THEPOWERGAME
Η πανδημία οδήγησε δισεκατομμύρια ανθρώπους στην υιοθέτηση πιο βιώσιμων συμπεριφορών, σύμφωνα με μελέτη της Mastercard σε 14 ευρωπαϊκές χώρες. Μεγάλο ποσοστό ενηλίκων παγκοσμίως (83%), δηλώνουν ότι μέσα στο 2021 είναι διατεθειμένοι να λάβουν δράση για την αντιμετώπιση ζητημάτων περιβαλλοντικής και βιώσιμης ανάπτυξης, με το αντίστοιχο ποσοστό στην Ελλάδα να προσεγγίζει το 95%. Μάλιστα, το 70% των Ελλήνων δηλώνουν ότι θα δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στον τρόπο με τον οποίο οι ενέργειές τους επηρεάζουν το περιβάλλον.
Ειδικότερα, περισσότεροι από δύο στους πέντε Ευρωπαίους (48%) θεωρούν τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος πιο σημαντική σήμερα, από ότι την θεωρούσαν πριν το ξέσπασμα της πανδημίας. Παράλληλα, από την έναρξη της πανδημίας και μετά, 7 στους 10 Έλληνες (70%) πιστεύουν ότι η προσπάθεια μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα, για την προστασία του περιβάλλοντος, είναι πιο σημαντική. Την ίδια στιγμή, το 52% των Ευρωπαίων ερωτηθέντων, αναφέρουν πως έχουν συνειδητοποιήσει περισσότερο από ποτέ τον αντίκτυπο των ενεργειών τους στο περιβάλλον, με την Gen Z και τους Millennials (58%) να ηγούνται της κατηγορίας. Το γεγονός αυτό, καταδεικνύει την αυξανόμενη τάση των καταναλωτών για πιο οικολογικές δαπάνες και συνειδητή κατανάλωση, καθώς και την διάθεσή τους να προσφέρουν μέσα από τις αγορές τους και τα ανταποδοτικά προγράμματα τραπεζών, σε ουσιαστικές δράσεις για τον πλανήτη.
Η επιθυμία για πιο συνειδητή κατανάλωση έχει αυξηθεί την τελευταία δεκαετία. Ωστόσο, μετά την έλευση του COVID-19, παρατηρείται μια ακόμα ταχύτερη αλλαγή στις πεποιθήσεις και τις συμπεριφορές των καταναλωτών, καθώς γίνονται πιο ευσυνείδητοι, με σχεδόν τρεις στους πέντε (58%), να πιστεύουν ότι οι εταιρείες πρέπει να συμπεριφέρονται με πιο βιώσιμους και φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους. Η Gen-Z ηγείται και σε αυτή τη κατηγορία (62%), παρουσιάζοντας τα υψηλότερα ποσοστά. Σε εθνικό επίπεδο, σχεδόν οι μισοί Έλληνες (45%) δηλώνουν ότι θα δώσουν μεγαλύτερη αξία σε εταιρίες που ενεργούν με υπεύθυνο και διαφανή τρόπο, ενώ το 84% των Ελλήνων θεωρούν σημαντικό οι εταιρείες να συμπεριφέρονται με έναν πιο φιλικό και βιώσιμο, προς το περιβάλλον, τρόπο.
Η μείωση των απορριμμάτων (39%), η αντιμετώπιση της ρύπανσης του πλαστικού από συσκευασίες και προϊόντα (38%) και η μείωση της ρύπανσης της ατμόσφαιρας και των υδάτινων πόρων (35%), αποτελούν σύμφωνα με τους Ευρωπαίους τις τρεις πιο άμεσες προτεραιότητες που πρέπει να εστιάσουν οι επιχειρήσεις, μαζί με την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Όταν ζητήθηκε από τους Έλληνες να επιλέξουν τις άμεσες προτεραιότητες των επιχειρήσεων, συνδυαστικά με την αντιμετώπιση της πανδημίας, το 28% κρίνει πως οι επιχειρήσεις πρέπει να επικεντρωθούν στη φροντίδα της ευημερίας των υπαλλήλων τους και μόλις το 11% υποστηρίζουν την ανάγκη να εστιάσουν στην παραγωγή πιστοποιημένων και βιώσιμων προϊόντων. Τέλος, σχεδόν οι μισοί (47%) δήλωσαν ότι οι επιχειρήσεις χρειάζεται να επικεντρωθούν στη μείωση των αποβλήτων, κατά το 2021.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με αφορμή το Carbon Calculator, ένα νέο ψηφιακό εργαλείο της Mastercard, το οποίο επιτρέπει στις τράπεζες να μοιραστούν πληροφορίες με τους καταναλωτές σχετικά με το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, ενημερώνοντάς τους παράλληλα, για τις καταναλωτικές τους δαπάνες και προσφέροντας τους τρόπους να συμμετέχουν σε πρακτικές αναδάσωσης.