THEPOWERGAME
Τις δυνατότητες επίτευξης των εθνικών στόχων για την ηλεκτροκίνηση έως το 2030 στην Ελλάδα, εξετάζει έρευνα της Deloitte. Όπως σημειώνεται υπάρχει σημαντική περιφερειακή ανισομετρία για την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα το επόμενο διάστημα.
Οι βασικές αιτίες εντοπίζονται σε σημαντικές διαφορές στο διαθέσιμο εισόδημα, στην απουσία επαρκούς ενημέρωσης σε θέματα ενεργειακής μετάβασης και σε διαθεσιμότητα υποδομών. Βάσει των ανωτέρω, η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι απαιτείται ο σχεδιασμός και η εισαγωγή στόχων και πολιτικών προσαρμοσμένων στα χαρακτηριστικά κάθε περιφέρειας. Τα παραπάνω σημεία μπορούν, επίσης, να ωφελήσουν το διαχειριστή του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας στο να κατανείμει με αποτελεσματικό τρόπο τους πόρους για την ενίσχυση και εκμοντερνισμό του δικτύου για την κάλυψη της προσδοκώμενης ζήτησης ενέργειας.
Κίνητρα και αντικίνητρα για την αντικατάσταση του στόλου με ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η αντικατάσταση του τρέχοντος στόλου αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) από ηλεκτρικά οχήματα (EV) είναι μια μακρά διαδικασία που απαιτεί όχι μόνο την παροχή κινήτρων για απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και την εισαγωγή αντικινήτρων για τα οχήματα εσωτερικής καύσης και την προώθηση της απόσυρσης και αντικατάστασης παλαιών οχημάτων με νέα EV. Είναι συνεπώς σημαντικό να προωθηθεί η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης ταυτόχρονα με την ταχύτερη ανανέωση του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων σε επίπεδο περιφερειών, για την αποτελεσματική και εναρμονισμένη διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων στην ελληνική αγορά.
Η Deloitte όπως σημειώνει πραγματοποιεί πρωτοβουλίες που γεφυρώνουν τον επιχειρηματικό με τον ακαδημαϊκό κόσμο και ταυτόχρονα ενισχύουν την αγορά, υποστηρίζοντας ενεργά την καινοτομία και σε διαρκή συνεργασία με τα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας.
Αυτές οι πρωτοβουλίες περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων κοινές ερευνητικές μελέτες, έρευνες και εκθέσεις που παρέχουν πολύτιμες γνώσεις τόσο στον ακαδημαϊκό κόσμο όσο και στη βιομηχανία.