Γ.Δ.
1534.61 -0,32%
ACAG
0,00%
6.01
BOCHGR
-1,57%
5
CENER
+1,77%
9.75
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,49%
8.15
EVR
-1,34%
1.475
NOVAL
+1,74%
2.34
OPTIMA
+0,31%
12.98
TITC
+1,35%
45.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-2,34%
1.84
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,55%
2.755
ΑΚΡΙΤ
-1,29%
0.765
ΑΛΜΥ
+4,81%
4.245
ΑΛΦΑ
-1,84%
1.735
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,19%
11
ΑΣΚΟ
-0,91%
3.27
ΑΣΤΑΚ
-0,83%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.772
ΑΤΤΙΚΑ
-0,92%
2.15
ΒΙΟ
+0,88%
5.73
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.935
ΒΙΟΣΚ
-0,63%
1.57
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,77%
2.3
ΓΕΒΚΑ
+1,06%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,30%
18.76
ΔΑΑ
+2,91%
8.334
ΔΑΙΟΣ
+6,40%
3.66
ΔΕΗ
+0,39%
12.86
ΔΟΜΙΚ
+0,68%
2.95
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,17%
0.36
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.795
ΕΕΕ
-0,72%
33
ΕΚΤΕΡ
+0,46%
1.758
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,34%
2.265
ΕΛΠΕ
-0,40%
7.52
ΕΛΣΤΡ
+5,66%
2.24
ΕΛΤΟΝ
-0,32%
1.85
ΕΛΧΑ
+1,44%
2.12
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,68%
1.21
ΕΤΕ
-1,53%
8.344
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.38
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.94
ΕΥΡΩΒ
-3,07%
2.4
ΕΧΑΕ
+1,80%
4.81
ΙΑΤΡ
+3,06%
1.685
ΙΚΤΙΝ
+1,57%
0.3555
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+1,16%
4.805
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,87%
4.57
ΙΝΛΟΤ
+0,93%
1.08
ΙΝΤΕΚ
-0,50%
5.95
ΙΝΤΕΤ
-1,73%
1.135
ΙΝΤΚΑ
+2,80%
3.31
ΚΑΡΕΛ
0,00%
330
ΚΕΚΡ
0,00%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,67%
0.451
ΚΟΥΑΛ
+0,14%
1.384
ΚΟΥΕΣ
+0,16%
6.17
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
+1,13%
0.802
ΛΑΜΔΑ
-1,67%
7.08
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+5,60%
0.264
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
-1,63%
3.02
ΜΑΘΙΟ
-0,99%
0.6
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-2,61%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-0,53%
2.82
ΜΙΝ
-5,63%
0.486
ΜΟΗ
-0,74%
21.34
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,46%
25.96
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,44%
2.25
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,12%
34.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-1,40%
28.1
ΟΛΠ
+2,16%
30.75
ΟΛΥΜΠ
+1,57%
2.59
ΟΠΑΠ
+1,13%
16.16
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,64%
0.777
ΟΤΕ
-0,07%
14.94
ΟΤΟΕΛ
+0,18%
11.22
ΠΑΙΡ
+6,25%
1.105
ΠΑΠ
+1,61%
2.53
ΠΕΙΡ
-1,47%
4.301
ΠΕΡΦ
-0,55%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.38
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.155
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
+0,16%
1.226
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,10%
6.25
ΠΡΟΦ
+1,13%
5.36
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.675
ΣΑΡ
0,00%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-1,02%
5.82
ΣΠΙ
+3,68%
0.62
ΣΠΥΡ
-8,61%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
+4,92%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,24%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,64%
7.75
ΦΡΙΓΟ
-2,11%
0.186
ΦΡΛΚ
-0,63%
3.95
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Τα τρία πρώτα έργα υδρογόνου της Motor Oil

Επενδύσεις άνω του 1 δισ. ευρώ για την παραγωγή βιώσιμων μορφών ενέργειας κατευθύνει τα τελευταία δύο χρόνια η Motor Oil, με τα έργα υδρογόνου να συγκεντρώνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Όπως μάλιστα, έγινε γνωστό χθες από τους ανθρώπους της εταιρείας, η πρώτη μονάδα παραγωγής ανανεώσιμου (πράσινου) υδρογόνου σε βιομηχανική κλίμακα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη θα κατασκευαστεί στο διυλιστήριο της Motor Oil, στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας και θα προσθέσει ένα ακόμα έργο στη βεντάλια του Ομίλου.

Δύο ακόμη αλληλένδετα έργα υδρογόνου που τρέχει η Motor Oil είναι το «Trieres», που έχει ενταχθεί στο Clean Hydrogen Partnership, καθώς και το project «IRIS». Αυτό εξασφάλισε χρηματοδότηση 127 εκατ. ευρώ από το EU Innovation Fund και βρίσκεται υπό την ομπρέλα του Blue Med, επενδυτικό έργο μεγάλης κλίμακας, το οποίο παρουσίασε η Motor Oil στην ΕΕ στο πλαίσιο του στόχου της για την ανάπτυξη στην Ελλάδα οικονομίας υδρογόνου, μέσω της παραγωγής και της προμήθειας υδρογόνου εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών άνθρακα ως φορέα καθαρής ενέργειας.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσαν στη συνέντευξη Tύπου που δόθηκε από τους εκπροσώπους της Motor Oil, κ.κ. Κωνσταντίνο Χατζηφώτη, Γιώργο Μιτκίδη, καθώς και τον εκπρόσωπο της Πρωτοβουλίας Clean Hydrogen Partnership, Νίκο Λυμπερόπουλο, το έργο «ΕPHYRA» έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση μέσω του Horizon Eu, ύψους 18 εκατ. ευρώ. Η μονάδα θα χρησιμοποιήσει την τεχνολογία της ηλεκτρόλυσης σε κλίμακα 30 MW, για την παραγωγή 4.500 τόνων ανανεώσιμου υδρογόνου σε ετήσια βάση. Το «ΕPHYRA» θα επιδείξει, σε βιομηχανική κλίμακα, ένα καινοτόμο σύστημα παραγωγής υδρογόνου (30 MW) από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με τη χρήση εξελιγμένης τεχνολογίας ηλεκτρόλυσης. Η μεγάλης κλίμακας διεργασία ηλεκτρόλυσης θα ενσωματωθεί στις βιομηχανικές λειτουργίες του διυλιστηρίου της Motor Oil στους Αγ. Θεοδώρους Κορινθίας. Στο πλαίσιο του έργου, προβλέπεται η τροφοδοσία με ανανεώσιμο υδρογόνο τρεχουσών διεργασιών του διυλιστηρίου, καθώς και άλλων βιομηχανικών μονάδων της ευρύτερης περιοχής, ενώ ένα μέρος της παραγωγής θα κατευθυνθεί προς την παραγωγή καυσίμων μηδενικών εκπομπών.

Ήδη, ο Όμιλος έχει επενδύσει πάνω από 1 δισ. ευρώ για την παραγωγή βιώσιμων μορφών ενέργειας τα τελευταία δύο χρόνια, με το συνολικό πλάνο να αγγίζει τα 4 δισ. ευρώ, ανέφερε ο κ. Κωνσταντίνος Χατζηφώτης, Διευθυντής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων του Ομίλου Motor Oil. Σημειώνεται πως το έργο «EPHYRA» θα υλοποιηθεί από μια ισχυρή σύμπραξη φορέων με αποδεδειγμένες ικανότητες στους τομείς της έρευνας, της καινοτομίας και της βιομηχανίας, εξασφαλίζοντας την επιτυχία του έργου. Εταίροι του έργου είναι:

  • Η Μότορ Όιλ (Ελλάς) – Συντονιστής,
  • το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ),
  • το Γερμανικό Κέντρο Αεροναυπηγικής (DLR),
  • η Γαλλική εταιρεία ENERTIME,
  • το Ινστιτούτο Τεχνολογίας του Aragón (ITAINNOVA),
  • η Ολλανδική εταιρεία New Energy Coalition (NEC),
  • η Ολλανδική εταιρεία SoluForce,
  • η Ιταλική RINA Consulting,
  • η ελληνική εταιρεία Envirometrics και
  • η Siemens Process Systems Engineering ως συνεργαζόμενος εταίρος από το Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο κ. Κωνσταντίνος Χατζηφώτης σχολίασε ότι με το έργο ΕPHYRA ενισχύονται περαιτέρω «οι ευρωπαϊκές συνέργειες στην παγκόσμια αναπτυσσόμενη αγορά υδρογόνου μέσω της υλοποίησης μιας καινοτόμου πρότασης αξίας για τη βιομηχανική συμβιωτική παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου».

Στις ράγες βρίσκεται και ένα ακόμα project υδρογόνου της Motor Oil, το «TRIĒRĒS» (προϋπολογισμού 11 εκατ. ευρώ) που στοχεύει στη δημιουργία μίας «κοιλάδας υδρογόνου» με επίκεντρο το διυλιστήριο της Motor Oil στην Κόρινθο. Το έργο TRIĒRĒS (HORIZON EUROPE – Clean Hydrogen Partnership) στοχεύει στη δημιουργία μιας μικρής κλίμακας κοιλάδας υδρογόνου στην Κόρινθο, φέρνοντας σε επαφή τη βιομηχανία, τους δυνητικούς αποδέκτες, τους παρόχους τεχνολογίας, τις δημόσιες, περιφερειακές και τοπικές αρχές.

Οι «κοιλάδες υδρογόνου» είναι τοπικά οικοσυστήματα για την παραγωγή και μεταφορά υδρογόνου μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος, αλλά και τελικές χρήσεις, όπως είναι η βιομηχανία και οι μεταφορές. Σε διαδικασία υλοποίησης είναι και δύο ακόμη έργα για τη δημιουργία πρατηρίων υδρογόνου: ένα στους Αγίους Θεοδώρους και ένα στην Ακράτα. Υπενθυμίζεται πως η ΟΣΥ έχει ήδη ανακοινώσει πως θα εντάξει στον στόλο των λεωφορείων της το πράσινο υδρογόνο. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η κατασκευή από τη Motor Oil δύο πρατηρίων υδρογόνου.

Ο επικεφαλής της Εναλλακτικής Ενέργειας και των Ανανεώσιμων Καυσίμων της Motor Oil, Γιώργος Μιτκίδης, δήλωσε πως μια σημαντική ποσότητα από την παραγωγή υδρογόνου προορίζεται για την παραγωγή ανανεώσιμων και συνθετικών καυσίμων στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της Motor Oil. Με το έργο «EPHYRA» η Motor Oil προσβλέπει στη δημιουργία ενός εξελιγμένου συστήματος ηλεκτρόλυσης 30 MW για την παραγωγή ανανεώσιμου/πράσινου υδρογόνου και την αξιοποίηση της βιομηχανικής συμβίωσης στις εγκαταστάσεις του Διυλιστηρίου των Αγ. Θεοδώρων, με στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της παραγωγής πράσινου υδρογόνου, ώστε η τελική τιμή του να είναι ανταγωνιστική σε σχέση με τα καύσιμα ορυκτής προέλευσης. Η διαδικασία της ηλεκτρόλυσης αφορά στη διάσπαση του νερού σε υδρογόνο και οξυγόνο με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Εφόσον η ενέργεια που χρησιμοποιείται για αυτήν τη διαδικασία προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το υδρογόνο που προκύπτει θεωρείται ανανεώσιμο ή πράσινο. «Η παραγωγή του πράσινου υδρογόνου θα αναπτυχθεί με προσέγγιση κυκλικής οικονομίας» συμπλήρωσε.

Σημειώνεται πως το IRIS είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το EPHYRA, αφού μέσω του EPHYRA θα παράγεται το υδρογόνο του IRIS. Το εν λόγω έργο επιδιώκει να συνδυάσει την παραγωγή υδρογόνου και μεθανόλης εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών άνθρακα, μέσω δέσμευσης άνθρακα σημειακής πηγής που εφαρμόζεται στην τρέχουσα μονάδα αναμόρφωσης μεθανίου με ατμό, ηλεκτρολυτικής παραγωγής H2 και καταλυτικής διεργασίας υψηλής επιλεκτικότητας. Το IRIS θα μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα του διυλιστηρίου δεσμεύοντας 495,6 χιλιάδες τόνους CO2 ετησίως (25%), επιδεικνύοντας ένα βιομηχανικό οικοσύστημα παραγωγής υδρογόνου εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών άνθρακα και την αξιοποίησή του ως φορέα καθαρής ενέργειας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!