Γ.Δ.
1603.96 -0,88%
ACAG
-1,79%
6.05
AEM
-0,78%
4.5095
AKTR
-2,75%
5.3
BOCHGR
+1,12%
5.4
CENER
-0,63%
9.44
CNLCAP
-1,38%
7.15
DIMAND
+0,36%
8.27
EVR
-1,72%
1.715
NOVAL
-0,79%
2.52
OPTIMA
+0,57%
14.12
TITC
-1,68%
40.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+0,22%
2.255
ΑΒΕ
-0,23%
0.428
ΑΔΜΗΕ
+0,36%
2.825
ΑΚΡΙΤ
+0,67%
0.755
ΑΛΜΥ
-0,58%
4.285
ΑΛΦΑ
-2,35%
1.8455
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-2,46%
11.12
ΑΣΚΟ
-0,93%
3.19
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.3
ΑΤΕΚ
-9,27%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,86%
0.692
ΑΤΤΙΚΑ
-2,08%
2.35
ΒΙΟ
-1,20%
5.76
ΒΙΟΚΑ
-4,16%
1.845
ΒΙΟΣΚ
-1,29%
1.53
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-0,81%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-1,27%
1.55
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,63%
18.78
ΔΑΑ
+8,04%
8.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-2,55%
12.99
ΔΟΜΙΚ
-1,24%
2.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,53%
0.378
ΕΒΡΟΦ
-2,05%
1.915
ΕΕΕ
+2,04%
40
ΕΚΤΕΡ
-2,18%
2.015
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΙΝ
-0,46%
2.17
ΕΛΛ
-1,01%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,22%
2.27
ΕΛΠΕ
-2,24%
7.86
ΕΛΣΤΡ
-1,24%
2.39
ΕΛΤΟΝ
-1,29%
1.834
ΕΛΧΑ
-1,62%
2.13
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.115
ΕΤΕ
-2,98%
8.39
ΕΥΑΠΣ
-1,45%
3.4
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.08
ΕΥΡΩΒ
-0,40%
2.474
ΕΧΑΕ
0,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-2,44%
2
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
-1,13%
1.745
ΙΝΛΙΦ
-1,65%
4.77
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.07
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.89
ΙΝΤΕΤ
-3,13%
1.085
ΙΝΤΚΑ
-2,79%
3.14
ΚΑΡΕΛ
-1,84%
320
ΚΕΚΡ
-0,39%
1.27
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-1,09%
0.454
ΚΟΥΑΛ
-0,31%
1.306
ΚΟΥΕΣ
-1,27%
6.22
ΚΡΙ
-1,52%
16.25
ΚΤΗΛΑ
-1,52%
1.95
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-2,22%
0.794
ΛΑΜΔΑ
-2,72%
6.8
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-3,64%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-2,06%
3.33
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-0,44%
2.24
ΜΕΡΚΟ
-1,01%
39.2
ΜΙΓ
-0,70%
2.845
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
-0,63%
22.26
ΜΟΝΤΑ
+1,59%
3.84
ΜΟΤΟ
-2,30%
2.76
ΜΟΥΖΚ
-1,59%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-2,00%
27.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-1,24%
2.39
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-0,54%
36.76
ΝΑΚΑΣ
-1,27%
3.1
ΝΑΥΠ
-2,17%
0.81
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
-5,56%
0.374
ΟΛΘ
-0,35%
28.4
ΟΛΠ
0,00%
33.65
ΟΛΥΜΠ
-0,38%
2.59
ΟΠΑΠ
-1,58%
16.87
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-0,67%
14.9
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.02
ΠΑΙΡ
-3,88%
0.966
ΠΑΠ
-1,53%
2.57
ΠΕΙΡ
-1,62%
4.73
ΠΕΡΦ
-1,85%
5.3
ΠΕΤΡΟ
-2,00%
7.84
ΠΛΑΘ
-2,10%
3.965
ΠΛΑΚΡ
-0,66%
15.1
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,31%
1.276
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,56%
6
ΠΡΟΦ
-1,90%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-2,56%
1.71
ΣΑΡ
-1,75%
12.36
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.352
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,17%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,77%
1.31
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,84%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+7,56%
0.256
ΦΡΛΚ
-2,10%
4.19
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.75

Ηλεκτροκίνηση: Ασθμαίνει η ΕΕ με 480.000 σταθμούς φόρτισης

Η ηλεκτροκίνηση αναμένεται να κυριαρχήσει τα επόμενα χρόνια, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων στις μετακινήσεις. Η Κίνα παραμένει ηγέτης με 5,2 εκατομμύρια σημεία φόρτισης μέχρι το τέλος του 2022, ενώ η Ευρώπη κατάφερε να εγκαταστήσει περίπου 480.000 σταθμούς φόρτισης, με μόνο το 12% να είναι συνεχές ρεύμα (DC), σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Εναλλακτικών Καυσίμων (EAFO).

Από την άλλη πλευρά, η αξία αγοράς του ευρωπαϊκού σταθμού φόρτισης είναι η υψηλότερη παγκοσμίως, φθάνοντας τα 5,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021 και αναμένεται να φτάσει περίπου τα 46 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028, σύμφωνα με τον οργανισμό καινοτομίας, Skyquest.

Παρά την πανδημία το προηγούμενο διάστημα και τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη κινήθηκε ομαλά. Το 2035 όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρώπη αναμένεται να είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά, πλην αυτών που θα κινούνται με συνθετικά καύσιμα.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το πακέτο μέτρων «Fit 55» στοχεύει στη μείωση των εκπομπών κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030. Στην Ευρώπη το 70% της φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων πραγματοποιείται στο σπίτι ή στην εργασία, αλλά το 46% των κατοίκων της ΕΕ ζουν σε πολυκατοικίες και οι οικιακές φορτιστές είναι AC, με ισχύ μεταξύ 7,4-22Kw.

ΕΕ: Με πάνω από 3,4 εκατομμύρια δημόσιους φορτιστές έως το 2030

Σήμερα αυτή η ισχύς θεωρείται μικρή και δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έχουν μεγάλες ενεργειακές ανάγκες. Όλα αυτά όταν η ΕΕ χρειάζεται πάνω από 3,4 εκατομμύρια δημόσιους φορτιστές μέχρι το 2030 για να επιδιώξει στόχους μηδενικών εκπομπών.

Το πιο ανησυχητικό είναι ότι μόνο το 10% των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα πληρούν τα πρότυπα Euro7 έως το 2035. Τα στοιχεία της Statista δείχνουν ότι ο αριθμός των συνολικών ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων του στόλου στην Ολλανδία ξεπέρασε το μισό εκατομμύριο το 2022, ενώ την ίδια χρονιά στη Νορβηγία, το 79,3% των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν πρόσφατα ήταν αποκλειστικά ηλεκτρικά, σύμφωνα με τη Νορβηγική Οδική Ομοσπονδία.

Από την άλλη πλευρά, η Γερμανία έφτασε σε νέο υψηλό το 2022 με συνολικές πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων πάνω από 470.000 αυτοκίνητα και ξεπέρασε το όριο του ενός εκατομμυρίου ηλεκτρικών οχημάτων την ίδια χρονιά, αναφέρει το Γερμανικό Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!