Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Γιατί οι κατασκευαστές superyacht επενδύουν στην ηλιακή ενέργεια

Σε μία σημαντική κίνηση για την πράσινη μετάβαση φαίνεται πως προχωρούν οι κατασκευαστές των superyacht, αφού όλο και περισσότεροι επενδύουν στη δημιουργία ηλεκτρικών γιοτ που θα λειτουργούν με ηλιακή ενέργεια.

Τα superyacht είναι ήδη ένα από τα απαραίτητα εργαλεία για τους πλούσιους παγκοσμίως, ενώ σύμφωνα με την έκθεση State of Yachting της SuperYacht Times, περίπου 5.555 τέτοια πλέουν στους ωκεανούς και τις θάλασσες του κόσμου.

Οι νέοι αγοραστές είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία Αμερικανοί, με την έκθεση να διαπιστώνει ότι το 30% προέρχεται από τη Βόρεια Αμερική.

Όμως, ενώ είναι εξαιρετικά λαμπερή, η βιομηχανία του σκάφους έχει τεράστιο αντίκτυπο στο περιβάλλον, απελευθερώνοντας διοξείδιο του άνθρακα, οξείδια του αζώτου και οξείδια του θείου στον αέρα και τις υδάτινες οδούς, αναφέρει σχετικό δημοσίευμα του CNBC.

Για τον μετριασμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ορισμένα πλοία έχουν αρχίσει να στρέφονται σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Στη Σουηδία, η ForSea Ferries αντικατέστησε με μπαταρίες τους κινητήρες ντίζελ σε δύο πλοία 364 ποδιών (περίπου 110 ποδιών). Ωστόσο, το κάθε πλοίο έχει 640 μπαταρίες που ζυγίζουν περίπου 90 κιλά η καθεμία, αυξάνοντας σημαντικά το βάρος των πλοίων.

Στον αντίποδα, άλλες εταιρείες έχουν εφαρμόσει συστήματα ηλιακής ενέργειας, τα οποία θα μπορούσαν ενδεχομένως να μειώσουν αυτό το βάρος. Όπως μάλιστα προβλέπει η Allied Market Research, η αγορά σκαφών με ηλιακή ενέργεια προβλέπεται να αυξηθεί κατά 14% έως το 2031 στα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια.

Silent Yachts – Sunreef Yachts: Οι εταιρείες που ηγούνται της νέας ιδέας

Η Silent Yachts, με έδρα την Αυστρία, και η Sunreef Yachts της Πολωνίας είναι δύο εταιρείες που ηγούνται της ανάπτυξης αυτής της νέας τεχνολογίας.

Και οι δύο εταιρείες χρησιμοποιούν παρόμοια τεχνολογία, στην οποία ηλιακά πάνελ συλλέγουν ενέργεια από τον ήλιο για να επαναφορτίσουν την μπαταρία, ενώ μπαταρίες λιθίου τροφοδοτούν επίσης τις ανάγκες του σκάφους, όπως κλιματισμό και φωτισμό. Σε περίπτωση που ο ήλιος δεν είναι αρκετά δυνατός, κάθε σκάφος έχει μια εφεδρική γεννήτρια ντίζελ που επαναφορτίζει αυτόματα την μπαταρία.

«Όταν ξεκινήσαμε να κατασκευάζουμε αυτά τα γιοτ, πολλοί άλλοι κατασκευαστές σκαφών μας είπαν ότι δεν υπάρχει τέτοιου είδους ανάγκη», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της Silent Yachts, Michael Köhler. «Όλοι όμως ξέρουν ότι δεν είναι πια απλά μια θέση, αλλά η νέα αγορά».

Η Silent Yachts συχνά αναφέρεται ως η «Tesla των θαλασσών» ενώ από το 2009, έχει παραδώσει σχεδόν 20 πλήρως ηλεκτρικά γιοτ και αυτή τη στιγμή έχει πάνω από 30 στη γραμμή παραγωγής της στα ναυπηγεία της σε Ιταλία και Τουρκία.

Η εταιρεία λέει ότι έχει βιβλίο παραγγελιών 160 εκατομμυρίων ευρώ, με τιμές που κυμαίνονται από 3,2 εκατομμύρια ευρώ για το σκάφος 60 ποδιών (18,2 μέτρων), έως 30 εκατομμύρια ευρώ για την πλήρως εξοπλισμένη έκδοση του σκάφους των 120 ποδιών της (36,5 μέτρων).

Η Sunreef κατασκευάζει γιοτ για περισσότερα από 20 χρόνια και στους πελάτες της περιλαμβάνονται διασημότητες όπως ο σταρ του τένις Ραφαέλ Ναδάλ. Η εταιρεία ενσωματώνει ηλιακά πάνελ στα γιοτ της, τα οποία αποκαλεί «μοναδικό» χαρακτηριστικό.

«Ο στόχος του ηλιακού πάνελ ήταν να μπορέσει να ενσωματωθεί σε ολόκληρη τη δομή του σκάφους», δήλωσε ο Nicola Lapp, συνιδρυτής και επικεφαλής τεχνολογίας της Sunreef. «Το ηλιακό πάνελ στο σκάφος μας μπορεί να βρίσκεται οπουδήποτε, ακόμη και σε καμπύλες επιφάνειες».

Η Sunreef έχει δύο ναυπηγεία στο Γκντανσκ της Πολωνίας και ένα τρίτο στο Εμιράτο Ρας Αλ Χάιμα, όπου λέει ότι έχει περίπου 60 γιοτ σε παραγωγή.

«Το εύρος τιμών εξαρτάται από την προσαρμογή του γιοτ», είπε ο Lapp. «Το μικρότερο σκάφος κοστίζει περίπου 1,5 εκατομμύριο ευρώ και στις πιο πολυτελείς σειρές δεν υπάρχει πραγματικά όριο. Το πιο ακριβό σκάφος που έχουμε πουλήσει κόστιζε περίπου 60 εκατομμύρια ευρώ».

Μέχρι σήμερα, η εταιρεία λέει ότι έχει κατασκευάσει πάνω από 300 γιοτ, με τα 30 να είναι πλήρως ηλεκτρικά, και το ήμισυ της τρέχουσας παραγωγής είναι είτε ηλεκτρικό είτε υβριδικό οικολογικό μοντέλο.

Και με τις δύο εταιρείες να υποστηρίζουν πως εκτός από το χαμηλότερο ανθρακικό αποτύπωμα, τα superyacht τους εξασφαλίζουν και ελάχιστες ανάγκες συντήρησης, η στροφή στην ηλιακή ενέργεια γίνεται όλο και πιο ελκυστική.

Κι όσο η νέα τεχνολογία εξαπλώνεται στα σκάφη, τόσο θέτει προκλήσεις για τις εταιρείες που θέλουν να την υιοθετήσουν για μεγάλα εμπορικά πλοία όπως φορτηγά ή κρουαζιερόπλοια, αφού όσο προχωράμε σε μεγαλύτερα πλοία, τόσο το πλεονέκτημα της ηλιακής ενέργειας μειώνεται επειδή υπάρχει περιορισμένη ποσότητα ενέργειας. Ωστόσο, με την τεχνολογία να εξαπλώνεται και να εξελίσσεται, είναι ίσως θέμα χρόνου να επεκταθεί και στα μεγαλύτερα πλοία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!