Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Eurelectric: Πώς θα επιταχυνθεί η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων γνωρίζουν μεγάλη άνθηση σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά ο δρόμος προς τη μαζική υιοθέτηση στην Ευρώπη γίνεται δύσβατος, αναφέρει νέα έκθεση της Eurelectric-EY για την ηλεκτροκίνηση. Η διαλειτουργικότητα των δεδομένων είναι η νέα πρόκληση για την ΕΕ, σημειώνει η έρευνα.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) αναμένεται να υπερβούν τις πωλήσεις των παραδοσιακών έως το 2030, σύμφωνα με την έκθεση. Η ΕΕ διπλασιάζει τις επενδύσεις στον εξηλεκτρισμό των μεταφορών, οι οποίες πρόκειται να τετραπλασιαστούν έως το 2040, στοχεύοντας σε πλήρη απεξάρτησή τους από τον άνθρακα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Κομισιόν για το 2040. Ωστόσο, η επίτευξη αυτού του φιλόδοξου στόχου απαιτεί ένα πιο διασυνδεδεμένο οικοσύστημα, ένα οικοσύστημα όπου τα δεδομένα μπορούν να ανταλλάσσονται ελεύθερα μεταξύ των σχετικών φορέων, ώστε να διασφαλίζονται ταυτόχρονα τόσο ο στρατηγικός σχεδιασμός υποδομών και η εξοικονόμηση κόστους, όσο και η ευελιξία και η βελτιωμένη διαδικασία φόρτισης.

Τα ηλεκτρικά οχήματα συνεχώς αυξάνονται στην Ευρώπη. Το 2023, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 25%, και σε κάθε 5 πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, αντιστοιχούσε ένα ηλεκτρικό. Η ανάπτυξη υποδομών κινείται στους ίδιους ρυθμούς, με τους ταχυφορτιστές να είναι 10 φορές πιο ισχυροί από ό,τι πριν από μόλις 5 χρόνια. Μέχρι το 2030, περίπου 75 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα θα κυκλοφορούν σε όλη την Ευρώπη, με μοντέλα σε πιο προσιτές τιμές για το αγοραστικό κοινό, χάρη στις οικονομίες κλίμακος στην παραγωγή, καθώς και στην καινοτομία και την ακμάζουσα αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι προκλήσεις που ενδέχεται να επιβραδύνουν την υιοθέτηση EV

Ωστόσο, αρκετές προκλήσεις ενδέχεται να επιβραδύνουν τον ρυθμό υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων. Ο ανταγωνισμός μεταξύ της ΕΕ, των ΗΠΑ και της Κίνας για την παραγωγή τους γίνεται ολοένα πιο οξύς, ενώ παράλληλα, διαφορετικοί παίκτες του οικοσυστήματος ηλεκτροκίνησης δε διαμοιράζονται τα δεδομένα τους, κρατώντας τα σε σιλό.

Ο Γενικός Γραμματέας της Eurelectric, κ. Kristian Ruby, ανέφερε σχετικά: «Η ηλεκτροκίνηση ανεβάζει ρυθμούς στην Ευρώπη. Για να επιταχυνθεί ωστόσο η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων, πρέπει όλοι οι παίκτες, σε όλη την αλυσίδα αξίας, να συνεργαστούν με ανοιχτά, προσβάσιμα από όλους και ασφαλή δεδομένα ώστε να παρέχουν μια ομαλή, απρόσκοπτη εμπειρία πελάτη».

Κάθε μέλος του οικοσυστήματος των ηλεκτρικών οχημάτων παράγει δεδομένα. Ωστόσο, πολλά από αυτά τα δεδομένα – συμπεριλαμβανομένων των χαρακτηριστικών των οχημάτων, της κατάστασης των μπαταριών, της δυναμικότητας του δικτύου και της απόδοσης των σταθμών φόρτισης – δεν κοινοποιούνται σήμερα, αφενός λόγω της ανησυχίας για πιθανή απώλεια του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος από πλευράς  αυτοκινητοβιομηχανιών και αφετέρου λόγω προστασίας ιδιωτικότητας. Αυτό μειώνει την απόδοση ολόκληρου του οικοσυστήματος ηλεκτροκίνησης. Τα δεδομένα θα πρέπει να καταστούν ανοιχτά και αξιοποιήσιμα από ολόκληρη την αλυσίδα αξίας, με την καθιέρωση τυποποιημένων πρωτοκόλλων και με τη δημιουργία κοινών δικτύων φόρτισης, χαρτών συμφόρησης δικτύου και κοινών πλατφορμών για τη διάσπαση των σιλό στα δεδομένα.

«Η ηλεκτροκίνηση είναι κάτι περισσότερο από μια απλή τεχνολογική αλλαγή και αντικατάσταση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Πρόκειται για τη σύνδεση των κόσμων των μεταφορών, της ενέργειας και του δομημένου περιβάλλοντος. Αυτό, ωστόσο, εξαρτάται από την κοινή χρήση των δεδομένων και την ανταλλαγή πληροφοριών, με την επίτευξή τους να είναι μία πρόκληση. Η υπέρβαση αυτή θα συμβάλλει στη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας ηλεκτροκίνησης και θα ξεκλειδώσει προστιθέμενη αξία για τους παίκτες του οικοσυστήματος» – πρόσθεσε ο κ. Serge Colle, Global Energy & Resources Leader της EY.

Η Eurelectric καλεί τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να ενσωματώσουν τον ασφαλή διαμοιρασμό των δεδομένων σε όλα τα ρυθμιστικά πλαίσια που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση, ώστε να επιταχύνουν την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, ξεκινώντας με τον προβλεπόμενο νόμο για τα δεδομένα εντός του οχήματος.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!