Γ.Δ.
1403.83 +0,01%
ACAG
-0,18%
5.42
BOCHGR
+0,46%
4.4
CENER
+0,93%
8.68
CNLCAP
+1,39%
7.3
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
-0,22%
2.265
OPTIMA
+0,32%
12.7
TITC
+1,30%
39
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,38%
1.43
ΑΒΕ
-1,94%
0.454
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.375
ΑΚΡΙΤ
+0,73%
0.69
ΑΛΜΥ
+5,18%
3.855
ΑΛΦΑ
-0,70%
1.4795
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-0,97%
9.66
ΑΣΚΟ
+3,40%
2.74
ΑΣΤΑΚ
+0,87%
6.98
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
+5,00%
0.588
ΑΤΤΙΚΑ
+0,90%
2.24
ΒΙΟ
0,00%
5.24
ΒΙΟΚΑ
+2,01%
1.775
ΒΙΟΣΚ
+1,79%
1.425
ΒΙΟΤ
-4,76%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+4,76%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+0,78%
1.295
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,43%
18.58
ΔΑΑ
+1,34%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-1,19%
11.58
ΔΟΜΙΚ
+2,50%
2.87
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,01%
0.287
ΕΒΡΟΦ
+0,73%
1.385
ΕΕΕ
-0,35%
34.2
ΕΚΤΕΡ
+0,80%
1.512
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,25%
1.98
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,79%
1.778
ΕΛΠΕ
+0,30%
6.75
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
+1,75%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.838
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,45%
1.105
ΕΤΕ
+0,06%
6.81
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.81
ΕΥΡΩΒ
-1,28%
2.01
ΕΧΑΕ
+0,68%
4.425
ΙΑΤΡ
+1,66%
1.535
ΙΚΤΙΝ
-2,49%
0.294
ΙΛΥΔΑ
+0,53%
1.91
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.83
ΙΝΛΙΦ
+0,69%
4.35
ΙΝΛΟΤ
-0,43%
0.92
ΙΝΤΕΚ
+1,21%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
+2,46%
1
ΙΝΤΚΑ
+0,19%
2.675
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-1,24%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.48
ΚΟΡΔΕ
+0,24%
0.415
ΚΟΥΑΛ
-2,42%
1.05
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.54
ΚΡΙ
+0,35%
14.35
ΚΤΗΛΑ
+2,35%
1.74
ΚΥΡΙΟ
-2,60%
0.9
ΛΑΒΙ
-0,14%
0.714
ΛΑΜΔΑ
-1,81%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
-25,29%
0.254
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,11%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
-2,40%
2.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+0,33%
3.045
ΜΙΝ
+1,00%
0.505
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,51%
19.63
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.66
ΜΟΤΟ
+2,18%
2.58
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
+0,95%
2.13
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,51%
31.1
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+4,52%
0.878
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,93%
21.6
ΟΛΠ
+1,79%
31.3
ΟΛΥΜΠ
+0,87%
2.32
ΟΠΑΠ
-0,82%
15.66
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,38%
0.79
ΟΤΕ
+0,60%
15.03
ΟΤΟΕΛ
+0,77%
10.44
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,23%
3.492
ΠΕΡΦ
-0,38%
5.31
ΠΕΤΡΟ
+0,76%
7.96
ΠΛΑΘ
+1,93%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
+4,29%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,20%
5.06
ΡΕΒΟΙΛ
+1,95%
1.57
ΣΑΡ
+0,19%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.328
ΣΙΔΜΑ
+1,32%
1.54
ΣΠΕΙΣ
+2,86%
5.76
ΣΠΙ
0,00%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,30%
19.86
ΤΖΚΑ
-0,69%
1.43
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,61%
8.25
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-0,28%
3.575
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.565

Όχι στους κινητήρες βενζίνης-diesel λένε οι Ευρωπαίοι

Η πλειονότητα των κατοίκων των ευρωπαϊκών πόλεων υποστηρίζει την πανευρωπαϊκή απαγόρευση των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2030, σύμφωνα με δημοσκόπηση της YouGov που διενεργήθηκε για λογαριασμό περιβαλλοντικών εκστρατειών.

Οι κάτοικοι των πόλεων ενστερνίζονται την επιτακτική ανάγκη για τη μείωση των εκπομπών του CO2 και άλλων ρύπων που επιδρούν αρνητικά στο περιβάλλον και στην υγεία μας. Η υπερθέρμανση του πλανήτη, σύμφωνα με δημοσκόπηση της YouGov που διενεργήθηκε για λογαριασμό περιβαλλοντικών εκστρατειών.

Η υπερθέρμανση του πλανήτη στο επίκεντρο των επιστημόνων

Ο όρος υπερθέρμανση του πλανήτη δηλώνει μία ειδική περίπτωση κλιματικής μεταβολής και αναφέρεται στην αύξηση της μέσης θερμοκρασίας της ατμόσφαιρας και των ωκεανών της Γης, αναφέρει η Wikipedia. Ο όρος είναι εν γένει ουδέτερος ως προς τα αίτια πρόκλησης της υπερθέρμανσης, ωστόσο έχει επικρατήσει να υπονοεί την ανθρώπινη παρέμβαση. Αποδίδεται συχνά με διαφορετικό τρόπο, ως πλανητική (υπερ)θέρμανση ή παγκόσμια αύξηση της θερμοκρασίας, ενώ άλλες φορές ταυτίζεται με το φαινόμενο του θερμοκηπίου που αποτελεί έναν μηχανισμό υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Η επίσημη επιστημονική θέση πάνω στις κλιματικές μεταβολές, όπως αυτή εκφράζεται από την Διακυβερνητική Επιτροπή για την Αλλαγή του Κλίματος (ΔΕΑΚ) του ΟΗΕ, είναι πως η μέση θερμοκρασία του πλανήτη έχει αυξηθεί 0.6 ± 0.2 °C από τα τέλη του 19ου αιώνα και πως η αύξηση αυτή οφείλεται σημαντικά στην ανθρώπινη δραστηριότητα των τελευταίων 50 ετών. Μία μειοψηφία επιστημόνων, διαφοροποιείται σε σχέση με την άποψη αυτή, αμφισβητώντας την καταλυτική επίδραση που ενδέχεται να έχει η ανθρώπινη δραστηριότητα σε σχέση με την παγκόσμια θέρμανση.

Σχετικά με τις κλιματικές μεταβολές που αναμένονται μελλοντικά, επικρατεί ένα σημαντικό ποσοστό αβεβαιότητας σε επίπεδο επιστημονικών προβλέψεων. Το θέμα αποτελεί επιπλέον ένα αμφιλεγόμενο πολιτικό ζήτημα, που σχετίζεται με την ανάγκη λήψης πολιτικών μέτρων αντιμετώπισης του προβλήματος της παγκόσμιας θέρμανσης, εκ μέρους των κυβερνήσεων.

Σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες της ΔΕΑΚ, η θερμοκρασία της Γης ενδέχεται να αυξηθεί κατά 1.4 – 5.8 °C εντός της χρονικής περιόδου 1990 και 2100. Μίας τέτοια ενδεχόμενη αύξηση της θερμοκρασίας δύναται να έχει ως συνέπειες την αύξηση της στάθμης των θαλασσών, τη δημιουργία ακραίων καιρικών φαινομένων, όπως πλημμύρες ή τυφώνες, και την εξαφάνιση βιολογικών ειδών. Αν και το φαινόμενο της υπερθέρμανσης του πλανήτη αναμένεται να αυξήσει την ένταση και τη συχνότητα ακραίων καιρικών φαινομένων, θεωρείται δύσκολο να συνδεθεί ένα μεμονωμένο καιρικό φαινόμενο ως άμεσο αποτέλεσμα της υπερθέρμανσης.

Το 63% υποστηρίζει να πωλούνται αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών

Από τους 10.050 ερωτηθέντες της έρευνας, το 63% δήλωσε ότι υποστήριξε την ιδέα ότι μετά το 2030, θα πρέπει να πωλούνται μόνο αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών στην Ευρώπη, αναφέρει το Reuters.

Η ΕΕ δέχεται πίεση από ορισμένα κράτη μέλη να ορίσουν ημερομηνία απαγόρευσης των πωλήσεων των αυτοκινήτων με κινητήρα βενζίνης και ντίζελ.

Η διαδικτυακή δημοσκόπηση δημοσίευσε έρευνα ανθρώπων τον περασμένο μήνα σε 15 πόλεις, συμπεριλαμβανομένων του Λονδίνου, της Βαρσοβίας και της Βουδαπέστης, με μέσο όρο 29% να αντιτίθεται στην ιδέα του τερματισμού των πωλήσεων αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ, ενώ το 8% δήλωσε ότι δεν το γνωρίζουν το θέμα.

Σε όλες τις πόλεις, η πλειονότητα των ερωτηθέντων -από 51% στην Αμβέρσα και στο Βερολίνο, έως 77% στη Ρώμη– υποστήριξε την απαγόρευση.

Η ομάδα εκστρατειών Transport & Environment (T&E) που εδρεύει στις Βρυξέλλες, η οποία ανέθεσε τη δημοσκόπηση, προέτρεψε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συμπεριλάβει μια ημερομηνία λήξης σε ολόκληρη την ΕΕ για την απαγόρευση των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης στις προτάσεις για το κλίμα που αναμένονται τον Ιούνιο.

«Οι άνθρωποι στις πόλεις είναι οι πιο εκτεθειμένοι σε τοξικά επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης και δεν θέλουν να πωλούνται αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης για περισσότερο χρόνο από ό, τι είναι απαραίτητο», δήλωσε η ανώτερη διευθύντρια οχημάτων της T&E, Julia Poliscanova.

Η Βρετανία, η οποία δεν είναι πλέον μέλος της ΕΕ, θα απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και φορτηγών το 2030.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ σχεδόν τριπλασιάστηκαν σε περισσότερα από 1 εκατομμύριο οχήματα το 2020, ή περισσότερο από το 10% των συνολικών πωλήσεων.

Η Αυστρία, η Δανία, οι Κάτω Χώρες και έξι άλλες χώρες τον περασμένο μήνα κάλεσαν την Επιτροπή να ορίσει ημερομηνία σταδιακής κατάργησης σε ολόκληρη την ΕΕ για τις πωλήσεις αυτοκινήτων καύσης.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!