Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Shell: Μηνύει την Greenpeace και ζητά αποζημίωση 2,1 εκατ.

H Shell μηνύει την Greenpeace και ζητά αποζημίωση ύψους 2,1 εκατομμυρίων δολαρίων μετά την επιβίβαση ακτιβιστών της περιβαλλοντικής οργάνωσης στο πλοίο παραγωγής πετρελαίου της εταιρείας κατά τη διέλευση στη θάλασσα φέτος, σύμφωνα με την Greenpeace και έγγραφο που είδε το Reuters.

Η βρετανική εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου κατέθεσε την αγωγή στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου. Οι ακτιβιστές της Greenpeace επιβιβάστηκαν στο πλοίο τον Ιανουάριο κοντά στα Κανάρια Νησιά στις ακτές του Ατλαντικού στη βόρεια Αφρική για να διαμαρτυρηθούν για τις γεωτρήσεις πετρελαίου και ταξίδεψαν με αυτό μέχρι τη Νορβηγία.

Σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς το Reuters, η Shell επιβεβαίωσε ότι διεξάγονται νομικές διαδικασίες, όταν ρωτήθηκε αν μηνύει την Greenpeace για το περιστατικό, αλλά αρνήθηκε να σχολιάσει τα ποσά της αγωγής.

Η επιβίβαση σε κινούμενο πλοίο στη θάλασσα ήταν «παράνομη και εξαιρετικά επικίνδυνη», δήλωσε εκπρόσωπος της Shell.

«Το δικαίωμα στη διαμαρτυρία είναι θεμελιώδες και το σεβόμαστε απόλυτα. Αλλά αυτό πρέπει να γίνεται με ασφάλεια και νόμιμα», δήλωσε ο εκπρόσωπος.

Το πλοίο προοριζόταν για το κοίτασμα πετρελαίου και φυσικού αερίου Penguins στη Βόρεια Θάλασσα, το οποίο δεν βρίσκεται ακόμη σε παραγωγή.

Τέσσερις ακτιβιστές της Greenpeace χρησιμοποίησαν σχοινιά για να ανέβουν στο πλοίο από φουσκωτές βάρκες που καταδίωκαν το πλοίο με μεγάλη ταχύτητα.

Οι διαμαρτυρίες στη θάλασσα κατά των υποδομών πετρελαίου, φυσικού αερίου ή εξόρυξης αποτελούν εδώ και καιρό μέρος των δραστηριοτήτων της Greenpeace.

Οι αποζημιώσεις που ζητά η Shell περιλαμβάνουν δαπάνες που σχετίζονται με καθυστερήσεις στο πλοίο και έξοδα για πρόσθετη ασφάλεια, καθώς και νομικά έξοδα, σύμφωνα με έγγραφο που είδε το Reuters.

«Η αξίωση αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες νομικές απειλές κατά της δυνατότητας του δικτύου της Greenpeace να διεξάγει εκστρατείες στην 50ετή και πλέον ιστορία της οργάνωσης», αναφέρει η Greenpeace σε ανακοίνωσή της.

Η ομάδα δήλωσε ότι η Shell προσφέρθηκε να μειώσει την απαίτηση αποζημίωσης σε 1,4 εκατομμύρια δολάρια, εάν οι ακτιβιστές της Greenpeace συμφωνήσουν να μην διαμαρτυρηθούν ξανά σε καμία από τις υποδομές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Shell στη θάλασσα ή στο λιμάνι.

Η Greenpeace δήλωσε ότι θα το έκανε αυτό μόνο εάν η Shell συμμορφωνόταν με μια ολλανδική δικαστική απόφαση του 2021 να μειώσει τις εκπομπές της κατά 45% μέχρι το 2030, κατά της οποίας η Shell έχει ασκήσει έφεση.

Σύμφωνα με το έγγραφο που είδε το Reuters, μια αξίωση για πρόσθετη αποζημίωση ύψους περίπου 6,5 εκατομμυρίων δολαρίων από έναν από τους εργολάβους της Shell, την Fluor, δεν έχει επιλυθεί. Η Fluor δεν ανταποκρίθηκε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.

Η Shell και η Greenpeace διεξήγαγαν διαπραγματεύσεις από τότε που κατατέθηκε η υπόθεση, αλλά οι συνομιλίες έληξαν στις αρχές Νοεμβρίου, δήλωσε η Greenpeace, προσθέτοντας ότι τώρα περιμένει από τη Shell να καταθέσει περαιτέρω έγγραφα στο δικαστήριο.

Η Greenpeace δήλωσε ότι στη συνέχεια θα εξετάσει τα επόμενα βήματά της, συμπεριλαμβανομένων των τρόπων για να σταματήσει η υπόθεση να προχωρήσει.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!