THEPOWERGAME
Από την 1η Ιανουαρίου έρχονται τα νέα χρωματιστά τιμολόγια ρεύματος με τους καταναλωτές να καλούνται να επιλέξουν το χρώμα του τιμολογίου του ηλεκτρικού ρεύματος τους με μία απλή δήλωσή στον πάροχό τους μέχρι την 31/01/2024. Μια από τις τέσσερις επιλογές είναι και το σταθερό μπλε τιμολόγιο.
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θεόδωρος Σκυλακάκης αναφορικά με το μπλε τιμολόγο επεσήμανε ότι «είναι το σταθερό τιμολόγιο με τιμή για 1 χρόνο και είναι το τιμολόγιο αυτό που θα είναι και το πιο ακριβό, εκτός από έκτακτη περίπτωση όπως π.χ ένας πόλεμος που θα εκτοξευθούν οι τιμές σε όλα τα υπόλοιπα».
«Αντί να βλέπει δεκάδες διαφορετικά τιμολόγια ο καταναλωτής -όπως έβλεπε τα τελευταία χρόνια και όπως προβλέπει η Ευρωπαϊκή οδηγία- βλέπει τα ίδια τιμολόγια, αλλά σε τρεις μεγάλες κατηγορίες. Αν είναι σταθερά βάζουμε μπλε χρώμα. Αν είναι κυμαινόμενα, εξαρτώνται δηλαδή από το κόστος του ρεύματος στη διάρκεια του επόμενου μήνα, βάζουμε κίτρινο και αν είναι δυναμικά, για όσους έχουν έξυπνο μετρητή, βάζουμε πορτοκαλί. Συνεπώς, αυτό που κάνουμε είναι ότι κατηγοριοποιούμε τα ήδη υφιστάμενα τιμολόγια. Γιατί μπερδεύει η κατηγοριοποίηση και δεν μπερδεύουν τα δεκάδες διαφορετικά τιμολόγια; Εκ του πονηρού είναι αυτό», σημείωσε ο υπουργός για τα τιμολόγια στον ΑΝΤ1.
Τα χαρακτηριστικά του Μπλε τιμολογίου:
- Σταθερή χρέωση της KWh για όλο τον χρόνο της σύμβασης
- Δεν επηρεάζεται από τις χρηματιστηριακές διακυμάνσεις αγοράς του ρεύματος
- Υψηλότερη χρέωση της KWh απ’ όλους τους τύπους τιμολογίων
- Επιβάλλονται ρήτρες αποχώρησης
Γιατί με το σταθερό μπλε τιμολόγιο σε συγκεκριμένο πάροχο, δεν μπορούμε να κάνουμε σύγκριση τιμών με τους υπόλοιπους παρόχους
Σε αντίθεση με το ένα ειδικό (πράσινο) τιμολόγιο ανά πάροχο, στις υπόλοιπες κατηγορίες τιμολογίων, οι πάροχοι μπορούν να παρέχουν περισσότερα του ενός τιμολόγια σε κάθε κατηγορία, συνδεδεμένα, πολλές φορές, είτε με υπηρεσίες είτε και με άλλα προϊόντα είτε με συνδυασμό αυτών. Επιπλέον, το ύψος του παγίου μπορεί να διαφέρει, σημαντικά, ανά πάροχο, γεγονός που μειώνει το βαθμό συγκρισιμότητας των προσφερόμενων τιμών ενέργειας. Για τους λόγους αυτούς, η καθιέρωση του πράσινου τιμολογίου, καθιστά πιο άμεση, εύκολη και διαφανή τη σύγκριση των τιμολογίων των διαφορετικών παρόχων.
Πότε να επιλέξει κάποιος το Μπλε τιμολόγιο
Αναφορικά με την επιλογή του μπλε τιμολογίου ο ενεργειακός επιθεωρητής Μιχάλης Χριστοδουλίδης ανέφερε στην ΕΡΤ: «Το μπλε τιμολόγιο, που θα έχει την ακριβότερη τιμή χρέωσης, μπορεί να το πάρει κάποιος καταναλωτής που έχει λίγες κιλοβατώρες, κάτω από 200 κιλοβατώρες ή έχει ένα εξοχικό που το επισκέπτεται μία στο τόσο. Καταναλωτές δηλαδή οι οποίοι δεν έχουν ούτε την όρεξη ούτε τη διάθεση, ούτε τη δεξιότητα ούτε την ικανότητα να κάνουν διαδικτυακή έρευνα αγοράς τιμολογίου. Έχουν έναν σταθερό οικονομικό οικογενειακό προγραμματισμό και θέλουν το κεφάλι τους ήσυχο»
«Αυτή τη στιγμή είναι ήπια και χωρίς εκπλήξεις η ενεργειακή αγορά, τουλάχιστον προς το παρόν με το πετρέλαιο κάτω από τα 80 δολάρια και τη μεγαβατώρα του φυσικού αερίου, κάτω από τα 50 ευρώ κι αυτό σημαίνει ότι το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος είναι ελεγχόμενο. Αν έχουμε και έναν ήπιο σχετικά χειμώνα ξεκινάμε με το κυμαινόμενο που θα έχει σίγουρα τη χαμηλότερη χρέωση απ όλα τα τιμολόγια. Το τυπικό νοικοκυριό στην Ελλάδα έχει 400 έως 500 κιλοβατώρες το μήνα. Όταν είναι λίγες οι κιλοβατώρες θα πας στο μπλε τιμολόγιο και τελειώνει η ιστορία», επεσήμανε ο Μιχάλης Χριστοδουλίδης.
Μπλε τιμολόγια ρεύματος: Σταθερή τιμή χωρίς εκπλήξεις
Ο Αριστοτέλης Αϊβαλιώτης, ΓΓ του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, εξήγησε, επίσης, σε τηλεοπτική συνέντευξη που παραχώρησε το τι πρέπει να ξέρει ο καταναλωτής για να επιλέξει «Το μπλε τιμολόγιο είναι αυτό που ξέρεις μία χρονική περίοδο που έχει προδιαγραφεί από τον πάροχό σου για 6 μήνες, για 8 μήνες, για ένα χρόνο, ότι θέλει ο καθένας πάροχος μπορεί να προτείνει, μία σταθερή τιμή. Είναι λογικό ότι όταν βγάζεις την αβεβαιότητα από την εξίσωση πληρώνεις ακριβότερα, αλλά τουλάχιστον εξασφαλίζεις ότι δεν θα έχεις κάποια έκπληξη». Για το ενδεχόμενο να κλείσει ο καταναλωτής σε κάποια ακριβή τιμή αλλά σταθερή απάντησε «έχει να κάνει με τις επιλογές του κάθε καταναλωτή. Εάν προβλέπει ότι οι τιμές θα γίνει πόλεμος ξανά και θα ανέβουν. Παίρνεις μια ασφάλιση ας πούμε και πας στο μπλε».