Γ.Δ.
1390.58 -0,50%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
+0,12%
8.25
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
-0,44%
2.265
OPTIMA
+0,31%
12.8
TITC
0,00%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,15%
1.38
ΑΒΕ
+1,98%
0.463
ΑΔΜΗΕ
+0,21%
2.355
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,64%
3.6
ΑΛΦΑ
-1,82%
1.534
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
9.46
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+4,41%
0.616
ΑΤΤΙΚΑ
-0,47%
2.13
ΒΙΟ
+0,19%
5.18
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.735
ΒΙΟΣΚ
+0,36%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,34%
17.64
ΔΑΑ
0,00%
7.98
ΔΑΙΟΣ
-8,20%
3.36
ΔΕΗ
-0,09%
11.74
ΔΟΜΙΚ
-2,00%
2.695
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.298
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,21%
33.5
ΕΚΤΕΡ
+0,42%
1.43
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
-0,37%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,99%
1.636
ΕΛΠΕ
-0,15%
6.79
ΕΛΣΤΡ
+1,98%
2.06
ΕΛΤΟΝ
+2,24%
1.828
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,44%
1.125
ΕΤΕ
-2,70%
6.846
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-1,96%
2
ΕΧΑΕ
-0,81%
4.275
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.3
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.69
ΙΝΛΙΦ
-0,70%
4.26
ΙΝΛΟΤ
+0,11%
0.881
ΙΝΤΕΚ
-0,35%
5.62
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+1,48%
1.03
ΙΝΤΚΑ
-0,38%
2.61
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,71%
1.19
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+5,32%
0.416
ΚΟΥΑΛ
+1,78%
1.028
ΚΟΥΕΣ
+0,72%
5.6
ΚΡΙ
-2,79%
13.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,39%
0.944
ΛΑΒΙ
-0,83%
0.72
ΛΑΜΔΑ
-1,37%
7.18
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-0,50%
2
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-0,83%
3
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,04%
19.12
ΜΟΝΤΑ
-2,63%
3.7
ΜΟΤΟ
+0,20%
2.47
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,41%
24.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-0,96%
2.07
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-1,57%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-1,30%
2.27
ΟΠΑΠ
+1,44%
15.52
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+0,07%
15.02
ΟΤΟΕΛ
-0,39%
10.2
ΠΑΙΡ
+2,05%
0.994
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
-0,38%
5.26
ΠΕΤΡΟ
+1,29%
7.88
ΠΛΑΘ
+0,38%
3.98
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,85%
1.182
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-1,37%
5.03
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
-1,11%
10.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.331
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,36%
5.62
ΣΠΙ
-0,40%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,98%
3.535
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Ηλεκτρικά λεωφορεία: Ο άγονος διαγωνισμός και η απάντηση του υπουργείου

Ανακοίνωση εξέδωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τον διαγωνισμό που αφορά τα 100 ηλεκτρικά λεωφορεία, ο οποίος κατέστη άγονος μετά την απόρριψη των περισσότερων προσφορών. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές του διαγωνισμού, τα οχήματα είναι μήκους 12 μέτρων και ελάχιστης αυτονομίας 135 χιλιομέτρων.

Με βάση τα ανηρτημένα στοιχεία στη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», η BYD, η οποία αντιπροσωπεύεται στην Ελλάδα από την «Π. Πετρόπουλος», ήταν η μοναδική διεκδικήτρια που απέμεινε για τα 100 ηλεκτρικά λεωφορεία, ωστόσο η Επιτροπή Αξιολόγησης του διαγωνισμού αποφάσισε την απόρριψη της τεχνική προσφοράς, καθώς -σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου- «δεν πληροί τους όρους και τις τεχνικές απαιτήσεις της Διακήρυξης και, συνεπώς, απορρίφθηκε ομόφωνα για αντικειμενικούς λόγους».

Η ανακοίνωση του υπουργείου για τα ηλεκτρικά λεωφορεία

Από τις αρχικά υποβληθείσες προσφορές για την προμήθεια 100 ηλεκτρικών λεωφορείων μήκους 12 μέτρων χαμηλότερης αυτονομίας (Τμήμα 4 Διαγωνισμού) στον Ανοιχτό Ηλεκτρονικό Διαγωνισμό για την ανανέωση του στόλου αστικών λεωφορείων, μόνο μία παρέμεινε σε ισχύ.

Η προσφορά αυτή, μετά από εξέταση, τον περασμένο Οκτώβριο και Δεκέμβριο, από την Επιτροπή Αξιολόγησης του Διαγωνισμού σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, δεν πληροί τους όρους και τις τεχνικές απαιτήσεις της Διακήρυξης και, συνεπώς, απορρίφθηκε ομόφωνα για αντικειμενικούς λόγους.

Υπενθυμίζεται ότι η Επιτροπή Αξιολόγησης σχηματίστηκε και ασκεί τα καθήκοντά της από το Μάρτιο του 2022. Η Επιτροπή απαρτίζεται από τον πρόεδρο -καθηγητή της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ, δύο τακτικά μέλη από τις αρμόδιες Διευθύνσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και δύο τακτικά μέλη από σχετικές Διευθύνσεις της Ο.ΣΥ., του παρόχου αστικών οδικών συγκοινωνιών στην Αθήνα.

Σημειώνεται ότι ο εν λόγω διαγωνιζόμενος είχε υποβάλει προσφορά και στο Τμήμα 5 του Διαγωνισμού για 250 ηλεκτρικά λεωφορεία. Η προσφορά εκείνη ήταν εξαιρετικά παρόμοια με αυτήν για το Τμήμα 4. Είχε, αντίστοιχα, απορριφθεί από την Επιτροπή Αξιολόγησης, λόγω μη συμμόρφωσης με τις πρόνοιες του Διαγωνισμού.

Κατόπιν αυτής της εξέλιξης, η προμήθεια των 100 οχημάτων που προέβλεπε το Τμήμα 4 του πρώτου διαγωνισμού θα ενταχθεί στον δεύτερο διαγωνισμό, που πλέον θα αφορά συνολικά 750 οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Αυτός έχει ήδη δρομολογηθεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο, σχεδιάζεται μεθοδικά και με πληρότητα, και εκτιμάται ότι θα προκηρυχθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024.

Υπενθυμίζεται τέλος, ότι ήδη τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία θα βρίσκονται στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης τον Απρίλιο του 2024, ενώ σε κάθε περίπτωση υλοποιείται ο στρατηγικός σχεδιασμός για ανανέωση του στόλου με 1.300 νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας μέχρι το τέλος της τετραετίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!