THEPOWERGAME
Σε μία νέα τεχνολογία με βάση το νάτριο επενδύουν οι εταιρείες που κατασκευάζουν μπαταρίες προμηνύοντας μία ακόμη αναταραχή σε μία βιομηχανία που είναι ζωτικής σημασίας για την πράσινη μετάβαση.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, το νάτριο – που βρίσκεται σε άλατα πετρωμάτων και αλυκές σε όλο τον κόσμο – έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση ενέργειας και στα ηλεκτρικά οχήματα, επειδή είναι και φθηνότερο και πολύ πιο άφθονο από το λίθιο, το οποίο σήμερα κυριαρχεί στις μπαταρίες. Όμως, ενώ χημικά και δομικά είναι παρόμοιο, το νάτριο δεν έχει ακόμη χρησιμοποιηθεί σε μεγάλη κλίμακα, εν μέρει λόγω της καλύτερης εμβέλειας και απόδοσης των κυψελών λιθίου παρόμοιου μεγέθους.
Αυτό θα μπορούσε να αλλάξει. Την περασμένη εβδομάδα, η σουηδική Northvolt ανακοίνωσε ότι έκανε μια σημαντική ανακάλυψη αναφορικά με αυτή την τεχνολογία, ενώ η κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων BYD υπέγραψε συμφωνία 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή εργοστασίου μπαταριών ιόντων νατρίου. Η κινεζική CATL είπε ήδη τον Απρίλιο ότι οι μπαταρίες της με βάση το νάτριο θα χρησιμοποιούνται σε ορισμένα οχήματα από φέτος.
Εάν τα προϊόντα νατρίου αποδειχθούν επιτυχημένα, θα μπορούσαν να περιορίσουν την κατανάλωση λιθίου. Είναι επίσης μια υπενθύμιση των κινδύνων της προσπάθειας πρόβλεψης της χρήσης μετάλλων σε μια συνεχώς εξελισσόμενη βιομηχανία, καθώς οι εταιρείες αναζητούν φθηνότερες και πιο αποτελεσματικές κυψέλες.
Σύμφωνα με το Bloomberg, το νάτριο μπορεί να μειώσει τη ζήτηση λιθίου κατά περίπου 272.000 τόνους έως το 2035, ή περισσότερο από 1 εκατομμύριο τόνους εάν τα αποθέματα λιθίου δεν μπορούν να καλύψουν τη χρήση.