THEPOWERGAME
Η ισραηλινή εταιρεία τεχνολογίας μπαταριών Addionics σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο με μπάτζετ 400 εκατ. δολαρίων στις ΗΠΑ αρχής γενομένης από το 2027, προκειμένου να πετύχει να προμηθεύει περίπου 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα ετησίως.
Το εργοστάσιο θα κατασκευαστεί σε τρεις φάσεις. Ο διευθύνων σύμβουλος Moshiel Biton δήλωσε στο Reuters ότι η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία due diligence για επιχορηγήσεις ύψους έως και 50 εκατ. δολαρίων από τον IRA για την πρώτη φάση, η οποία θα κοστίσει 120 εκατ. δολάρια.
Σχεδιασμένο για να στηρίξει την αμερικανική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, το IRA παρέχει τόσο επιχορηγήσεις για μονάδες κατασκευής όσο και επιδοτήσεις για αγορές ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά μόνο εάν η τελική συναρμολόγηση του οχήματος γίνεται στη Βόρεια Αμερική, όπου πρέπει επίσης να κατασκευάζεται τουλάχιστον το ήμισυ της αξίας των εξαρτημάτων της μπαταρίας του οχήματος.
Μεγάλη η ανάγκη για το προϊόν της Addionics στην αμερικανική αγορά
Ο Biton δήλωσε σε διαδικτυακή συνέντευξη ότι η εταιρεία θα διαλέξει μεταξύ δύο πιθανών τοποθεσιών για το εργοστάσιό της, το οποίο θα βασίζεται εξ ολοκλήρου σε ανακυκλωμένο χαλκό. Η εταιρεία έχει επιστολές πρόθεσης από διάφορες αυτοκινητοβιομηχανίες με εργοστάσια συναρμολόγησης στις ΗΠΑ, δήλωσε ο Biton, αλλά αρνήθηκε να δώσει ονόματα.
Η Addionics έχει αναπτύξει πορώδη, τρισδιάστατα υλικά μπαταριών με ηλεκτρόδια χαλκού και αλουμινίου που μοιάζουν με μεταξωτά μαντήλια όταν τα κρατάμε στο φως και χρησιμοποιούν πολύ λιγότερο υλικό – συμπεριλαμβανομένου 60% λιγότερου χαλκού. Η εταιρεία λέει ότι τα ηλεκτρόδια παρέχουν ταχύτερη φόρτιση και αυξάνουν την εμβέλεια των ηλεκτρικών οχημάτων κατά 30% και προβλέπει εξοικονόμηση για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων έως και 7,50 δολάρια ανά κιλοβατώρα.
Οι παλαιές αυτοκινητοβιομηχανίες σπεύδουν να αναπτύξουν πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να βοηθήσουν στη μαζική υιοθέτηση. «Υπάρχει μεγάλη ανάγκη για το προϊόν μας στην αγορά των ΗΠΑ, όπου υπάρχει περιορισμένη παραγωγή σήμερα», δήλωσε ο Biton.