THEPOWERGAME
Πολλά υποσχόμενα ήταν τα αποτελέσματα που είδε η Volkswagen στις δοκιμές σε νέες μπαταρίες στερεάς κατάστασης για ηλεκτρικά οχήματα, γεγονός που θα επιφέρει κέρδος στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία πιέζεται να κάνει τα ηλεκτρικά οχήματα πιο αποδοτικά και λιγότερο ακριβά.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Bloomberg, ένα πρωτότυπο μπαταρίας στερεάς κατάστασης που δημιουργήθηκε από τον αμερικανικό εταίρο της VW, την QuantumScape Corp «ξεπέρασε σημαντικά» σε πρόσφατες δοκιμές τους στόχους της βιομηχανίας, όπως ανέφερε η αυτοκινητοβιομηχανία την Τετάρτη σε ανακοίνωσή της. Κατά τη διάρκεια δοκιμών από τη μονάδα μπαταριών PowerCo της VW για αρκετούς μήνες, η μπαταρία είδε μόνο 5% απώλεια αποθηκευτικής ικανότητας μετά από περισσότερους από 1.000 κύκλους φόρτισης, με ισοδύναμο 500.000 χιλιομέτρων στο δρόμο. Η VW δήλωσε ότι οι στόχοι της βιομηχανίας για αυτή τη φάση ανάπτυξης είναι 700 κύκλοι φόρτισης και μέγιστη απώλεια χωρητικότητας 20%.
«Πρόκειται για πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα», δήλωσε ο επικεφαλής της PowerCo, Φρανκ Μπλομ. «Το τελικό αποτέλεσμα αυτής της εξέλιξης θα μπορούσε να είναι μια κυψέλη μπαταρίας που επιτρέπει μεγάλες αποστάσεις, μπορεί να φορτιστεί εξαιρετικά γρήγορα και πρακτικά δεν “γερνάει”».
Η QuantumScape θέλει να φέρει την μπαταρία στην αγορά «το συντομότερο δυνατό», όπως δήλωσε ο ιδρυτής της και διευθύνων σύμβουλος Τζάκντιπ Σάιν. Ωστόσο, η κλιμάκωση της παραγωγής μπαταριών για αυτοκίνητα αποδείχθηκε δύσκολη και οδήγησε την εταιρεία να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στις μπαταρίες για καταναλωτικά ηλεκτρονικά προϊόντα στις επιστολές της προς τους επενδυτές.
Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών αγωνίζονται να εμπορευματοποιήσουν νέες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων των ανοδίων επόμενης γενιάς και των μπαταριών ιόντων νατρίου και στερεάς κατάστασης, για να τροφοδοτήσουν τα ηλεκτρικά οχήματα φθηνότερα και αποτελεσματικότερα.
Η Toyota έχει συνεργαστεί με την εταιρεία διύλισης πετρελαίου και πετροχημικών Idemitsu Kosan Co. για την εμπορική διάθεση μπαταριών στερεάς κατάστασης από το 2027, ενώ η θυγατρική της κινεζικής εταιρείας κατασκευής EV BYD Co. κατασκευάζει μια εγκατάσταση μπαταριών ιόντων νατρίου στο πλαίσιο μιας κοινοπραξίας στην ανατολική Κίνα.
Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης αντικαθιστούν τον συμβατικό υγρό ηλεκτρολύτη και τον διαχωριστή, οι οποίοι είναι και οι δύο εύφλεκτοι, με έναν στερεό διαχωριστή από κεραμικό, γυαλί ή πολυμερή. Αυτή η καινοτομία, αν αποδειχθεί ότι λειτουργεί και πέρα από το εργαστήριο και αναπαραχθεί άψογα εκατοντάδες χιλιάδες φορές σε ένα εργοστάσιο, θα μπορούσε να κάνει τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων ασφαλέστερες, μικρότερες και ταχύτερης φόρτισης.
Τα αποτελέσματα της δοκιμής, που πραγματοποιήθηκε στα εργαστήρια της PowerCo στη Γερμανία, αποκαλύφθηκαν για πρώτη φορά από την QuantumScape κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης κερδών τρίτου τριμήνου της εταιρείας τον Οκτώβριο. Η νεοσύστατη εταιρεία μπαταριών δεν ανέφερε τη Volkswagen, τον πελάτη και μεγαλύτερο μέτοχό της, κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης.