Γ.Δ.
1524.67 +1,18%
ACAG
-0,49%
6.04
BOCHGR
+2,21%
5.08
CENER
+0,10%
9.7
CNLCAP
+0,70%
7.15
DIMAND
-0,24%
8.24
EVR
-1,35%
1.465
NOVAL
0,00%
2.36
OPTIMA
+2,04%
13
TITC
+0,24%
42.3
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,11%
1.796
ΑΒΕ
+0,64%
0.47
ΑΔΜΗΕ
-3,74%
2.705
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.8
ΑΛΜΥ
+1,86%
4.11
ΑΛΦΑ
+2,77%
1.778
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,30%
10.12
ΑΣΚΟ
0,00%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-0,84%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
-0,90%
2.2
ΒΙΟ
+1,22%
5.81
ΒΙΟΚΑ
+1,04%
1.94
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.56
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
+0,70%
1.44
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,22%
18.4
ΔΑΑ
-0,20%
8.172
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,08%
12.51
ΔΟΜΙΚ
-1,51%
2.94
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,75%
0.331
ΕΒΡΟΦ
+1,64%
1.86
ΕΕΕ
+0,85%
33.04
ΕΚΤΕΡ
+0,45%
1.768
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+1,79%
2.27
ΕΛΛ
-2,04%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,75%
2.24
ΕΛΠΕ
+0,79%
7.7
ΕΛΣΤΡ
+0,48%
2.1
ΕΛΤΟΝ
-0,63%
1.884
ΕΛΧΑ
-0,23%
2.175
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,83%
1.21
ΕΤΕ
+2,08%
8.33
ΕΥΑΠΣ
+0,59%
3.4
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.97
ΕΥΡΩΒ
+4,53%
2.49
ΕΧΑΕ
+1,71%
4.77
ΙΑΤΡ
+0,30%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-0,28%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
-2,52%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+0,42%
4.75
ΙΝΚΑΤΔ
-0,99%
0.01
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.64
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.068
ΙΝΤΕΚ
-0,50%
5.92
ΙΝΤΕΤ
-3,45%
1.12
ΙΝΤΚΑ
+1,13%
3.145
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-2,21%
1.325
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.456
ΚΟΥΑΛ
+1,30%
1.408
ΚΟΥΕΣ
+1,31%
6.19
ΚΡΙ
+0,63%
15.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
+2,02%
1.01
ΛΑΒΙ
+2,28%
0.808
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-2,83%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+1,68%
3.03
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+1,04%
3.89
ΜΕΝΤΙ
-2,60%
2.25
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-2,24%
2.835
ΜΙΝ
+0,98%
0.515
ΜΟΗ
+3,24%
21.68
ΜΟΝΤΑ
-1,36%
3.62
ΜΟΤΟ
0,00%
2.86
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-1,03%
24.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+1,36%
2.24
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,12%
33
ΝΑΚΑΣ
+0,66%
3.06
ΝΑΥΠ
0,00%
0.786
ΞΥΛΚ
-1,72%
0.285
ΞΥΛΠ
-5,39%
0.316
ΟΛΘ
-0,68%
29.1
ΟΛΠ
-2,24%
28.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.51
ΟΠΑΠ
+0,94%
16.07
ΟΡΙΛΙΝΑ
-2,50%
0.78
ΟΤΕ
+1,50%
14.87
ΟΤΟΕΛ
+0,74%
10.92
ΠΑΙΡ
-6,67%
1.05
ΠΑΠ
0,00%
2.51
ΠΕΙΡ
+2,47%
4.319
ΠΕΡΦ
-0,53%
5.6
ΠΕΤΡΟ
+0,24%
8.3
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.125
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-1,47%
1.206
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
0,00%
5.28
ΡΕΒΟΙΛ
+0,59%
1.705
ΣΑΡ
+0,93%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
-2,23%
1.535
ΣΠΕΙΣ
+0,34%
5.94
ΣΠΙ
+0,98%
0.616
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,50%
20.1
ΤΖΚΑ
-5,03%
1.51
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,82%
1.21
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-1,86%
7.9
ΦΡΙΓΟ
+1,55%
0.196
ΦΡΛΚ
-0,25%
3.95
ΧΑΙΔΕ
+6,36%
0.585

Shell: Μηνύει την Greenpeace και ζητά αποζημίωση 2,1 εκατ.

H Shell μηνύει την Greenpeace και ζητά αποζημίωση ύψους 2,1 εκατομμυρίων δολαρίων μετά την επιβίβαση ακτιβιστών της περιβαλλοντικής οργάνωσης στο πλοίο παραγωγής πετρελαίου της εταιρείας κατά τη διέλευση στη θάλασσα φέτος, σύμφωνα με την Greenpeace και έγγραφο που είδε το Reuters.

Η βρετανική εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου κατέθεσε την αγωγή στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου. Οι ακτιβιστές της Greenpeace επιβιβάστηκαν στο πλοίο τον Ιανουάριο κοντά στα Κανάρια Νησιά στις ακτές του Ατλαντικού στη βόρεια Αφρική για να διαμαρτυρηθούν για τις γεωτρήσεις πετρελαίου και ταξίδεψαν με αυτό μέχρι τη Νορβηγία.

Σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς το Reuters, η Shell επιβεβαίωσε ότι διεξάγονται νομικές διαδικασίες, όταν ρωτήθηκε αν μηνύει την Greenpeace για το περιστατικό, αλλά αρνήθηκε να σχολιάσει τα ποσά της αγωγής.

Η επιβίβαση σε κινούμενο πλοίο στη θάλασσα ήταν «παράνομη και εξαιρετικά επικίνδυνη», δήλωσε εκπρόσωπος της Shell.

«Το δικαίωμα στη διαμαρτυρία είναι θεμελιώδες και το σεβόμαστε απόλυτα. Αλλά αυτό πρέπει να γίνεται με ασφάλεια και νόμιμα», δήλωσε ο εκπρόσωπος.

Το πλοίο προοριζόταν για το κοίτασμα πετρελαίου και φυσικού αερίου Penguins στη Βόρεια Θάλασσα, το οποίο δεν βρίσκεται ακόμη σε παραγωγή.

Τέσσερις ακτιβιστές της Greenpeace χρησιμοποίησαν σχοινιά για να ανέβουν στο πλοίο από φουσκωτές βάρκες που καταδίωκαν το πλοίο με μεγάλη ταχύτητα.

Οι διαμαρτυρίες στη θάλασσα κατά των υποδομών πετρελαίου, φυσικού αερίου ή εξόρυξης αποτελούν εδώ και καιρό μέρος των δραστηριοτήτων της Greenpeace.

Οι αποζημιώσεις που ζητά η Shell περιλαμβάνουν δαπάνες που σχετίζονται με καθυστερήσεις στο πλοίο και έξοδα για πρόσθετη ασφάλεια, καθώς και νομικά έξοδα, σύμφωνα με έγγραφο που είδε το Reuters.

«Η αξίωση αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες νομικές απειλές κατά της δυνατότητας του δικτύου της Greenpeace να διεξάγει εκστρατείες στην 50ετή και πλέον ιστορία της οργάνωσης», αναφέρει η Greenpeace σε ανακοίνωσή της.

Η ομάδα δήλωσε ότι η Shell προσφέρθηκε να μειώσει την απαίτηση αποζημίωσης σε 1,4 εκατομμύρια δολάρια, εάν οι ακτιβιστές της Greenpeace συμφωνήσουν να μην διαμαρτυρηθούν ξανά σε καμία από τις υποδομές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Shell στη θάλασσα ή στο λιμάνι.

Η Greenpeace δήλωσε ότι θα το έκανε αυτό μόνο εάν η Shell συμμορφωνόταν με μια ολλανδική δικαστική απόφαση του 2021 να μειώσει τις εκπομπές της κατά 45% μέχρι το 2030, κατά της οποίας η Shell έχει ασκήσει έφεση.

Σύμφωνα με το έγγραφο που είδε το Reuters, μια αξίωση για πρόσθετη αποζημίωση ύψους περίπου 6,5 εκατομμυρίων δολαρίων από έναν από τους εργολάβους της Shell, την Fluor, δεν έχει επιλυθεί. Η Fluor δεν ανταποκρίθηκε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.

Η Shell και η Greenpeace διεξήγαγαν διαπραγματεύσεις από τότε που κατατέθηκε η υπόθεση, αλλά οι συνομιλίες έληξαν στις αρχές Νοεμβρίου, δήλωσε η Greenpeace, προσθέτοντας ότι τώρα περιμένει από τη Shell να καταθέσει περαιτέρω έγγραφα στο δικαστήριο.

Η Greenpeace δήλωσε ότι στη συνέχεια θα εξετάσει τα επόμενα βήματά της, συμπεριλαμβανομένων των τρόπων για να σταματήσει η υπόθεση να προχωρήσει.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!