Γ.Δ.
1598.04 -0,37%
ACAG
+0,66%
6.09
AEM
-0,45%
4.489
AKTR
+0,75%
5.34
BOCHGR
-0,74%
5.36
CENER
-2,12%
9.24
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
+0,12%
8.28
EVR
-0,87%
1.7
NOVAL
-0,79%
2.5
OPTIMA
+0,71%
14.22
TITC
+0,85%
41.3
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
0,00%
2.255
ΑΒΕ
-2,57%
0.417
ΑΔΜΗΕ
-1,24%
2.79
ΑΚΡΙΤ
+4,64%
0.79
ΑΛΜΥ
-1,28%
4.23
ΑΛΦΑ
+0,35%
1.852
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-0,63%
11.05
ΑΣΚΟ
-0,94%
3.16
ΑΣΤΑΚ
-0,55%
7.26
ΑΤΕΚ
-1,46%
1.35
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
+2,02%
0.706
ΑΤΤΙΚΑ
-0,43%
2.34
ΒΙΟ
-1,56%
5.67
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.84
ΒΙΟΣΚ
-0,65%
1.52
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-0,65%
1.54
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,60%
18.48
ΔΑΑ
-1,11%
8.88
ΔΑΙΟΣ
+3,51%
3.54
ΔΕΗ
+0,08%
13
ΔΟΜΙΚ
-0,90%
2.76
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,91%
0.367
ΕΒΡΟΦ
-0,52%
1.905
ΕΕΕ
+1,05%
40.42
ΕΚΤΕΡ
+4,71%
2.11
ΕΛΒΕ
0,00%
5.4
ΕΛΙΝ
+0,46%
2.18
ΕΛΛ
-0,34%
14.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,22%
2.265
ΕΛΠΕ
-1,40%
7.75
ΕΛΣΤΡ
-1,67%
2.35
ΕΛΤΟΝ
-0,76%
1.82
ΕΛΧΑ
-0,94%
2.11
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,45%
1.11
ΕΤΕ
+0,02%
8.392
ΕΥΑΠΣ
+0,59%
3.42
ΕΥΔΑΠ
-1,97%
5.96
ΕΥΡΩΒ
+1,21%
2.504
ΕΧΑΕ
-1,31%
4.885
ΙΑΤΡ
-1,00%
1.98
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.3575
ΙΛΥΔΑ
-0,57%
1.735
ΙΝΛΙΦ
-1,47%
4.7
ΙΝΛΟΤ
-2,06%
1.048
ΙΝΤΕΚ
-1,87%
5.78
ΙΝΤΕΤ
+2,30%
1.11
ΙΝΤΚΑ
-1,27%
3.1
ΚΑΡΕΛ
+1,25%
324
ΚΕΚΡ
0,00%
1.27
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-0,22%
0.453
ΚΟΥΑΛ
-0,46%
1.3
ΚΟΥΕΣ
-0,16%
6.21
ΚΡΙ
0,00%
16.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.95
ΚΥΡΙΟ
-5,10%
0.968
ΛΑΒΙ
-0,88%
0.787
ΛΑΜΔΑ
-1,91%
6.67
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-8,02%
0.975
ΛΕΒΚ
+3,48%
0.238
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.33
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-0,89%
2.22
ΜΕΡΚΟ
-3,06%
38
ΜΙΓ
+0,53%
2.86
ΜΙΝ
+0,41%
0.494
ΜΟΗ
-0,36%
22.18
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.84
ΜΟΤΟ
+0,36%
2.77
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-0,95%
27.12
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,26%
3.82
ΜΠΡΙΚ
+0,84%
2.41
ΜΠΤΚ
-8,94%
0.56
ΜΥΤΙΛ
-0,49%
36.58
ΝΑΚΑΣ
-1,94%
3.04
ΝΑΥΠ
+1,98%
0.826
ΞΥΛΚ
+0,77%
0.263
ΞΥΛΠ
+9,63%
0.41
ΟΛΘ
+0,70%
28.6
ΟΛΠ
-1,34%
33.2
ΟΛΥΜΠ
-1,16%
2.56
ΟΠΑΠ
+0,12%
16.89
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.799
ΟΤΕ
-0,54%
14.82
ΟΤΟΕΛ
-0,91%
10.92
ΠΑΙΡ
+3,31%
0.998
ΠΑΠ
+0,78%
2.59
ΠΕΙΡ
-3,07%
4.585
ΠΕΡΦ
-0,75%
5.26
ΠΕΤΡΟ
-0,51%
7.8
ΠΛΑΘ
0,00%
3.965
ΠΛΑΚΡ
+0,66%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,47%
1.27
ΠΡΟΝΤΕΑ
+1,67%
6.1
ΠΡΟΦ
-1,74%
5.08
ΡΕΒΟΙΛ
+0,29%
1.715
ΣΑΡ
-0,49%
12.3
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,70%
0.346
ΣΙΔΜΑ
-2,20%
1.555
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.68
ΣΠΙ
-1,31%
0.602
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+1,01%
1.495
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1,53%
1.29
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+3,91%
0.266
ΦΡΛΚ
0,00%
4.19
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.75

Το σχέδιο της EHB ενός δικτύου υδρογόνου επεκτείνεται σε 11 νέες χώρες

Tην Τρίτη 13 Απριλίου παρουσιάστηκε από την European Hydrogen Backbone (EHB) η ανανεωμένη έκδοση του οράματός της για μια ειδική υποδομή μεταφοράς υδρογόνου σε όλη την Ευρώπη.

Πιο συγκεκριμένα, προτείνει τη δημιουργία ενός δικτύου υδρογόνου μήκους 39.700 χιλιομέτρων έως το 2040, με περαιτέρω ανάπτυξη του να αναμένεται και μετά το 2040. Το δίκτυο αυτό συνδέει 21 ευρωπαϊκές χώρες. Το όραμα που παρουσιάστηκε έρχεται σε συνέχεια της έκθεσης του EHB που δημοσιεύθηκε τον Ιούλιο του 2020, πυροδοτώντας τη σχετική συζήτηση σε όλη την Ευρώπη.

Η έκθεση περιέγραφε ένα δίκτυο 23.000 χιλιομέτρων που θα κάλυπτε δέκα χώρες.

Τα δύο τρίτα του δικτύου βασίζονται σε μετασκευασμένους αγωγούς

Περίπου το 69% του προτεινόμενου δικτύου μεταφοράς υδρογόνου αποτελείται από μετασκευασμένους υφιστάμενους αγωγούς φυσικού αερίου. Το υπόλοιπο 31% των νέων αγωγών χρειάζονται για τη σύνδεση νέων χρηστών και βρίσκονται σε χώρες με μικρά δίκτυα φυσικού αερίου σήμερα, αλλά με μεγάλη αναμενόμενη ζήτηση και προσφορά υδρογόνου στο μέλλον.

Χαμηλότερο επενδυτικό κόστος ανά χιλιόμετρο αγωγού

Το όραμα για μία «ραχοκοκαλιά» υδρογόνου μήκους περίπου 40.000 χλμ. έως το 2040. απαιτεί μία εκτιμώμενη συνολική επένδυση ύψους €43-81 δισ.. Η επένδυση ανά χιλιόμετρο αγωγού είναι χαμηλότερη σε σύγκριση με την έκθεση που δημοσίευσε η EHB το περασμένο έτος, καθώς αυτή περιλάμβανε μόνο εκτιμήσεις κόστους για αγωγούς με διάμετρο 48 ιντσών, ενώ η παρούσα έκθεση λαμβάνει υπόψη ότι ένα μεγάλο μέρος των σημερινών υποδομών φυσικού αερίου και των αυριανών υποδομών υδρογόνου αποτελείται από μικρότερους αγωγούς. Οι μικρότεροι αγωγοί είναι φθηνότεροι για επαναχρησιμοποίηση, ενώ οδηγούν σε σχετικά υψηλότερο κόστος μεταφοράς ανά χιλιόμετρο. Η μεταφορά υδρογόνου άνω των 1.000 χιλιομέτρων θα κοστίζει κατά μέσο όρο 0,11-0,21 € ανά κιλό υδρογόνου, καθιστώντας το σχέδιο EHB μια οικονομικά αποδοτική επιλογή για μεταφορά υδρογόνου σε μεγάλες αποστάσεις.

Προϋπόθεση η ύπαρξη σταθερού ρυθμιστικού πλαισίου

Οι χάρτες υποδομών υδρογόνου για το 2030, το 2035 και το 2040 που δημοσιεύθηκαν στις 13 Απριλίου αντανακλούν το όραμα 23 ευρωπαϊκών Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, με βάση την ανάλυσή τους για το πώς θα μπορούσαν να εξελιχθούν οι υποδομές για την επίτευξη των στόχων της απανθρακοποίησης. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι οι διαδρομές και τα χρονοδιαγράμματα μεταφοράς υδρογόνου στους χάρτες είναι πιθανό να μεταβληθούν. Ο τελικός σχεδιασμός και το χρονοδιάγραμμα του EHB εξαρτώνται από τις συνθήκες της αγοράς για το υδρογόνο και το φυσικό αέριο, καθώς και από τη δημιουργία ενός σταθερού, υποστηρικτικού και προσαρμοστικού ρυθμιστικού πλαισίου.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!