Γ.Δ.
1535.07 -0,29%
ACAG
0,00%
6.01
BOCHGR
-1,57%
5
CENER
+1,46%
9.72
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,49%
8.15
EVR
-1,34%
1.475
NOVAL
+0,87%
2.32
OPTIMA
+0,31%
12.98
TITC
+1,12%
45
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,80%
1.85
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,55%
2.755
ΑΚΡΙΤ
-1,29%
0.765
ΑΛΜΥ
+4,81%
4.245
ΑΛΦΑ
-1,67%
1.738
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,38%
11.02
ΑΣΚΟ
-0,91%
3.27
ΑΣΤΑΚ
-1,93%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,03%
0.77
ΑΤΤΙΚΑ
-0,46%
2.16
ΒΙΟ
+1,23%
5.75
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.935
ΒΙΟΣΚ
-0,63%
1.57
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,77%
2.3
ΓΕΒΚΑ
+1,06%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,40%
18.78
ΔΑΑ
+2,86%
8.33
ΔΑΙΟΣ
+6,40%
3.66
ΔΕΗ
+0,55%
12.88
ΔΟΜΙΚ
+0,68%
2.95
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,72%
0.358
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.795
ΕΕΕ
-0,72%
33
ΕΚΤΕΡ
+0,46%
1.758
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΛ
-0,35%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,34%
2.265
ΕΛΠΕ
-0,40%
7.52
ΕΛΣΤΡ
+5,66%
2.24
ΕΛΤΟΝ
-0,32%
1.85
ΕΛΧΑ
+0,72%
2.105
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.2
ΕΤΕ
-1,53%
8.344
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.38
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.94
ΕΥΡΩΒ
-2,87%
2.405
ΕΧΑΕ
+1,90%
4.815
ΙΑΤΡ
+3,06%
1.685
ΙΚΤΙΝ
+2,00%
0.357
ΙΛΥΔΑ
-1,43%
1.725
ΙΝΚΑΤ
+1,37%
4.815
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,87%
4.57
ΙΝΛΟΤ
+1,87%
1.09
ΙΝΤΕΚ
-0,50%
5.95
ΙΝΤΕΤ
-1,73%
1.135
ΙΝΤΚΑ
+3,11%
3.32
ΚΑΡΕΛ
0,00%
330
ΚΕΚΡ
0,00%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,67%
0.451
ΚΟΥΑΛ
+0,58%
1.39
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.16
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
+1,64%
0.806
ΛΑΜΔΑ
-1,53%
7.09
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+5,60%
0.264
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
-1,63%
3.02
ΜΑΘΙΟ
-0,99%
0.6
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-2,61%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-0,53%
2.82
ΜΙΝ
-5,63%
0.486
ΜΟΗ
-0,56%
21.38
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,46%
25.96
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,44%
2.25
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,12%
34.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-1,40%
28.1
ΟΛΠ
+2,16%
30.75
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.58
ΟΠΑΠ
+0,94%
16.13
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,79%
0.768
ΟΤΕ
-0,07%
14.94
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.24
ΠΑΙΡ
+6,25%
1.105
ΠΑΠ
+1,61%
2.53
ΠΕΙΡ
-1,19%
4.313
ΠΕΡΦ
-0,92%
5.38
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.38
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.155
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
+0,33%
1.228
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,10%
6.25
ΠΡΟΦ
+1,13%
5.36
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.675
ΣΑΡ
+0,18%
10.94
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-1,02%
5.82
ΣΠΙ
+3,68%
0.62
ΣΠΥΡ
-8,61%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
+4,92%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,24%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,64%
7.75
ΦΡΙΓΟ
-2,11%
0.186
ΦΡΛΚ
-0,75%
3.945
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Ηλεκτρικά λεωφορεία: Ο άγονος διαγωνισμός και η απάντηση του υπουργείου

Ανακοίνωση εξέδωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τον διαγωνισμό που αφορά τα 100 ηλεκτρικά λεωφορεία, ο οποίος κατέστη άγονος μετά την απόρριψη των περισσότερων προσφορών. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές του διαγωνισμού, τα οχήματα είναι μήκους 12 μέτρων και ελάχιστης αυτονομίας 135 χιλιομέτρων.

Με βάση τα ανηρτημένα στοιχεία στη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», η BYD, η οποία αντιπροσωπεύεται στην Ελλάδα από την «Π. Πετρόπουλος», ήταν η μοναδική διεκδικήτρια που απέμεινε για τα 100 ηλεκτρικά λεωφορεία, ωστόσο η Επιτροπή Αξιολόγησης του διαγωνισμού αποφάσισε την απόρριψη της τεχνική προσφοράς, καθώς -σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου- «δεν πληροί τους όρους και τις τεχνικές απαιτήσεις της Διακήρυξης και, συνεπώς, απορρίφθηκε ομόφωνα για αντικειμενικούς λόγους».

Η ανακοίνωση του υπουργείου για τα ηλεκτρικά λεωφορεία

Από τις αρχικά υποβληθείσες προσφορές για την προμήθεια 100 ηλεκτρικών λεωφορείων μήκους 12 μέτρων χαμηλότερης αυτονομίας (Τμήμα 4 Διαγωνισμού) στον Ανοιχτό Ηλεκτρονικό Διαγωνισμό για την ανανέωση του στόλου αστικών λεωφορείων, μόνο μία παρέμεινε σε ισχύ.

Η προσφορά αυτή, μετά από εξέταση, τον περασμένο Οκτώβριο και Δεκέμβριο, από την Επιτροπή Αξιολόγησης του Διαγωνισμού σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, δεν πληροί τους όρους και τις τεχνικές απαιτήσεις της Διακήρυξης και, συνεπώς, απορρίφθηκε ομόφωνα για αντικειμενικούς λόγους.

Υπενθυμίζεται ότι η Επιτροπή Αξιολόγησης σχηματίστηκε και ασκεί τα καθήκοντά της από το Μάρτιο του 2022. Η Επιτροπή απαρτίζεται από τον πρόεδρο -καθηγητή της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ, δύο τακτικά μέλη από τις αρμόδιες Διευθύνσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και δύο τακτικά μέλη από σχετικές Διευθύνσεις της Ο.ΣΥ., του παρόχου αστικών οδικών συγκοινωνιών στην Αθήνα.

Σημειώνεται ότι ο εν λόγω διαγωνιζόμενος είχε υποβάλει προσφορά και στο Τμήμα 5 του Διαγωνισμού για 250 ηλεκτρικά λεωφορεία. Η προσφορά εκείνη ήταν εξαιρετικά παρόμοια με αυτήν για το Τμήμα 4. Είχε, αντίστοιχα, απορριφθεί από την Επιτροπή Αξιολόγησης, λόγω μη συμμόρφωσης με τις πρόνοιες του Διαγωνισμού.

Κατόπιν αυτής της εξέλιξης, η προμήθεια των 100 οχημάτων που προέβλεπε το Τμήμα 4 του πρώτου διαγωνισμού θα ενταχθεί στον δεύτερο διαγωνισμό, που πλέον θα αφορά συνολικά 750 οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Αυτός έχει ήδη δρομολογηθεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο, σχεδιάζεται μεθοδικά και με πληρότητα, και εκτιμάται ότι θα προκηρυχθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024.

Υπενθυμίζεται τέλος, ότι ήδη τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία θα βρίσκονται στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης τον Απρίλιο του 2024, ενώ σε κάθε περίπτωση υλοποιείται ο στρατηγικός σχεδιασμός για ανανέωση του στόλου με 1.300 νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας μέχρι το τέλος της τετραετίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!