίνα Αλεξοπούλου.

Και πρόσθεσε: «Επενδύουμε σε λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας -φιλικά προς το περιβάλλον- αθόρυβα, υλοποιώντας έτσι μία σημαντική παρέμβαση για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στην πορεία μας προς τις μεταφορές του 2030. Πολύ σύντομα τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης».

«Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εργάζεται μεθοδικά, μαζί με τις διοικήσεις, με στόχο τη βελτίωση των μετακινήσεών μας αλλά και την αλλαγή της κουλτούρας για τους πολίτες. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παραμένει προσηλωμένο στην ανάπτυξη πιο πράσινων, πιο ασφαλών και πιο αποδοτικών μεταφορών» κατέληξε.

Γιάννης Ξιφάρας: Η τελευταία φορά που η Ελλάδα αποφάσισε να πάρει λεωφορεία ήταν το 2007

Από τη μεριά του ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, δήλωσε: «Υποχρέωσή μας είναι να βελτιώνουμε την καθημερινότητα των πολιτών και σίγουρα τα ηλεκτρικά λεωφορεία αποτελούν μέρος αυτής. Οι αστικές συγκοινωνίες αποτελούν μέρος αυτής, καθώς και η ηλεκτροκίνηση στο σύνολό της, είτε αφορά τα δημόσια είτε τα ιδιωτικά οχήματα. Η σημερινή είναι μία πολύ σημαντική μέρα γιατί αποδίδει καρπούς μία δύσκολη προσπάθεια που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια όταν “βγάλαμε στον αέρα” έναν διαγωνισμό για νέα οχήματα, καθώς η τελευταία φορά που η χώρα μας αποφάσισε να πάρει λεωφορεία ήταν το 2007, όταν η τεχνολογία ήταν πολύ διαφορετική».

Και πρόσθεσε: «Εν τέλει τα καταφέραμε και σήμερα παρουσιάζεται το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όσους συνεργαστήκαμε και ιδιαιτέρως την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που έχει σταθεί πραγματικά υποστηρικτικά. Είναι πάρα πολύ σημαντική προτεραιότητα του υπουργείου να φέρουμε γρήγορα στον δρόμο αυτά τα λεωφορεία».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!