THEPOWERGAME
Το «πράσινο φως» έδωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στον ΔΕΣΦΑ, αφού εγκρίθηκε η λειτουργία, αόριστης χρονικής διάρκειας, για τον σταθμό LNG truck loading στη Ρεβυθούσα. Το έργο αφορά στην εγκατάσταση εξοπλισμού φόρτωσης βυτιοφόρων οχημάτων με ΥΦΑ (LNG TRUCK LOADING STATION) εντός των εγκαταστάσεων του Τερματικού Σταθμού ΥΦΑ στη Νήσο Ρεβυθούσα.
Όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια, χορηγείται στην εταιρεία ΔΕΣΦΑ Α.Ε. έγκριση λειτουργίας, αόριστης χρονικής διάρκειας, για το έργο: «Εγκατάσταση Εξοπλισμού για την Εξυπηρέτηση Βυτιοφόρων Οχημάτων με ΥΦΑ στον Τερματικό Σταθμό ΥΦΑ στη Νήσο Ρεβυθούσα του Δήμου Σαλαμίνας της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων Περιφέρειας Αττικής».
Το έργο του Σταθμού Φόρτωσης Φορτηγών στη Ρεβυθούσα, συνολικού προϋπολογισμού 7,5 εκατ. ευρώ, έχει συγχρηματοδοτηθεί με ποσό 3,16 εκατ. ευρώ από πόρους του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» (ΕΠΑνΕΚ) στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, καθώς και μέσω του Προγράμματος POSEIDON MED II.
Τα βασικά στοιχεία Σχεδιασμού του Εξοπλισμού Φόρτωσης Βυτιοφόρων ΥΦΑ στον Τερματικό Σταθμό της Ν. Ρεβυθούσας (LNG Truck Loading Station) είναι τα ακόλουθα:
- Πλατφόρμα φόρτωσης με βάνες, όργανα και εύκαμπτους σωλήνες
- Σχεδιασμός ρυθμού ροής ΥΦΑ: 100 m3/hr (D=108.2mm, L=400m)
- Σχεδιασμός γραμμής Απαερίων -BOG:1000 Nm/h (D=108.2mm, L=400m)
- Συνδέσεις με τις υπάρχουσες υποδομές (κρυογενικές γραμμές, Tie ins κ.λπ.)
- Βυτιοφόρα Φορτηγά με τα εξής μεγέθη:
-Μέγιστο βάρος: 42 τόνοι
-Μέγιστο μήκος 16,5 μέτρα
-Μέγιστο μήκος: 16,5 μέτρα
-Μέγιστο πλάτος: 2,55 μέτρα
-Μέγιστο ύψος: 4,0 μ.
- Ελάχιστη ακτίνα στροφής 15 μέτρων.
- Γεφυροπλάστιγγα, ως σύστημα ζύγισης με ανώτατο όριο 50 τόνους
- Utilities-Βοηθητικές Εγκαταστάσεις (Αέρας, Άζωτο, Νερό πυρόσβεσης)
- Καμπίνα Ελέγχου Ηλεκτρονικών Συστημάτων
- Λεκάνη Συλλογής Διαρροών Χώρου Φόρτωσης Βυτιοφόρων (50 m3)-Impounding basin
- Ηλεκτρομηχανολογικός Εξοπλισμός
- Ηλεκτρονικό Σύστημα ελέγχου -DCS
- Παθητική (FGS) και Ενεργητική Πυροπροστασία (πυρανιχνευτές, ανιχνευτές αερίου και πυρός, 1 κινούμενος πυροσβεστήρας)
- Μέσα ασφαλείας
Υπενθυμίζεται πως τον περασμένο Μάρτιο ολοκληρώθηκε επιτυχώς η πρώτη δοκιμή καλής λειτουργίας (performance test), με συμμετοχή των ΔΕΠΑ Εμπορίας, Blue Grid-Mytilineos, και Motor Oil.
Δείτε εδώ την απόφαση.
Το έργο
Η υπηρεσία Φόρτωσης Φορτηγών LNG προσφέρει μια λύση για τη μεταφορά ποσοτήτων LNG σε περιοχές και χρήστες που δεν έχουν πρόσβαση στο δίκτυο φυσικού αερίου, ενισχύοντας σημαντικά τόσο την ασφάλεια εφοδιασμού όσο και την ενεργειακή διασύνδεση της χώρας. Μπορεί να εξυπηρετήσει απομακρυσμένα δίκτυα διανομής, βιομηχανικούς καταναλωτές, ανεφοδιασμό πλοίων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG, καθώς και σταθμούς ανεφοδιασμού οχημάτων που κινούνται με LNG.
Το έργο για την κατασκευή του Σταθμού Φόρτωσης Φορτηγών LNG εντάχθηκε για πρώτη φορά στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ 2015-2024, ενώ το 2014 έγινε και η ένταξή του στη συγχρηματοδοτούμενη από την Ευρωπαϊκή Ένωση Δράση Poseidon Med II (2015-2020) με χρηματοδότηση των μελετών ωρίμανσης του έργου. Το 2017 εγκρίθηκε η χρηματοδότηση του έργου από πόρους του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΕΣΠΑ 2014-2020, με την τελική επενδυτική απόφαση να λαμβάνεται από τον ΔΕΣΦΑ τον Σεπτέμβριο του 2017.
Ο Σταθμός Φόρτωσης Φορτηγών ΥΦΑ ολοκληρώθηκε κατασκευαστικά το 2022 (μηχανική ολοκλήρωση 08/2022), ενώ τα εγκαίνια του Σταθμού έλαβαν χώρα τον Οκτώβριο 2022.