Γ.Δ.
1366.72 0,00%
ACAG
0,00%
5.38
BOCHGR
0,00%
4.4
CENER
0,00%
8.15
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
0,00%
2.27
OPTIMA
0,00%
12.56
TITC
0,00%
34.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.34
ΑΒΕ
0,00%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.33
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.695
ΑΛΜΥ
0,00%
3.59
ΑΛΦΑ
0,00%
1.537
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.38
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.225
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
0,00%
1.065
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.04
ΒΙΟ
0,00%
4.955
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.7
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.25
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.08
ΔΑΑ
0,00%
7.726
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
0,00%
11.47
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.287
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.365
ΕΕΕ
0,00%
32.74
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.39
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.638
ΕΛΠΕ
0,00%
6.62
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.02
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.88
ΕΛΧΑ
0,00%
1.648
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.1
ΕΤΕ
0,00%
6.88
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.1
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.74
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.977
ΕΧΑΕ
0,00%
4.115
ΙΑΤΡ
0,00%
1.52
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.302
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.665
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.7
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.29
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.874
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.39
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.02
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.55
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.1
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.455
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.408
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.4
ΚΡΙ
0,00%
13.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.89
ΛΑΒΙ
0,00%
0.72
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.96
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.23
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.7
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
3.02
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.2
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.53
ΜΟΤΟ
0,00%
2.445
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
30.74
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
0,00%
0.878
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.4
ΟΛΠ
0,00%
29.7
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.31
ΟΠΑΠ
0,00%
14.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.796
ΟΤΕ
0,00%
14.6
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.02
ΠΑΙΡ
0,00%
0.9
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.535
ΠΕΡΦ
0,00%
5
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.72
ΠΛΑΘ
0,00%
3.945
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
0,00%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
4.96
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.525
ΣΑΡ
0,00%
10.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.33
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.535
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.62
ΣΠΙ
0,00%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.76
ΤΖΚΑ
0,00%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.6
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.228
ΦΡΛΚ
0,00%
3.45
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.565

H κινεζική βιομηχανία των EVs προκαλεί τριγμούς στη Δύση

Καθώς ο πόλεμος των τιμών κλιμακώνεται στην αγορά των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων (EVs), με τις εταιρείες στην Κίνα να αποτελούν απειλή για τις ευρωπαϊκές και αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ο Λευκός Οίκος εξετάζει την περαιτέρω αύξηση των δασμών στις εισαγωγές, από το 25% που ισχύει σήμερα, ώστε να στηρίξει τις εγχώριες βιομηχανίες στην πράσινη μετάβαση.  Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη αναγγείλει από το φθινόπωρο την έναρξη έρευνας για τις επιδοτήσεις που λαμβάνουν οι εταιρείες EVs στην Κίνα, με την πρόεδρο Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν να κάνει λόγο για αθέμιτο ανταγωνισμό.

Η Δύση τονίζει πως οι εταιρείες που παράγουν EVs στην Κίνα λαμβάνουν μεγάλη στήριξη από το κράτος και έτσι μπορούν να διαθέτουν την παραγωγή τους σε χαμηλές τιμές. Ο Γκρέγκορ Σεμπάστιαν του Mercator Institute of Studies (MERICS) στο Βερολίνο είχε επισημάνει πρόσφατα στην Deutsche Welle πως ακόμη και αυτοκινητοβιομηχανίες της Δύσης, όπως η BMW και η Tesla, που παράγουν ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα τόσο για την αγορά της Κίνας, όσο και για το εξωτερικό «λαμβάνουν ευνοϊκά δάνεια από τις κινεζικές τράπεζες που δεν θα μπορούσαν να αποκτήσουν πουθενά αλλού». Συν τοις άλλοις η απόκτηση γης γίνεται με εξαιρετικά χαμηλό αντίτιμο, ενώ οι βιομηχανίες της χώρας θωρακίζουν την εγχώρια παραγωγή μπαταριών από τον διεθνή ανταγωνισμό.

Από την άλλη πλευρά, όμως, η Κίνα έχει προσανατολιστεί εδώ και χρόνια στην ηλεκτροκίνηση λόγω της βαριάς ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα μεγάλα αστικά κέντρα. Έτσι έχει από καιρό αναπτύξει τεχνολογίες και αλυσίδες παραγωγής, διαθέτοντας παράλληλα, αφθονία πρώτων υλών για την παραγωγή μπαταριών. Η Κίνα κατέχει τη μερίδα του λέοντος στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες των σπάνιων γαιών που είναι βασικά συστατικά στις μπαταρίες των EVs. Επιπλέον δυο κινεζικές εταιρείες πρωταγωνιστούν στην παγκόσμια αγορά των EVs αλλά δεν είναι οι μόνες. Η BYD και η CATL.

Η BYD, παραδείγματος χάριν, έχει τη μεγαλύτερη παραγωγή EVs στον κόσμο, με πωλήσεις άνω του 1,8 εκατ. οχημάτων, με βάση στοιχεία του 2022. Μετά ακολουθεί η Tesla με 1,31 εκατ. οχήματα. Η CATL, παράλληλα, είναι η κορυφαία εταιρεία στην παραγωγή μπαταριών για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στον κόσμο. Σε ανάλυση της UBS αναφέρεται πως η τιμή ενός BYD Seal είναι 35% χαμηλότερη από ένα Model 3 της Tesla που έχει παραχθεί στη Σαγκάη και ένα VW ID.E που έχει κατασκευαστεί στη Γερμανία.

Τα κινέζικα EVs και η εκλογική αναμέτρηση των ΗΠΑ τον Νοέμβριο του 2024

Ως εκ τούτου, η βιομηχανία των EVs έχει εγκλωβιστεί στη γεωπολιτική αντιπαλότητα της Κίνας με την Δύση, αποτελώντας ακανθώδες πολιτικό ζήτημα μεταξύ Δημοκρατικών και Ρεπουμπλικάνων εν όψει των προεδρικών εκλογών τον Νοέμβριο του 2024. Η κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν εξετάζει την αύξηση των δασμών στις εισαγωγές των EVs και για να δείξει πως οι Δημοκρατικοί τηρούν σκληρή στάση απέναντι στο Πεκίνο. Ούτως ή άλλως, οι Δημοκρατικοί έχουν αφήσει αμετάβλητους δασμούς σε εισαγωγές από την Κίνα της τάξεως των 300 δισ. δολαρίων που είχαν επιβληθεί επί προεδρίας Ντόναλντ Τραμπ παρά το ότι μέλη της κυβέρνησης τάσσονται υπέρ μιας αποκλιμάκωσης των εμπορικών εντάσεων με το Πεκίνο που συνεχίζονται έως σήμερα, ιδιαίτερα στον τεχνολογικό κλάδο.

Αλλαγές τοπίου και στη ζήτηση καυσίμων από την Κίνα

Η τεράστια επιρροή της βιομηχανίας ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων της Κίνας επεκτείνεται και στον πετρελαϊκό κλάδο. Δεδομένης της στροφής των Κινέζων καταναλωτών για EVs, η ζήτηση για καύσιμα εκτιμάται πως θα μειωθεί μέσα στα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με προβλέψεις του Bloomberg, πάνω από το 50% των οχημάτων στην Κίνα θα είναι ηλεκτροκίνητα έως το 2026. Μέχρι σήμερα, η Κίνα έχει τις μεγαλύτερες εισαγωγές αργού πετρελαίου, με την ισχυρή κατανάλωση από τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου να διατηρεί τις τιμές σε υψηλά επίπεδα. «Η Κίνα δεν θα γεννά την ίδια ζήτηση για πετρέλαιο όπως την προηγούμενη δεκαετία και αυτό θα έχει επιπτώσεις σε όλον τον κόσμο», σχολίασε ο Κίριαν Χίλι, αναλυτής στον Παγκόσμιο Οργανισμό Ενέργειας (ΙΕΑ) στο Βloomberg.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!