Γ.Δ.
1414.95 +0,56%
ACAG
+1,38%
5.88
CENER
-1,12%
9.69
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
+0,12%
8.51
NOVAL
-1,16%
2.6885
OPTIMA
-0,34%
11.86
TITC
0,00%
28.65
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,71%
1.416
ΑΒΕ
0,00%
0.442
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
+17,12%
0.855
ΑΛΜΥ
-0,38%
2.65
ΑΛΦΑ
+0,80%
1.5725
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,98%
11.37
ΑΣΚΟ
+2,37%
3.02
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+2,50%
2.46
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,40%
5.81
ΒΙΟΚΑ
-3,63%
2.39
ΒΙΟΣΚ
+1,55%
1.31
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,73%
16.52
ΔΑΑ
+0,57%
7.76
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,27%
11.21
ΔΟΜΙΚ
+2,20%
3.945
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,30%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+1,69%
1.505
ΕΕΕ
-0,38%
31.38
ΕΚΤΕΡ
-0,36%
4.185
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+3,57%
2.32
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,61%
2.53
ΕΛΠΕ
+0,64%
7.89
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+0,83%
1.71
ΕΛΧΑ
+0,75%
1.874
ΕΝΤΕΡ
-1,76%
7.81
ΕΠΙΛΚ
-10,00%
0.117
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,59%
1.28
ΕΤΕ
-0,39%
7.668
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.08
ΕΥΔΑΠ
+0,74%
5.45
ΕΥΡΩΒ
-1,26%
2.044
ΕΧΑΕ
-0,31%
4.83
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.565
ΙΚΤΙΝ
-1,53%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
-0,87%
1.71
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.04
ΙΝΛΙΦ
-1,89%
4.66
ΙΝΛΟΤ
+0,34%
1.166
ΙΝΤΕΚ
+0,36%
5.54
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,12%
1.165
ΙΝΤΚΑ
+1,55%
3.28
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-1,10%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,48%
1.57
ΚΟΡΔΕ
-3,36%
0.46
ΚΟΥΑΛ
-0,81%
1.22
ΚΟΥΕΣ
+0,76%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.25
ΚΤΗΛΑ
-2,78%
1.75
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,35%
0.865
ΛΑΜΔΑ
+0,15%
6.75
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-2,97%
2.61
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
+4,59%
4.1
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,55%
3.6
ΜΙΝ
-3,03%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,56%
23.42
ΜΟΝΤΑ
+2,90%
3.19
ΜΟΤΟ
0,00%
2.705
ΜΟΥΖΚ
-2,90%
0.67
ΜΠΕΛΑ
+1,35%
27.08
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.42
ΜΠΡΙΚ
+0,81%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,52%
36
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+3,41%
21.2
ΟΛΠ
+0,40%
25.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.48
ΟΠΑΠ
+1,09%
14.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,89%
0.91
ΟΤΕ
+1,40%
13.75
ΟΤΟΕΛ
-1,40%
11.24
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
+0,82%
2.47
ΠΕΙΡ
+0,85%
3.548
ΠΕΤΡΟ
+0,73%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+0,53%
1.128
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+0,44%
4.555
ΡΕΒΟΙΛ
+5,00%
2.1
ΣΑΡ
-0,54%
11.14
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-1,29%
1.535
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
+3,50%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,36%
19.58
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,74%
1.624
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-5,88%
0.224
ΦΡΛΚ
0,00%
3.87
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.665

Παπαδόπουλος: Μπήκαν οι βάσεις για υδρογόνο στις Μεταφορές

Τις θεσμικές πρωτοβουλίες που ανέλαβε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να τοποθετηθούν οι βάσεις για την υδρογονοκίνηση στην Ελλάδα περιγράφει σε άρθρο του στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Ακολουθεί το περιεχόμενο του άρθρου:

«Η χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο μπορεί να υποστηρίξει τη μετάβαση στις πράσινες μεταφορές, περιορίζοντας τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου που παράγει σήμερα ο τομέας, αλλά και να δημιουργήσει νέες, σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες που μπορούν να συμβάλλουν καταλυτικά στην οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Η εξέλιξη αυτή δεν μπορεί, όμως, να γίνει από τη μια μέρα στην άλλη, όπως συνηθίζουν κάποιοι να υποστηρίζουν. Απαιτείται σκληρή και μεθοδική δουλειά που έχει να κάνει, πρώτα απ΄ όλα με τη σύνταξη του θεσμικού πλαισίου που θα ρυθμίζει καθοριστικά ζητήματα για τη χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο, όπως η λειτουργία πρατηρίων υδρογόνου και η εκπαίδευση των τεχνιτών υδρογόνου.

Σε αυτή την κατεύθυνση, δημοσιεύσαμε σε συνεργασία με το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος την ΚΥΑ που περιγράφει τις προϋποθέσεις αδειοδότησης και λειτουργίας των πρατηρίων υδρογόνου, καθώς δεν είναι ρεαλιστικό να μιλάμε για υδρογονοκίνηση χωρίς πρατήρια εφοδιασμού.

Στην πράξη, λοιπόν, περιγράφονται οι τεχνικές προδιαγραφές που αφορούν στη χωροθέτηση και τους όρους ασφαλείας που πρέπει να πληρούν οι εγκαταστάσεις των πρατηρίων, οι οποίες θα υποστηρίξουν την κυκλοφορία οχημάτων υδρογόνου μηδενικών εκπομπών.

Ταυτόχρονα, γίνεται το πρώτο βήμα για τη διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στον τομέα των μεταφορών, μέσω της καθαρής παραγωγής πράσινου υδρογόνου και επιπλέον, η Ελλάδα ευθυγραμμίζεται με τα υπόλοιπα Κράτη Μέλη στον Τομέα των οδικών μεταφορών, καθώς τίθενται οι βασικές προϋποθέσεις για την ελεύθερη κυκλοφορία των οχημάτων υδρογόνου σε όλο το μήκος του Ευρωπαϊκού Δικτύου.

Έχει σημασία ότι καταλήξαμε στη συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία κατόπιν διαβούλευσης με επιστημονικούς οργανισμούς, αλλά και φορείς της αγοράς και συνεργαστήκαμε με ανθρώπους όπως ο Διαχειριστής του Cluster Βιοοικονομίας & Περιβάλλοντος Δυτικής Μακεδονίας, Νίκος Ντάβος και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ, Κωνσταντίνος Ξιφαράς, καθώς η εισαγωγή του υδρογόνου στον χάρτη του ενεργειακού μείγματος των μεταφορών απαιτεί εξειδικευμένη επιστημονική γνώση και μελέτη των οικονομικών παραμέτρων.

Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πρωτοπορεί ήδη στην εφαρμογή προγραμμάτων που περιλαμβάνουν την κίνηση οχημάτων με υδρογόνο, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη δοκιμαστική κυκλοφορία λεωφορείων υδρογόνου που πραγματοποίησε με επιτυχία η ΟΣΥ.

Σημειώνω, επίσης, ότι στην Ελλάδα υπάρχουν οι δυνατότητες να αναπτυχθούν δραστηριότητες συναρμολόγησης οχημάτων υδρογόνου σε περιοχές με βιομηχανικές υποδομές, όπως η Δυτική Μακεδονία, κάτι που προβλέπεται, άλλωστε, στο ειδικό σχέδιο για το υδρογόνο, που έχει παρουσιάσει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο του προγράμματος για τη Δίκαιη Μετάβαση.

Με όλες τις παραπάνω ενέργειες θέσαμε τις βάσεις για την υδρογονοκίνηση στην Ελλάδα, η οποία μπορεί να πρωταγωνιστήσει, διεθνώς, στον εκσυγχρονισμό του ενεργειακού μείγματος αρκεί να συνεχίσουμε αυτή την καλά οργανωμένη προσπάθεια, με σχέδιο, βούληση, συνέργειες και κυρίως, χωρίς πισωγυρίσματα».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!