Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Κοινοπραξία Seapath (Libra Group) με Pilot για LNG στις ΗΠΑ

Κοινοπραξία με σκοπό την ανάπτυξη, την κατασκευή και τη λειτουργία της πρώτης εγκατάστασης υποδομών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στην Ακτή του Κόλπου των ΗΠΑ, δημιούργησαν η Seapath, θυγατρική του Libra Group στον τομέα της ναυτιλίας και η Pilot LNG, LLC (Pilot).

Με έναρξη λειτουργίας της στις αρχές του 2026, η νέα δεξαμενή αποθήκευσης LNG, θα παρέχει καύσιμα για πλοία που κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο στην ευρύτερη περιοχή του Χιούστον/Γκάλβεστον στο Τέξας. Το έργο, το οποίο θα αναπτυχθεί με αρχική επένδυση περίπου 150 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ, ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενός ζωτικού παγκόσμιου και αμερικανικού θαλάσσιου εμπορικού διαδρόμου. Σύμφωνα με την Greater Houston Partnership, οι πλωτοί διάδρομοι της ευρύτερης περιοχής του Χιούστον δημιούργησαν οικονομική αξία άνω των 906 δισ. δολαρίων για τις ΗΠΑ το 2022. Επιπλέον, έκθεση του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ του 2023 αναγνώρισε την ευρύτερη περιοχή του Χιούστον ως το κορυφαίο λιμάνι των ΗΠΑ με βάση τη χωρητικότητα.

Καθώς ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός Ναυσιπλοΐας των Ηνωμένων Εθνών (ΙΜΟ) έχει προωθήσει την παγκόσμια στρατηγική του για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα, το LNG έχει αναδειχθεί ως μια καθαρότερη, πιο φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική λύση στα παραδοσιακά ναυτιλιακά καύσιμα. Έχει τη δυνατότητα να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές των πλοίων, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης των εκπομπών οξειδίων του αζώτου κατά 80-90% και της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 25% σε σχέση με το βαρύ μαζούτ. Οι μοναδικές φυσικές και χημικές ιδιότητες του υγροποιημένου φυσικού αερίου, συμπεριλαμβανομένης της αδυναμίας του να αναφλεγεί σε υγρή μορφή, το καθιστούν ασφαλέστερη εναλλακτική λύση σε σχέση με τα παραδοσιακά καύσιμα πλοίων.

Σύμφωνα με την Clarkson Research, τα πλοία που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα αποτελούσαν περίπου το 60% του συνόλου των νέων πλοίων που παραγγέλθηκαν από το 2022 και μετά. Από αυτές τις παραγγελίες, περίπου το 80% αποτελείται από πλοία που κινούνται με LNG, συμπεριλαμβανομένων των φορέων εκμετάλλευσης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ενώ οι υποδομές αποθήκευσης LNG αναπτύσσονται στο εξωτερικό, οι υποδομές των ΗΠΑ που υποστηρίζουν την υιοθέτησή του αναπτύσσονται πιο αργά. Η εγκατάσταση αποθήκευσης LNG της Pilot και της Seapath θα χρησιμοποιήσει τη συνδυασμένη τεχνογνωσία τους για την εξυπηρέτηση βασικών λιμενικών συγκροτημάτων της ακτής του Κόλπου των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένης της εξυπηρέτησης μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας και φορέων εκμετάλλευσης πλοίων μεταφοράς κοντέινερ.

Με επικεφαλής βετεράνους της βιομηχανίας υγροποιημένου φυσικού αερίου με εκτεταμένη εμπειρία στον τομέα των τερματικών σταθμών και της ναυτιλίας, η Pilot LNG έχει δεσμευτεί να παρέχει υγροποιημένο φυσικό αέριο σε νέες και υφιστάμενες αγορές των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων τερματικών σταθμών καυσίμων/δεξαμενών και σχετικών υποδομών. Πρόκειται για την πρώτη από μια σειρά στρατηγικών επενδύσεων της Seapath και της Pilot για τη δημιουργία ενός δικτύου εγκαταστάσεων LNG σε περιοχές των ΗΠΑ.

«Η Seapath είναι αφοσιωμένη στις επενδύσεις σε όλο το φάσμα των θαλάσσιων υποδομών και θα παράσχει ισχυρή χρηματοδοτική υποστήριξη στα έργα της Pilot για την κατασκευή δεξαμενών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG)» , δήλωσε ο κ. Jonathan Cook, Διευθύνων Σύμβουλος της Pilot. «Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε στενά με τη Seapath για να υποστηρίξουμε τη σταδιακή απεξάρτηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τον άνθρακα. Ανυπομονούμε να παραδώσουμε εγκαίρως μια εγκατάσταση στην Ακτή του Κόλπου των ΗΠΑ με βάση τις εκτεταμένες εργασίες ανάπτυξης που έχουν ήδη ολοκληρωθεί για την κάλυψη των σημαντικών αναγκών σε καύσιμα LNG, η οποία επίσης υποστηρίζει τη συνεχιζόμενη απαλλαγή από τον άνθρακα σε ολόκληρη τη θαλάσσια βιομηχανία».

Η Seapath, αμερικανική εταιρεία με επικεφαλής στελέχη του εμπορικού ναυτικού αλλά και πρώην στελέχη του πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ , δημιουργήθηκε αναγνωρίζοντας την ανάγκη για κρίσιμες επενδύσεις στη ναυτιλιακή οικονομία των ΗΠΑ. Η εταιρεία σχεδιάζει να συνεχίσει να επενδύει σε καινοτόμα έργα στο πλαίσιο της ναυτιλιακής συνδεσιμότητας, των βιομηχανικών τεχνολογιών, των λιμενικών ακινήτων και πλοίων που συμμορφώνονται με τον νόμο «Jones Act».

«Η υπό ανάπτυξη υποδομή θα παρέχει υγροποιημένο φυσικό αέριο σε μια αυξανόμενη αγορά που αναζητά καθαρότερα ναυτιλιακά καύσιμα, ειδικότερα καθώς οι πελάτες αναζητούν πιο οικονομικούς τρόπους συμμόρφωσης με τους αυστηρότερους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων, συμπεριλαμβανομένων των κανονισμών που θα θέσει ο Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας (ΙΜΟ) το 2020», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Seapath, κ. Greg Otto. «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να συνεργαζόμαστε με μια εξαιρετική ομάδα στην Pilot LNG και με μερικά από τα κορυφαία λιμάνια των Ηνωμένων Πολιτειών για να κατασκευάσουμε αυτή την κρίσιμη δεξαμενή αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου στην περιοχή της ακτής του Κόλπου, όπου υπάρχει μεγάλη ζήτηση. Χάρη στην πολύτιμη συνεργασία μας με την Pilot, ανυπομονούμε να αναπτύξουμε περισσότερες από αυτές τις τόσο απαραίτητες εγκαταστάσεις σε λιμάνια σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες».

Η Seapath είναι μία από τις 30 επιχειρησιακές οντότητες του Libra Group, ενός ιδιωτικού επιχειρηματικού ομίλου, οι θυγατρικές του οποίου κατέχουν και διαχειρίζονται περιουσιακά στοιχεία σε σχεδόν 60 χώρες με έξι επιχειρηματικούς τομείς, συμπεριλαμβανομένων της ναυτιλίας και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Οι τρεις ναυτιλιακές θυγατρικές του ομίλου περιλαμβάνουν τη Lomar Shipping, μια παγκόσμια ναυτιλιακή εταιρεία με στόλο άνω των 40 πλοίων, και την Americraft Marine, η οποία κατέχει και λειτουργεί το ναυπηγείο St. Johns Ship Building, το οποίο εξειδικεύεται στην κατασκευή και επισκευή πλοίων που συμμορφώνονται με τον νόμο «Jones Act» και βρίσκεται στην Palatka της Φλόριντα. Είναι σημαντικό ότι το ναυπηγείο είναι από τα λίγα στις ΗΠΑ που κατασκευάζουν μια μεγάλη ποικιλία πλοίων από χάλυβα και αλουμίνιο, συμπεριλαμβανομένων πορθμείων (επιβατηγά/οχηματαγωγά), ρυμουλκών, φορτηγίδων και πλοίων μεταφοράς γενικών φορτίων.

«Το Libra Group έχει δεσμευτεί να προωθεί την καινοτομία σε όλους τους τομείς μας, από τη ναυτιλία έως την αεροδιαστημική, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και όχι μόνο. Ως παγκόσμιος οργανισμός, θα αξιοποιήσουμε τις γνώσεις από όλο το δίκτυό μας για να ενισχύσουμε την υιοθέτηση πιο βιώσιμων τεχνολογιών για την προώθηση των τομέων μας, εντοπίζοντας παράλληλα πιθανές εφαρμογές σε όλους τους άλλους κλάδους που δραστηριοποιούμαστε», δήλωσε ο κ. Μάνος Κουλιγκάς, Διευθύνων Σύμβουλος του Libra Group. «Η υιοθέτηση πιο βιώσιμων καυσίμων είναι ζωτικής σημασίας για τη μελλοντική θωράκιση των βιομηχανιών μας απέναντι σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο οικοσύστημα. Θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τη μετάβαση σε πιο πράσινες ενεργειακές λύσεις και ανυπομονούμε να παρακολουθήσουμε το έργο της Seapath για την εξέλιξη του ναυτιλιακού βιομηχανικού τομέα των ΗΠΑ».

Pilot και Seapath θα συνεχίσουν με όλες τις προκαταρκτικές μελέτες και την ανάπτυξη του σχεδιασμού για τα έργα τους το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του 2023, προκειμένου να καταθέσουν αιτήσεις στις απαραίτητες ομοσπονδιακές και κρατικές υπηρεσίες για την αδειοδότηση, τη χωροθέτηση, την κατασκευή και τη λειτουργία του μικρής κλίμακας τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου για ναυτιλιακά καύσιμα. Pilot και Seapath αναμένουν να ανακοινώσουν τις λεπτομέρειες της επένδυσης του έργου τους έως το δεύτερο εξάμηνο του 2024.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!