Γ.Δ.
1401.18 +0,79%
ACAG
-1,26%
5.5
BOCHGR
-0,23%
4.31
CENER
+2,57%
8.77
CNLCAP
0,00%
7
DIMAND
-0,22%
9.11
NOVAL
0,00%
2.52
OPTIMA
-1,41%
12.62
TITC
+1,87%
32.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,41%
1.442
ΑΒΕ
+1,46%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+0,42%
2.375
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
+3,40%
3.195
ΑΛΦΑ
+1,54%
1.422
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,20%
10.13
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
6
ΑΤΤΔ
+28,98%
182.5
ΑΤΤΙΚΑ
+2,33%
2.2
ΒΙΟ
-1,12%
5.32
ΒΙΟΚΑ
-1,74%
1.695
ΒΙΟΣΚ
-0,33%
1.525
ΒΙΟΤ
-9,44%
0.326
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+1,89%
1.35
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.46
ΔΑΑ
+4,09%
7.842
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
+1,45%
11.91
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,72%
0.279
ΕΒΡΟΦ
+1,01%
1.505
ΕΕΕ
-1,57%
32.62
ΕΚΤΕΡ
-2,77%
1.476
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
-0,50%
2.01
ΕΛΛ
+1,14%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,59%
1.794
ΕΛΠΕ
-0,87%
6.83
ΕΛΣΤΡ
-0,49%
2.03
ΕΛΤΟΝ
-0,35%
1.722
ΕΛΧΑ
-0,45%
1.784
ΕΠΙΛΚ
+10,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
+0,43%
1.17
ΕΤΕ
+2,98%
7.264
ΕΥΑΠΣ
+1,25%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.68
ΕΥΡΩΒ
+2,55%
1.928
ΕΧΑΕ
+0,12%
4.33
ΙΑΤΡ
0,00%
1.48
ΙΚΤΙΝ
+3,30%
0.2975
ΙΛΥΔΑ
+3,63%
1.855
ΙΝΚΑΤ
+1,00%
5.07
ΙΝΛΙΦ
+2,07%
4.44
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.07
ΙΝΤΕΚ
+1,69%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,65%
2.38
ΙΝΤΕΤ
+0,91%
1.105
ΙΝΤΚΑ
+0,72%
2.795
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-4,44%
1.29
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,90%
1.545
ΚΟΡΔΕ
+1,47%
0.414
ΚΟΥΑΛ
+3,81%
1.09
ΚΟΥΕΣ
+0,18%
5.68
ΚΡΙ
+1,43%
14.15
ΚΤΗΛΑ
+1,72%
1.77
ΚΥΡΙΟ
+1,65%
0.986
ΛΑΒΙ
+1,72%
0.769
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.21
ΛΑΜΨΑ
+1,08%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.288
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.27
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.68
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,55%
3.61
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
-4,89%
42.8
ΜΙΓ
+2,36%
3.255
ΜΙΝ
-0,97%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,15%
20.18
ΜΟΝΤΑ
+0,80%
3.8
ΜΟΤΟ
+1,17%
2.6
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+1,38%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,55%
3.67
ΜΠΡΙΚ
-0,49%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,31%
32.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
+2,59%
0.87
ΞΥΛΚ
+1,89%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
+0,90%
28
ΟΛΥΜΠ
+2,09%
2.44
ΟΠΑΠ
+0,70%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,87%
0.8
ΟΤΕ
+1,15%
15.83
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.9
ΠΑΙΡ
+0,61%
0.996
ΠΑΠ
+3,65%
2.27
ΠΕΙΡ
+0,62%
3.572
ΠΕΡΦ
+0,17%
5.91
ΠΕΤΡΟ
+1,01%
8.02
ΠΛΑΘ
-0,27%
3.7
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.246
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,80%
6.5
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
+3,44%
1.655
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,51%
0.336
ΣΙΔΜΑ
+3,47%
1.64
ΣΠΕΙΣ
+0,67%
6
ΣΠΙ
-2,13%
0.552
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.66
ΤΖΚΑ
+0,73%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.75
ΦΡΙΓΟ
+0,93%
0.218
ΦΡΛΚ
+2,45%
3.765
ΧΑΙΔΕ
-1,71%
0.575

Sunday Times: Eνεργειακό hub η Ελλάδα μέσω Motor Oil και Helleniq Energy

Σε ακρογωνιαίο λίθο της πράσινης μετάβασης που στόχο έχει να καταστήσει την Ελλάδα ενεργειακό hub στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, εξελίσσονται τα διυλιστήρια. Motor Oil και Helleniq Energy επενδύουν τεράστια ποσά για την ταχεία ανάπτυξη Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, ωθώντας την Ελλάδα στην πρώτη γραμμή των χωρών που ηγούνται στην παραγωγή βιώσιμης ενέργειας. Οι σχεδιαζόμενες επενδύσεις σε έργα ενεργειακής μετάβασης έως το 2030 ξεπερνούν τα 10 δισ. ευρώ και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την παραγωγή καυσίμων χαμηλού αποτυπώματος άνθρακα, την ανάπτυξη υδρογόνου και τη δέσμευση άνθρακα από την ατμόσφαιρα.

Όντας από τη φύση τους μεγάλες εξαγωγικές εταιρείες, με το μεγαλύτερο ποσοστό του ετήσιου τζίρου να προέρχεται από τις εξαγωγές, τόσο η Motor Oil όσο και η Helleniq Energy πρόσφεραν σημαντικά έσοδα στον ετήσιο προϋπολογισμό ήδη από την περίοδο της οικονομικής κρίσης, όταν η ανάγκη για χρήματα στον κρατικό κορβανά ήταν τεράστια. Motor Oil και Helleniq Energy δεν χρειάστηκαν ποτέ διάσωση, φροντίζοντας παράλληλα -στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης- να δείχνουν έμπρακτα τη στήριξή τους σε ευάλωτες ομάδες (δωρεάν πετρέλαιο σε νοσοκομεία και σχολεία, επιδότηση στην αντλία για το πετρέλαιο θέρμανσης)

Τα διυλιστήρια στήριξαν την Ελλάδα της κρίσης

Κατά τη διάρκεια της εξόδου της Ελλάδας από την κρίση (2016-2022), οι δύο ελληνικές βιομηχανίες διύλισης πετρελαίου συνεισέφεραν 1,9 δισ. ευρώ σε εταιρικούς φόρους στο ελληνικό κράτος. Την ίδια στιγμή, αξιοποιώντας το υψηλό επίπεδο κατάρτισης του εργατικού δυναμικού, σε συνδυασμό με συνεχείς αναβαθμίσεις των εγκαταστάσεων, πέτυχαν να παραμείνουν ανταγωνιστικές, εξάγοντας τα προϊόντα τους σε όλο τον κόσμο και έχοντας απέναντί τους «παίκτες» χαμηλού κόστους από χώρες όπως η Τουρκία.

Το δημοσίευμα στους «Sunday Times» αναφέρει ότι την περίοδο της κρίσης, όταν το Grexit βρισκόταν στην ημερήσια διάταξη και η ανάγκη μετασχηματισμού του οικονομικού μοντέλου παρουσιαζόταν ως επιτακτική (υπερβολική στήριξη σε Τουρισμό και ναυτιλιακή βιομηχανία), οι διοικούντες τον 6ο μεγαλύτερο τομέα διύλισης στην Ευρώπη (πίσω μόνο από παραδοσιακές δυνάμεις όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Ισπανία και η Βρετανία) είχαν ήδη χαράξει την πορεία προς ένα μέλλον ενεργειακής μετάβασης, όπου ζητούμενο είναι η στροφή σε φιλικές προς το περιβάλλον πηγές, όπως το υδρογόνο, η ηλιακή και η αιολική ενέργεια.

Το κεκτημένο του πετρελαίου και ο νέος δρόμος προς τις ΑΠΕ

  • Εδώ και 20 χρόνια η διύλιση πετρελαίου αντιπροσωπεύει το 25-35% των ελληνικών εξαγωγών.
  • Ο κλάδος είναι ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες της χώρας, παρέχοντας σχεδόν 7.000 εξειδικευμένες θέσεις εργασίας, οι οποίες έρχονται να προστεθούν στις χιλιάδες άλλες μέσω εργολάβων και εταιρειών παροχής υπηρεσιών.
  • Τα τελευταία 15 χρόνια, τα ελληνικά διυλιστήρια έχουν επενδύσει περισσότερα από 8,8 δισεκατομμύρια ευρώ σε μια υπερσύγχρονη βιομηχανία ικανή να προσαρμοστεί στο ρευστό διεθνές γεωπολιτικό και ενεργειακό περιβάλλον.
  • Ο κλάδος των διυλιστηρίων πρωτοστατεί στη στροφή της Ελλάδας προς τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ελέγχοντας το 20% περίπου της συνολικής εγκατεστημένης δυναμικότητας ΑΠΕ.

Με βάση τα παραπάνω και λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι οι επενδύσεις σε εγκαταστάσεις διύλισης πετρελαίου όχι μόνο θα συνεχιστούν αλλά και θα αυξηθούν τις επόμενες δεκαετίες (τουλάχιστον μέχρι το 2045 βάσει πρόσφατης έκθεσης του ΟΠΕΚ), τα ελληνικά διυλιστήρια αποκτούν διττό ρόλο τόσο στην ενεργειακή θωράκιση της Ελλάδας όσο και στη μετατροπή της σε ενεργειακό hub. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τις βιομηχανίες άνθρακα στη Βόρεια Ευρώπη με τις ευλογίες φυσικά των κυβερνήσεων -ειδικά μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και τον ενεργειακό εκβιασμό της Gazprom τον χειμώνα του 2022.

Τις επόμενες δεκαετίες Motor Oil και Helleniq Energy, διατηρώντας και εξελίσσοντας το οικοσύστημα εξειδικευμένων μηχανικών, επιστημόνων, τεχνικών και παρόχων υπηρεσιών που διαθέτουν, σε συνδυασμό με τις μεγάλες επενδύσεις σε ΑΠΕ και τις σύγχρονες μονάδες διύλισης, θα συνεχίσουν να αποτελούν στήριγμα για την ελληνική οικονομία. Από τη στιγμή που στην εξίσωση μπαίνουν οι υψηλές πτήσεις του Τουρισμού, η παραδοσιακά ισχυρή ναυτιλία και η είσοδος πανίσχυρων οικονομικών funds –αρχής γενομένης από τις τράπεζες– μετά την επανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, το μείγμα ανάπτυξης που προκύπτει, επιβεβαιώνει όσους υποστηρίζουν ότι «η ελληνική οικονομία στηρίχθηκε από τον τομέα του πετρελαίου και του φυσικού αερίου σε όλες τις πιο σκοτεινές ημέρες της» και θα συνεχίσει να το κάνει και στις «πιο λαμπρές στιγμές» που έρχονται.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!