Γ.Δ.
1503.18 +0,67%
ACAG
+1,16%
6.1
BOCHGR
+0,42%
4.8
CENER
+1,22%
9.93
CNLCAP
-0,69%
7.15
DIMAND
+0,61%
8.2
EVR
+0,68%
1.485
NOVAL
+0,43%
2.355
OPTIMA
-0,78%
12.8
TITC
+1,20%
42
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,11%
1.798
ΑΒΕ
+0,64%
0.469
ΑΔΜΗΕ
+2,54%
2.83
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.8
ΑΛΜΥ
-3,50%
4.135
ΑΛΦΑ
+1,73%
1.73
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.24
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-2,19%
7.14
ΑΤΕΚ
+9,32%
0.645
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-0,76%
0.784
ΑΤΤΙΚΑ
+0,45%
2.23
ΒΙΟ
+1,40%
5.79
ΒΙΟΚΑ
+0,77%
1.96
ΒΙΟΣΚ
+1,28%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
-2,39%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,22%
18.36
ΔΑΑ
+1,46%
8.218
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+2,03%
12.54
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
2.975
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,55%
0.327
ΕΒΡΟΦ
-3,08%
1.89
ΕΕΕ
0,00%
32.22
ΕΚΤΕΡ
+0,78%
1.81
ΕΛΒΕ
-1,21%
4.9
ΕΛΙΝ
-0,88%
2.25
ΕΛΛ
-0,68%
14.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.2
ΕΛΠΕ
+0,26%
7.7
ΕΛΣΤΡ
+0,96%
2.1
ΕΛΤΟΝ
+1,28%
1.904
ΕΛΧΑ
+3,75%
2.215
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,65%
1.19
ΕΤΕ
+1,35%
8.128
ΕΥΑΠΣ
+0,30%
3.39
ΕΥΔΑΠ
+0,51%
5.97
ΕΥΡΩΒ
+0,30%
2.34
ΕΧΑΕ
-1,06%
4.67
ΙΑΤΡ
+1,87%
1.635
ΙΚΤΙΝ
+0,55%
0.3655
ΙΛΥΔΑ
+0,83%
1.83
ΙΝΚΑΤ
+0,11%
4.7
ΙΝΚΑΤΔ
-21,05%
0.0165
ΙΝΛΙΦ
+0,88%
4.6
ΙΝΛΟΤ
-0,92%
1.076
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
6.06
ΙΝΤΕΤ
-2,48%
1.18
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.13
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
+0,37%
1.355
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-0,21%
0.465
ΚΟΥΑΛ
+1,27%
1.438
ΚΟΥΕΣ
+1,98%
6.17
ΚΡΙ
+0,63%
15.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
+0,90%
0.787
ΛΑΜΔΑ
+0,85%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-3,64%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
+1,88%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+0,34%
2.95
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
-0,26%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-2,13%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-0,34%
2.94
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
+0,67%
21.14
ΜΟΝΤΑ
-0,79%
3.75
ΜΟΤΟ
+3,04%
2.88
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-1,10%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,79%
33.08
ΝΑΚΑΣ
-0,65%
3.04
ΝΑΥΠ
-3,50%
0.772
ΞΥΛΚ
-0,34%
0.295
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+3,30%
28.2
ΟΛΠ
-0,17%
29.3
ΟΛΥΜΠ
-0,79%
2.52
ΟΠΑΠ
+0,38%
16
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.8
ΟΤΕ
+0,62%
14.67
ΟΤΟΕΛ
-2,15%
10.9
ΠΑΙΡ
-0,45%
1.095
ΠΑΠ
-0,40%
2.52
ΠΕΙΡ
+2,14%
4.198
ΠΕΡΦ
+0,18%
5.65
ΠΕΤΡΟ
+0,97%
8.3
ΠΛΑΘ
-0,48%
4.145
ΠΛΑΚΡ
+2,13%
14.4
ΠΡΔ
+7,69%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,66%
1.228
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.28
ΡΕΒΟΙΛ
+0,59%
1.695
ΣΑΡ
0,00%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
-0,95%
1.57
ΣΠΕΙΣ
-0,34%
5.88
ΣΠΙ
-0,32%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
-0,94%
1.585
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,81%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,48%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-3,81%
0.202
ΦΡΛΚ
-0,51%
3.94
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Έρχεται ο Πράσινος Δακτύλιος: Είσοδος στην Αθήνα με βάση τους ρύπους

 Οι προϋποθέσεις εισόδου στον «πράσινο» δακτύλιο εναρμονίζονται με την εφαρμογή του νέου παγκόσμιου προτύπου μέτρησης εκπομπών CO2 που ισχύει από την 1η Ιανουαρίου του 2021 σύμφωνα με την τροποποίηση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) για τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας οχημάτων στον δακτύλιο της Αθήνας όπως δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ (1221 Β/30-3-2021).

Η τροποποιημένη ΚΥΑ υπογράφεται από τους Υπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα και Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, καθώς και από τους Υφυπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γεώργιο Αμυρά, Προστασίας του Πολίτη, Ελευθέριο Οικονόμου και Υποδομών και Μεταφορών, Ιωάννη Κεφαλογιάννη.

Οι νέες προβλέψεις διασφαλίζουν την ίση μεταχείριση εισόδου στον «πράσινο» δακτύλιο της Αθήνας των επιβατικών οχημάτων που ταξινομούνται μετά την 1/1/2021 με αυτά που έχουν ταξινομηθεί έως 31/12/2020, ως προς τις εκπομπές ρύπων. Στην τροποποιημένη ΚΥΑ καθορίζεται το όριο εισόδου για τα επιβατικά οχήματα που από 1/1/2021 έχουν ταξινομηθεί σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων WLTP (Worldwide Light Test Procedure) στα 175 grCO2/km, χωρίς ωστόσο να μεταβάλλεται το ισχύον όριο εισόδου για τα οχήματα που είχαν ταξινομηθεί ως και τις 31/12/2020, δηλαδή τα 140 grCO2/km, όπως αυτό είχε καθοριστεί βάσει του Νέου Ευρωπαϊκού Κύκλου Οδήγησης NEDC (New European Driving Cycle).

 

Ειδικότερα, στον δακτύλιο επιτρέπεται η ελεύθερη κυκλοφορία χωρίς κανέναν περιορισμό:

Α) των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων που πληρούν εκ κατασκευής τις διατάξεις του Κανονισμού 715/2007 (Euro 5 και Euro 6) ή μεταγενέστερου, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το NEDC), ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.

Β) των ηλεκτρικών υβριδικών οχημάτων και των οχημάτων που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους αέρια καύσιμα (υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο) και είναι τεχνολογίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου ή σταθμισμένη συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης, ή συνδυασμένου κύκλου του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα δύο καυσίμων Bi-fuel, σύμφωνα με το NEDC), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.

Γ) των οχημάτων τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της ΕΕ από την 01/01/2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 175 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων WLTP.

Η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, δήλωσε σχετικά: «Η στροφή στις “πράσινες” μετακινήσεις κρατά το κλειδί για πιο βιώσιμες πόλεις. Η Ελλάδα κάνει αποφασιστικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, εναρμονιζόμενη με τις πλέον σύγχρονες διεθνείς πρακτικές ως προς τις εκπομπές ρύπων. Με την υιοθέτηση του διεθνούς προτύπου WLTP, τα «καθαρά» ηλεκτρικά οχήματα, ανεξαρτήτως αν είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή ηλεκτρικά με εξωτερική φόρτιση, εισέρχονται ελεύθερα στον πράσινο δακτύλιο της Αθήνας, δίνοντας το σήμα ότι προχωρούμε σταθερά και με συνεκτικό σχεδιασμό προς λιγότερο ρυπογόνες μετακινήσεις».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!